Mavi Jeans, New York'un ara sokaklarına dalıyor

Güncelleme Tarihi:

Mavi Jeans, New Yorkun ara sokaklarına dalıyor
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 24, 2004 00:00

Mavi Jeans, önemli yer edindiÄŸi ABD pazarında, yeni yayılma alanı çizdi. Mavi Jeans, önümüzdeki dönemde New York'un ara sokaklarındaki saygın butiklere de girme kararı aldı. Mavi Amerika'nın BaÅŸkanı David Frankel, "Direkt tüketiciye ulaÅŸan bu maÄŸazalarla deÄŸiÅŸen trendleri yakalayacağız" dedi.ÖNÃœMÃœZDEKÄ° yıllarda Avrupa'nın yanısıra, Japonya ve Avustralya'da büyümeyi hedefleyen Mavi Jeans, 8 yıl önce girdiÄŸi ABD pazarında kendine yeni bir yol çizdi. ABD'nin ünlü ve yaygın alışveriÅŸ zincirlerinde, dünyaca ünlü markalarla yanyana yerini alan Mavi Jeans, ÅŸimdi de dünyanın moda ve trendlerini yönlendiren New York sokaklarındaki saygın "butik"lere gözünü dikti. Mavi Amerika'nın BaÅŸkanı David Frankel, "ABD'nin prestijli ve yaygın maÄŸazalarında yerimizi aldık. Bundan sonraki stratejik hedeflerimiz jean konusunda uzman maÄŸazalar ve caddelerdeki her biri baÅŸkasına ait olan özel butikler" dedi. David Frankel, direkt olarak tüketiciye ulaÅŸan bu maÄŸazaların Mavi'nin deÄŸiÅŸen trendleri ve moda akımlarını daha kolay yakalamasını saÄŸlayacağını belirtti.TÃœRKÄ°YE'YÄ° GEÇERÄ°Z ABD'de Nordstrom, Bloomingdale's, Macy's, Lord & Taylor, Urban Outfitters gibi büyük ve yaygın alışveriÅŸ merkezlerinde Mavi'nin iyi bir satış grafiÄŸine sahip olduÄŸunu kaydeden David Frankel, "Mavi Amerika'da, Türkiye'dekinden daha fazla büyüyecektir. Kuzey Amerika pazarı kısa sürede Mavi'nin en büyük pazarı olacaktır" dedi. Türkiye'deki Mavi maÄŸazalarında çoraptan ayakkabıya kadar geniÅŸ bir ürün yelpazesi bulunduÄŸunu hatırlatan Frankel, "Bunu ABD'de de yapmamamız için hiçbir neden yok. Toptan satış kanalları kadar perakende satış kanallarıyla da tüketiciye doÄŸrudan ulaÅŸmak en büyük hedefimiz" diye konuÅŸtu. Mavi markasının Amerika'da çok iyi bir pozisyonda olduÄŸunu söyleyen Mavi Amerika BaÅŸkanı David Frankel, ürünlerinin Amerika'nın her ÅŸehrinde ve en büyük ve en iyi maÄŸaza zincirlerinde satıldığını vurguladı. Mavi'nin Amerika'da pazarın üst sınıfı olan yüzde 20'lik dilim içinde yer aldığını söyleyen Frankel, "ABD'de kadın markası olarak baÅŸlamasına raÄŸmen bugün Mavi özellikle erkek alt ve üst giyiminde çok geniÅŸledi. Kadın giyiminde de yavaÅŸ yavaÅŸ büyümeye baÅŸladık" dedi65-98 dolarlık fiyatla üst kategori marka oldukAMERÄ°KA'da "Erkek giyiminde en güçlü 100" listesine giren Ersin Akarlılar, Mavi'nin dünyada kendi kategorilerinde "blue jean" satılan ülkelerin yüzde 80'inde var olduÄŸunu hatırlattı.ABD'de modayı ve markayı takip eden bir müşteri kitleleri olduÄŸunu belirten Ersin Akarlılar, 65-98 dolar arasındaki fiyatlarıyla Mavi'nin bu pazarda üst kategori jean markası olarak yerini aldığını vurguladı. Ersin Akarlılar, ABD'de Lee'nin ortalama fiyatının 29 dolar, Levi's'ın 40 dolar, Calvin Klain'in 60 doları geçmediÄŸini belirtti.Mavi Jeans'in ABD'de üst kategori markası haline geldiÄŸine iÅŸaret eden Ersin Akarlılar, Türkiye'de ise daha geniÅŸ bir müşteri yelpazesine sahip olduklarını söyledi. Ersin Akarlılar, yıllık 7 milyon adete ulaÅŸan satışlarının yaklaşık yarısının yurt dışı satışlardan oluÅŸmaya baÅŸladığını sözlerine ekledi.Japonya'ya da gireceÄŸiz yeni maÄŸazalar açacağızMAVÄ° Jeans Uluslararası Grup BaÅŸkanı Ersin Akarlılar, Batı Avrupa, Kuzey Amerika, Japonya, Kanada ve Avustralya'nın dünya blue jean tüketiminin yüzde 80'inini oluÅŸturan yerler olduÄŸunu söyleyen Ersin Akarlılar, "Bundan böyle ABD dışındaki bu pazarlara da odaklanacağız" dedi. ABD'deki operasyonu geçen yıl David Frankel'e devrettiÄŸini hatırlatan Ersin Akarlılar, böylece kendisinin de Avustralya ve Japonya gibi yeni pazarlara daha çok odaklanabildiÄŸini söyledi. Mavi Jeans'in artık Avrupa'ya da ağırlık verme zamanı geldiÄŸini söyleyen Akarlılar, şöyle konuÅŸtu: "Avustralya'da da Mavi ürünleri satılıyor. Japonya'ya da girmeyi planlıyoruz. New York'ta ikinci maÄŸaza için yer arıyoruz. Kanada'da Vancouver ve Montreal'den sonra Toronto'da, Almanya'da Frankfurt ve Berlin'den sonra Köln'de maÄŸaza açmayı istiyoruz." Rakamlarla MaviMavi Jeans, Erak'ın Ä°stanbul ve Çerkezköy'deki toplam 75 bin metrekarelik iki fabrikasında üretiliyor. Mavi markası için 3280 kiÅŸi çalışıyor. 2003 yılında tüm dünyada 7 milyon adet Mavi Jeans satıldı. Dünyada 3 bin 500 satış noktasında satılıyor. Almanya'da Frankfurt ve Berlin, Amerika'da New York, Dallas ve Los Angeles, Avustralya'da Sidney, Belçika'da Brüksel, Kanada'da Vancouver, Montreal ve Toronto, Ä°ngiltere'de Londra merkez olarak faaliyet gösteriyor.ABD'de ünlüler giyiyorMavi Jeans ürünlerini ''Titanic'' filminin baÅŸ kadın oyuncusu Kate Winslet, Simple Plan, Chelsa Clinton, Hillary Clinton, Cher, Geri Halliwell, Mandy Moore, Daryl Hannah, Antonio Banderas, Annie Lennox, Shannon Elizabeth ve Jason Biggs gibi ünlüler giyiyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!