Lastik sektöründe 170 ülkede faaliyet gösteren Michelin, 2012 yılında net kârını artırarak 1 milyar 571 milyon Euro’ya çıkardı.2012 yılında daralma yaşayan dünya lastik pazarında şirketin konsolide net satış gelirleri ise yüzde 3.6 artışla 21 milyar 474 milyon euro’ya yükseldi. Faaliyet kârını önceki yıla oranla yüzde 25 yükselterek 2 milyar 423 milyon euro’ya ulaştıran Michelin, böylelikle faaliyet kâr marjını 2 puanlık artışla yüzde 11.3’e çıkarmış oldu.
Hava taşımacılığı kârlılığında en büyük payın 7.7 milyar dolarla Asya-Pasifik bölgesinden ve 5.1 milyar dolarla da Kuzey Amerika’dan geldiğini belirten Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği(IATA) Başkanı Giovanni Bisignani, “Bizi hayal kırıklığına uğratan, Avrupa’nın sadece 400 milyon dolar gibi çok küçük bir kâr rakamı yaratmasıdır. Üçüncü çeyrekteki güçlü performans sayesinde Avrupalı havayolu şirketleri net zarardan güçlükle kâra dönebildiler. 400 milyon dolarlık kâr gerçekten ancak çerez sayılabilir. IATA 2011 yılı net kâr hedefini yukarı doğru revize ederek 5.3 milyar dolardan 9.1 milyar dolara çıkardı” dedi.
Hava taşımacılığı karlılığında en büyük payın 7.7 milyar dolarla Asya-Pasifik bölgesinden ve 5.1 milyar dolarla da Kuzey Amerika’dan geldiğini belirten IATA Başkanı Bisignani Avrupa’daki hava yolu şirketlerinin çok kötü bir performans ortaya koyduğunu söyleyerek, “Bizi hayal kırıklığına uğratan Avrupa’nın sadece 400 milyon dolar gibi çok küçük bir kar rakamı yaratmasıdır. Üçüncü çeyrekteki güçlü performans sayesinde Avrupalı hava yolu şirketleri net zarardan güçlükle kara dönebildiler. 400 milyon dolarlık kar gerçekten ancak çerez sayılabilir. Avrupa hava taşımacılık endüstrisi Afrika’nın çapının 13 katı büyüklüğünde” dedi.
Boeing Ticari Uçaklar Başkan Yardımcısı Randy J. Tinseth şu anda dünyada toplam 10 binin üzerinde uçak siparişi beklediğini, bu sayının Boeing için 3 bin 700 olduğunu açıkladı. Tinseth havacılık sektörü ile ilgili yaptıkları 20 yıllık projeksiyona göre dünyada 29 bin yeni uçağın gerektiğini bu uçaklarının toplam parasal karşılığının da 3.2 trilyon dolar olduğunu söyledi.
Mortgage krizi ve petrol fiyatlarının yükselmesi ABD’li otomotiv devlerini dünya liginde düşüşe geçirdi. 70 yıllık dünya birinciliğini geçen yıl Japon Toyota’ya kaptıran General Motors’tan (GM) sonra bu kez de Ford, dünya üçüncülüğünü Alman Volkswagen’e kaptırdı.
2000’de Türkiye’deki fabrikasını kapatan GM’nin Başkanı ve CEO’su Rick Wagoner, yeni Astra Sedan üretimi için Türkiye yerine Polonya’yı seçmelerinden dolayı pişman olduklarını söyledi. Türkiye’nin büyük fırsatlar sunduğunun farkında olduklarını kaydeden Wagoner, önümüzdeki dönemde hafif ticari araç üretimi konusunda en büyük adayın artık Türkiye olduğunu belirterek, GM’nin Türkiye’de yeniden üretime başlayacağı sinyalini verdi.
Yeni yıl ile birlikte, yepyeni modellere ev sahipliği yapan otomobil fuarları da birer birer otomobilseverlere buluşmaya hazırlanıyor. Yepyeni teknolojilerin ve otomobillerin gün ışığına çıkacağı Uluslararası Detroit Otomobil Fuarı, 2008 yılının ilk fuarı olarak dikkat çekiyor. 101’inci kez kapılarını otomobil severler için açacak olan Detroit Otomobil Fuarı, 2008 yılının fuar takviminin en önemli fuarları arasında yer alıyor.
Yer Auburn Hills Michigan. Tarih 14 Şubat 2007. Kürsüde konuşmakta olan ise DaimlerChrysler CEO’su Dieter Zetsche. 2006 yılına ilişkin finansal sonuçları açıklayan Zetsche, DaimlerChrysler olarak net kárlarını 3.2 milyar Euro’ya çıkardıklarını, ancak ABD’li ortakları Chrysler’in ise 1.1 milyar Euro zarar ettiğini anlatıyor.
Son günlerde Türkiye'nin dört bir yanında yaşanan zorlu kış koşulları, gerekli donanımlara sahip olmadan otomobille bir yerden bir yere gitmenin zorluğu bir kez daha gösterdi. Kar, buz gibi kaygan zeminlerde sürtünme katsayısı normale göre daha az olduğu için otomobilin zemine tek temas noktası olan lastiklerin önemi ortaya çıktı.