Altmışlı ve yetmişli yıllar enformasyon toplumu teorilerinin ışığında dijital devrimin ayak seslerinin duyulmaya başlandığı yıllardı. Doksanlı yılların sonlarından itibaren ise diğer tüm alanlarda olduğu gibi medya alanının da dijital ortamlara yöneldiğini gördük. Hatta medya ürünleri, dijital dönüşümün ateşleyicisi konumundaydı.
#Konuk YazarÖzgün ve özgür bir yazar Mine Söğüt. Yazıları ile okuyucuyu sarsan, kurulu sistemlerin, dayatılan düzenlerin ve şablonların dışından bakan, tutarlılık peşinde olan, çok düşünen, irdeleyen ve çoğu zaman pek de hoşa gitmeyen tespitlerde bulunmaktan çekinmeyen, ‘kim ne der’ e bakmayan, müthiş bir yazar kendisi.
#Sponsorlu İçerikÖzgün ve özgür bir yazar Mine Söğüt. Yazıları ile okuyucuyu sarsan, kurulu sistemlerin, dayatılan düzenlerin ve şablonların dışından bakan, tutarlılık peşinde olan, çok düşünen, irdeleyen ve çoğu zaman pek de hoşa gitmeyen tespitlerde bulunmaktan çekinmeyen, ‘kim ne der’ e bakmayan, müthiş bir yazar kendisi.
#1Hürriyet Kitap eserlerini okuyucularıyla kuponla ve ücretsiz olarak buluşturan Hürriyet, kampanyaya okuyucuların gösterdiği yoğun talep nedeniyle ikinci kez kupon dönemini başlattı. Okuyucuların seçenekler arasından istediğini tercih edebileceği kampanya kapsamında ilk kupon 5 Ocak’ta Hürriyet’te olacak.
#Hürriyet KitapCumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Dijital Dünya Çalıştayı'nın açılış programında açıklamalarda bulundu. İletişim Başkanı Altun, "Ülkemiz Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde nasıl sessizlerin sesi, mazlumların hamisi hâline geldiyse; iletişim alanında da hakikat mücadelesinin en ön saflarında yer alacaktır" dedi. Altun, "FETÖ'yü himaye edenler büyük bir suça ortaklık yaptıklarının farkına varmalıdırlar. Biz bunu haykırmaya devam edeceğiz, bu gerçek karşısında susmayacağız" ifadelerini kullandı.
#Fahrettin AltunKişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerini korumak ve kişisel verileri işleyen gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülükleri belirlemek amacıyla 7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve ilgili sair mevzuat kapsamında Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. (“Hürriyet”) olarak Veri Sorumlusu sıfatıyla sizleri bilgilendirmek isteriz.
#Kişisel Verilerin KorunmasıTürkiye'de İletişim Bilimleri bölümü üç üniversitede bulunmaktadır. Fotoğraf ve sinema başta olmak üzere birçok görsel medya uygulaması bölümün temel dersleri arasında yer alıyor. İletişim Bilimleri bölümü nedir, bu bölümden mezun olanlar ne iş yapar? Sizin için detaylı bir şekilde araştırdık.
#İletişim Bilimleri Bölümü Nedir?Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), 2007 yılında kadın girişimci potansiyelinin geliştirilmesi, daha donanımlı hale getirilmesi ve girişimcilik kültürünün gelişmesine öncülük etmek üzere TOBB Kadın Girişimciler Kurulu’nu (KGK) kurdu. TOBB KGK, Türkiye’nin 81 ilinde girişimcilik ekosistemini kadınlar için daha elverişli hale getirmek için her yıl yüzlerce faaliyet gerçekleştiriyor. TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun kadınların iş dünyasında hak ettikleri yeri almalarını sağlamak için kurduğu TOBB KGK sayesinde kadınlar arasında girişimciliğin bir kariyer seçeneği olarak önemi her geçen gün artıyor. 7 bin üyesi ile Türkiye’nin en geniş kadın girişimci ağı olan TOBB KGK’nın kurul üyeleri iş kadınları, profesyonel yöneticiler, girişimcilik konusunda akademik çalışma yapan akademisyenler ile bu sahada bölgesel ya da ulusal ölçekte faaliyet yürüten sivil toplum kuruluşu yöneticilerinden ve girişimciliği destekleyen kamu kurum ve kuruluş temsilcilerinden oluşuyor. Kadın Girişimciler Kurulu’nun Türkiye’nin 81 ilinde temsilcilikleri bulunuyor. TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulları seçimle işbaşına gelen 15 kişilik yönetim kurulundan oluşuyor. Biz de Hürriyet İK olarak her hafta bir ilimizdeki Kadın Girişimciler Kurulu ile görüşerek kurulların ildeki girişimcilik ekosistemine katkılarını ve KGK yöneticilerinin hikâyelerini anlatıyoruz. Bu hafta İstanbul’dayız...TOBB’un katkılarıyla hazırlanmıştır.
#GazetehaberleriÜsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi ve Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi tarafından sosyal medya çağında kuşakları anlamak amacıyla gerçekleştirilen ve 516 kişinin katıldığı çalışma, kuşaklar arasındaki farklılıkları ortaya çıkardı. Sosyal medya çağına uyum sağlayan orta yaş ve üzerindekiler, sosyal medyada en çok haber içeriklerini beğeniyor. Çalışmaya göre 1946-1964 arasında doğan Baby Boomer kuşağı Facebook kullanırken; X kuşağı (1965-1979 yılları arasında doğan) ve Y kuşağı (1980-1999 arasında doğan kuşak) en çok Instagram kullanmayı tercih ediyor.
#İnstagramMEB ile TRT arasında 'Gençler İçin Gazetecilik' eğitim protokolü imzalandı. Protokol ile 11 ve 12’nci sınıf öğrencileri için gazetecilik, yazılı-sözlü hikaye anlatımı ve yazılı-sözlü iletişimle ilgili bilgi, beceri ve yeteneklerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması öngörülüyor.
#MEBGerek medyada yayınlanan haberleri gerekse akademik literatürü taradığımızda “dijital dönüşüm” kavramının ABD’de 1980’lerden beri yoğun olarak irdelendiğini, Türkiye’de ise 1990’ların sonunda filizlenip öneminin ancak 2000’lerin ortasında anlaşıldığını görüyoruz.
#Yazarlar