Dünyanın en çok un ticareti yapan şirketlerinden Doruk Group Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gencer, Uno markasını kurup, büyütüp, sattıktan sonra şimdi Komşufırın markasıyla adından söz ettiriyor. Ekmek tüketimi ile ilgili tartışmalara farklı bir bakış açısı getiren Gencer, “Ekmeğin insan sağlığında, beslenmesinde yeri var. Kabahat yağ ve şekerde” dedi.
#Elif ErguTürkiye’de 73 şubesi ile hizmet veren Komşufırın, genç girişimcilerin peşine düştü. “Finansal Yatırım Ortaklığı” adı verilen franchise modeli ile yıl sonuna kadar 40 yeni şube açacaklarını anlatan Doruk Group Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer, “Komşufırın şubelerine yüzde 50 ortak olmasını sağlayan sistem riski minimuma indiriyor” diyor.
#KomşufırınTÜRKİYE kişi başı 150 kilo ekmek tüketimiyle dünyada en yakın rakibine neredeyse iki katı fark atıyor. Türkiye’yi 90 kilo ile Almanya, 80 kilo ile Rusya izliyor. Komşufırın’ın kurucusu ve sahibi Hasip Gencer “Madem bu kadar çok ekmek yiyoruz, iyisini yiyelim diye uğraşıyoruz” dedi.
Türkiye'nin en büyük paketli ekmek markası olan UNO'da ortaklık yapısı tamamen değişti. Daha önce yüzde 50 paya sahip olan Ülker payını yüzde 60'a çıkarırken, diğer ortak Hasip Gençer elindeki hisselerin tümünü ekmek sektörünün dünyadaki deneyimli ismi Federico Caruncho’nun sahip olduğu Vedanta Equity'e devretti.
Yılda 30 milyar liralık büyüklüğe ulaşan unlu mamuller ve ekmek pazarı yeni markalarla büyüyor. Komşufırın Genel Müdürü Mert Karaibrahimoğlu, “Yeni yatırımlarla fırın sayımız artıyor. Telefonla sipariş satışlarımıza olumlu katkı yaptı. Banka ve ofislere 4 ayda 5 bin ton kurabiye sattık” dedi.
Bütün hayata ‘buğday’ ekseninden bakan bir adam... Bir değirmencinin oğlu olarak un çuvalları arasında oynayarak büyümüş. Çocukken hiç yaz tatili yapmamış, hep babasıyla çalışmış. Türkiye’de paket ekmekte çığır açan Uno’nun yaratıcısı. Komşufırın ile nostaljik mahalle fırınlarını yeniden hatırlattı. Bu hafta Konuk Odası, Doruk Unlu Mamuller’in sahibi Hasip Gencer’i (52) ağırlıyor.
Ülker'in çatı şirketi Yıldız Holding, 2009 yılında gıda faaliyetlerinden yüzde 10.7 büyüme ile 8 milyar 855 milyon lira ciro elde etti. 2010’da yeni bir sektörde yeni global ortaklık hedefleyen holding, kişisel bakım sektöründe de 100 milyon liralık kağıt yatırımı yapacak.
Uno markasıyla ambalajlı ekmek üreten Unmaş’ın, Ülker ile yüzde 50 ortaklıktan sonraki ilk hedefi, yatırımları tamamlamak ve 2008’de ciroyu 2007’ye göre yaklaşık yüzde 50 artırıp 100 milyon dolara ulaştırmak. Unmaş, Irak’a yapılan ihracatı başka ülkelere de yaymayı amaçlıyor.
Bildiğimiz ekmek fırınlarından değil onlar. Fırıncılığı kafe ve pastane kültürleriyle harmanlayan yeni nesil fırınlar giderek çoğalıyor. Gösterişli ve çeşitli lezzetteki ekmeklerinin yanında müşterilerine başka başka seçenekler de sunuyorlar. Emkeğinizin yanında pastanızı da alabilir ya da oturup bir çay, kahve içebilirsiniz. Ya da özel ekmek sipariş edebilirsiniz.