OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 24, 2004 00:00
Mavi Jeans, önemli yer edindiği ABD pazarında, yeni yayılma alanı çizdi. Mavi Jeans, önümüzdeki dönemde New York'un ara sokaklarındaki saygın butiklere de girme kararı aldı. Mavi Amerika'nın Başkanı David Frankel, "Direkt tüketiciye ulaşan bu mağazalarla değişen trendleri yakalayacağız" dedi.ÖNÜMÜZDEKİ yıllarda Avrupa'nın yanısıra, Japonya ve Avustralya'da büyümeyi hedefleyen Mavi Jeans, 8 yıl önce girdiği ABD pazarında kendine yeni bir yol çizdi. ABD'nin ünlü ve yaygın alışveriş zincirlerinde, dünyaca ünlü markalarla yanyana yerini alan Mavi Jeans, şimdi de dünyanın moda ve trendlerini yönlendiren New York sokaklarındaki saygın "butik"lere gözünü dikti. Mavi Amerika'nın Başkanı David Frankel, "ABD'nin prestijli ve yaygın mağazalarında yerimizi aldık. Bundan sonraki stratejik hedeflerimiz jean konusunda uzman mağazalar ve caddelerdeki her biri başkasına ait olan özel butikler" dedi. David Frankel, direkt olarak tüketiciye ulaşan bu mağazaların Mavi'nin değişen trendleri ve moda akımlarını daha kolay yakalamasını sağlayacağını belirtti.TÜRKİYE'Yİ GEÇERİZ ABD'de Nordstrom, Bloomingdale's, Macy's, Lord & Taylor, Urban Outfitters gibi büyük ve yaygın alışveriş merkezlerinde Mavi'nin iyi bir satış grafiğine sahip olduğunu kaydeden David Frankel, "Mavi Amerika'da, Türkiye'dekinden daha fazla büyüyecektir. Kuzey Amerika pazarı kısa sürede Mavi'nin en büyük pazarı olacaktır" dedi. Türkiye'deki Mavi mağazalarında çoraptan ayakkabıya kadar geniş bir ürün yelpazesi bulunduğunu hatırlatan Frankel, "Bunu ABD'de de yapmamamız için hiçbir neden yok. Toptan satış kanalları kadar perakende satış kanallarıyla da tüketiciye doğrudan ulaşmak en büyük hedefimiz" diye konuştu. Mavi markasının Amerika'da çok iyi bir pozisyonda olduğunu söyleyen Mavi Amerika Başkanı David Frankel, ürünlerinin Amerika'nın her şehrinde ve en büyük ve en iyi mağaza zincirlerinde satıldığını vurguladı. Mavi'nin Amerika'da pazarın üst sınıfı olan yüzde 20'lik dilim içinde yer aldığını söyleyen Frankel, "ABD'de kadın markası olarak başlamasına rağmen bugün Mavi özellikle erkek alt ve üst giyiminde çok genişledi. Kadın giyiminde de yavaş yavaş büyümeye başladık" dedi65-98 dolarlık fiyatla üst kategori marka oldukAMERİKA'da "Erkek giyiminde en güçlü 100" listesine giren Ersin Akarlılar, Mavi'nin dünyada kendi kategorilerinde "blue jean" satılan ülkelerin yüzde 80'inde var olduğunu hatırlattı.ABD'de modayı ve markayı takip eden bir müşteri kitleleri olduğunu belirten Ersin Akarlılar, 65-98
dolar arasındaki fiyatlarıyla Mavi'nin bu pazarda üst kategori jean markası olarak yerini aldığını vurguladı. Ersin Akarlılar, ABD'de Lee'nin ortalama fiyatının 29 dolar, Levi's'ın 40 dolar, Calvin Klain'in 60 doları geçmediÄŸini belirtti.Mavi Jeans'in ABD'de üst kategori markası haline geldiÄŸine iÅŸaret eden Ersin Akarlılar, Türkiye'de ise daha geniÅŸ bir müşteri yelpazesine sahip olduklarını söyledi. Ersin Akarlılar, yıllık 7 milyon adete ulaÅŸan satışlarının yaklaşık yarısının yurt dışı satışlardan oluÅŸmaya baÅŸladığını sözlerine ekledi.Japonya'ya da gireceÄŸiz yeni maÄŸazalar açacağızMAVÄ° Jeans Uluslararası Grup BaÅŸkanı Ersin Akarlılar, Batı Avrupa, Kuzey Amerika, Japonya, Kanada ve Avustralya'nın dünya blue jean tüketiminin yüzde 80'inini oluÅŸturan yerler olduÄŸunu söyleyen Ersin Akarlılar, "Bundan böyle ABD dışındaki bu pazarlara da odaklanacağız" dedi. ABD'deki operasyonu geçen yıl David Frankel'e devrettiÄŸini hatırlatan Ersin Akarlılar, böylece kendisinin de Avustralya ve Japonya gibi yeni pazarlara daha çok odaklanabildiÄŸini söyledi. Mavi Jeans'in artık Avrupa'ya da ağırlık verme zamanı geldiÄŸini söyleyen Akarlılar, şöyle konuÅŸtu: "Avustralya'da da Mavi ürünleri satılıyor. Japonya'ya da girmeyi planlıyoruz. New York'ta ikinci maÄŸaza için yer arıyoruz. Kanada'da Vancouver ve Montreal'den sonra Toronto'da, Almanya'da Frankfurt ve Berlin'den sonra Köln'de maÄŸaza açmayı istiyoruz." Rakamlarla MaviMavi Jeans, Erak'ın Ä°stanbul ve Çerkezköy'deki toplam 75 bin metrekarelik iki fabrikasında üretiliyor. Mavi markası için 3280 kiÅŸi çalışıyor. 2003 yılında tüm dünyada 7 milyon adet Mavi Jeans satıldı. Dünyada 3 bin 500 satış noktasında satılıyor. Almanya'da Frankfurt ve Berlin, Amerika'da New York, Dallas ve Los Angeles, Avustralya'da Sidney, Belçika'da Brüksel, Kanada'da Vancouver, Montreal ve Toronto, Ä°ngiltere'de Londra merkez olarak faaliyet gösteriyor.ABD'de ünlüler giyiyorMavi Jeans ürünlerini ''Titanic'' filminin baÅŸ kadın oyuncusu Kate Winslet, Simple Plan, Chelsa Clinton, Hillary Clinton, Cher, Geri Halliwell, Mandy Moore, Daryl Hannah, Antonio Banderas, Annie Lennox, Shannon Elizabeth ve Jason Biggs gibi ünlüler giyiyor.Â
button