Mavi, Amerika’nın başına CK’nin başkanını getirdi

Güncelleme Tarihi:

Mavi, Amerika’nın başına CK’nin başkanını getirdi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2003 00:00

Mavi Jeans, giderek güçlendiÄŸi ABD pazarında çok konuÅŸulacak bir transfere imza attı. Åžirket, ABD'deki operasyonunun başına Calvin Klein'nın (CK) Erkek Giyim Grubu BaÅŸkanı David Frankel'i transfer etti. Frankel, ‘‘Uzun süredir ilk kez sabah iÅŸe gitmek için sabırsızlanıyorum’’ dedi.GLOBAL bir marka olma yolunda hızla ilerleyen ve Amerika'da çok ciddi satış rakamlarına ulaÅŸan Mavi Jeans, bu doÄŸrultuda Amerika'daki faaliyetlerinin başına Calvin Klein'in (CK) Erkek Giyim Grubu BaÅŸkanlığını yapan David Frankel'i getirdi. Mavi Amerika'nın satış, pazarlama ve dağıtım iÅŸlerinden sorumlu olacak Frankel, Mavi Jeans'in Amerika'daki kendi maÄŸazaları ve büyük maÄŸazalardaki büyümesiyle ilgili çalışmaları yürütecek.Kısa bir süreliÄŸine Ä°stanbul'a gelen David Frankel, Mavi'ye geçmesinden dolayı çok heyecanlı olduÄŸunu belirterek, ‘‘Uzun süredir ilk kez sabah iÅŸe gitmek için sabırsızlanıyorum. Küçük bir kızım var ve onu bırakıp iÅŸe gitmekten hep nefret etmiÅŸtim. Ama Mavi'de çalışmak beni inanılmaz eÄŸlendiriyor ve heyecanlandırıyor. Mavi ile birlikte tüm enerjim ve tutkularım geri döndü’’ dedi.Amerika'nın önemli hazır giyim firmaları ve perakende ÅŸirketlerinde üst düzey yöneticilik yapan Frankel, Mavi Amerika'nın CEO'su Ersin Akarlılar'dan bu teklif gelmeden önce de Mavi'yi çok iyi tanıdığını belirterek, ‘‘Tekstil iÅŸinde olduÄŸumu için Mavi markasını yakından biliyordum’’dedi. Frankel, Mavi'nin Amerika'da çok iyi tanınan ve pazarlanan bir marka olduÄŸunu belirterek, ‘‘Ben Mavi'yi Amerika'da kendisini çok iyi kabul ettirdiÄŸi ve yerleÅŸtiÄŸi için seçtim. Mavi'ye geçtiÄŸim için kendimi çok rahat hissediyorum çünkü Amerika'da çok iyi bir itibarı var’’ diye konuÅŸtu.Mavi'ye geçerken çok baÅŸarılı ve kendisine çok iyi fırsatlar sunan bir ÅŸirketi bıraktığını kaydeden Frankel şöyle konuÅŸtu: ‘‘Mavi'ye geçmem tamamen benim seçimimdi. Ben iyi bir markaya sahip iyi bir aile ÅŸirketine geçtim. Ersin'le 3 saat bir görüşmenin ardından eve gittim ve karımla konuÅŸtum. Karım bana, ‘Seni yıllardır ilk defa bu kadar mutlu ve bu kadar heyecanlı görüyorum' dedi. Karım ve ben bunun iyi bir adım olduÄŸunu anladık. Hayatımızın deÄŸiÅŸeceÄŸini biliyorduk. Çünkü Philedelphia'dan tekrar sevdiÄŸimiz New York'a dönüyorduk. Tekrar bir aile ÅŸirketinde çalışmaya baÅŸlıyordum.’’ Aile ÅŸirketinde çalışmayı sevdiÄŸini kaydeden Frankel, ‘‘EÄŸer aile ÅŸirketi sizi de ailenin bir üyesi olarak kabul ederse, yaptığınız iÅŸe kendi iÅŸiniz gibi sarılabiliyorsunuz. Sorumlulukları alıp baÅŸarıya çok daha kolay ulaşıyorsunuz’’ dedi.Frankel, Mavi’nin Türkiye'de üretilen ve Türk köklerine sahip global bir marka olduÄŸunu belirterek, Mavi'nin Türkiye'de üretilmesi rekabet açısından büyük bir avantaj saÄŸladığını çünkü çok kaliteli bir üretimin sözkonusu olduÄŸunu kaydetti.‘‘KiÅŸisel olarak Türkiye faktörünü Mavi markasında daha fazla vurgulamak istiyoruz’’diye konuÅŸan Frankel, ‘‘Amerikalı insanlara biraz daha Türkiye hakkında bilgi ve Türkiye'nin zengin tarihinden bahsetmek istiyoruz’’dedi.Kuzey Amerika Mavi'nin en büyük pazarı olacakSATIÅžLAR açısından Mavi'nin Amerika'da iyi bir grafiÄŸe sahip olduÄŸunu kaydeden David Frankel, ‘‘Satışlarımızı her yıl yüzde 20 artırmak istiyoruz. Mavi markası Amerika'da, Türkiye'dekinden daha fazla büyüyecektir. Kuzey Amerika pazarı kısa sürede Mavi'nin en büyük pazarı olacaktır’’ dedi.Calvin Klein çok fazla imajdıKARÄ°YERÄ°NE ünlü moda markası Liz Claiborne'da araÅŸtırma görevlisi olarak baÅŸlayan David Frankel, Pennsylvania Ãœniversitesi'ni bitirdikten sonra Columbia Ä°ÅŸletme Fakültesi’nde iÅŸletme masterı yaptı. 1996-1999 yılları arasında Amerika'nın en önemli hazır giyim markalarından biri olan John Knits'de BaÅŸkan Yardımcılığı görevini sürdüren Frankel, 1999 yılında Calvin Klein'a (CK) geçti. Ä°ki yıl CK'nin Erkek Giyim Bölümü BaÅŸkanlığını yürüten Frankel, ‘‘Calvin Klein dünyanın pazarlama ve markalaÅŸma alanındaki en parlak ÅŸirketlerinden biri. Bana çok büyük deneyim kazandırdı. Ama çok fazla imajdı ve kurumsal yapısı beni çok heyecanlandırmıyordu’’ diye konuÅŸtu.Calvin Klein'ın ardından yine Amerika'nın en baÅŸarılı perakende ÅŸirketlerinden biri olan Urban Outfitters'e geçen Frankel, ÅŸirketin alt markası olan ‘Free People’ı yaratarak Mavi Amerika'ya geçene kadar baÅŸkanlık görevini sürdürdü.Marka imajını üst seviyede tutacağızMAVÄ° markasının Amerika'da çok iyi bir pozisyonda olduÄŸunu söyleyen David Frankel, ürünlerinin Amerika'nın her ÅŸehrinde ve en büyük ve en iyi maÄŸazalarda satıldığını kaydetti. Frankel konuÅŸmasını şöyle sürdürdü: ‘‘Biz Mavi ile Amerika'da pazarın üst sınıfı olan yüzde 20'lik dilim içinde yer alıyoruz. Bu pazarda çok saÄŸlıklı bir pazar payımız var ve elimizde büyümek için çok iyi bir potansiyelimiz var. Mavi markasını nüfusun daha fazla olduÄŸu yerlere pazarlamaya baÅŸlayacağız ve satışlarımızı artıracağız. Åžu anda Amerika'da 1, Kanada'da 2 Mavi maÄŸazası bulunuyor. Ä°lk etapta daha yeni açılan bu maÄŸazalardan birÅŸeyler öğrenmek istiyoruz. Önümüzdeki yıl 1-2 maÄŸaza açıp daha sonraki yıllar her sene 3-5 arasında maÄŸaza açmayı düşünüyoruz. Kısa zamanda çok fazla zorlanmadan 20 maÄŸaza açacağız. Tabii ki daha fazla açabaliriz ama biz yavaÅŸ davranıp Mavi markasının imajını üst seviyelerde tutmayı istiyoruz.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!