Güncelleme Tarihi:
GIDA faaliyetlerine 2009 yılında toplam 274 milyon lira yatırım yapan Yıldız Holding’in gıda cirosu yüzde 10.7 artarak 8 milyar 855 milyon liraya ulaştı. Cargill, Kellogg’s, Gumlink, LSH ve Hero gibi global ortaklarına bir yenisinin daha katılmasını hedefleyen Yıldız Holding, 2010 yılında kişisel bakım kategorisinde kağıda dönük 100 milyon liralık yatırım yapacak. Ayrıca grup şirketlerinin bu yıl içerisinde halka açılması da Yıldız Holding’in 2010 yılı hedefleri arasında. Yıldız Holding Yatırımlar ve İş Geliştirme Grubu Başkanı Zeki Ziya Sözen, “2010’da öngördüğümüz global ortaklık, Türkiye’de farklı bir sektörde yatırım yapmayı hedefleyen bir ortaklık olacak” dedi.
Kârı yüzde 52.9 arttı
Zeki Ziya Sözen, Yıldız Holding gıda grubunun 2009 yılı faaliyetleri hakkında şu bilgileri verdi: “Yurtdışı satışlardan elde edilen ciro yüzde 30 büyüyerek 1.3 milyar liraya ulaştı. Yapılan yatırım tutarı 417 milyon liradan 274 milyon liraya indi. Bu, sektörde kabul gören bir tutardır. 2008’de Godiva’nın satın alınması nedeniyle rakam bu kadar yükseldi. Faaliyet kârımız ise yüzde 52.9 artışla 428 milyon lira olarak gerçekleşti. 2010 yılında ise gıda faaliyetlerinin cirosunun büyümesini yüzde 12 olarak bütçeledik.”
Yabancı ortak alıyor
2010 yılı hedefleri arasında yeni bir global ortaklığın daha gerçekleşmesi konusunda çalışmalarının sürdüğünü kaydeden Zeki Ziya Sözen, “Sürpriz, yeni bir global ortaklığı 2010’da gerçekleştireceğimizi ve anons edeceğimizi düşünüyoruz” dedi. Ortaklığın mevcut global ortaklarla olduğu gibi Türkiye’de farklı bir sektörde yatırımı olacağını kaydeden Sözen, ortaklığın 2010 yılı sonuna kadar gerçekleşmesini istediklerini bildirdi.
Kâğıda yatırım yapacak
2010 yılında kişisel bakım kategorisinde iç yatırım yapacaklarını ifade eden Sözen, “Kişisel bakım kategorisinde 100 milyon liralık yatırımla tuvalet kağıdı, havlu, peçete ve kağıt mendik üretimine dönük bir yatırıma başlayacağız. Bu yatırımımızı kendi bünyemizde yapıyoruz. Kendi markamız olacak” dedi. Sözen, Yıldız Holding’in halka açılma planları hakkında da “Yıldız Holding’in grup şirketleri olarak tek tek halka açılma planları var. Önümüzdeki günlerde halka açılma olursa sürpriz olmaz. Ancak holding olarak halka açılmak planlanan bir şey değil” diye konuştu.
Godiva İstanbul’da iki mağaza açacak
2010 yılında Godiva’nın Türkiye’de de satışını sağlayacaklarını dile getiren Zeki Ziya Sözen, “Godiva’nın Türkiye üretimi olmayacak, sadece satış mağazaları olacak. En az iki Godiva mağazasının açılmasını ümit ediyorum. Bunlardan bir tanesi yılın ilk yarısına yetişir. Godiva özel bir marka olduğu için, Godiva’nın mağazaları da İstanbul’un özel yerlerinde olacak. Godiva, Türkiye’nin,
ileriye dönük bir Türk şirketin yaptığı ciddi bir yatırım olarak gururu olmaya devam edecek” dedi.
Çorlu’da sakız Trabzon’da çay için yeni tesis kuruyor
YILDIZ Holding’in 2009 yılında global ortaklarıyla Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ettiğini kaydeden Zeki Ziya Sözen, şöyle konuştu: “Danimarkalı Gumlink ortaklığıyla kurulan CCC şirketiyle birlikte Çorlu’da 200 milyon lirayı bulacak yatırımla kurulan fabrika faaliyete geçti. Yıldız Holding’in sakız ve şekerleme faaliyetleri CCC’ye aktarılırken, Gumlink’in Ar-Ge uzmanlığı Türkiye’ye getirildi. Fabrika, önümüzdeki yıldan itibaren 220 milyon dolarlık bir ihracat üssüne dönüşecek. Çay alanında da ortaklık yapılan Alman Laurens Spethmann Holding (LSH) ile de yeni bir fabrika kurulacak. Trabzon Arsin’de bir çay alım ünitesi açılacak. Siyah çay ve bitçi çayı alanında faaliyet gösterecek olan Milford Yıldız şirketi kuruldu.”
Doğrudan satışta 100 bin temsilci hedefi
ZEKİ Ziya Sözen, Yıldız Holding’in 2009 yılında yaptığı diğer yatırımlar hakkında şu bilgileri verdi:
2009 yılında Hero ile Ankara’da püre mama fabrikası yatırımını gerçekleştirdik. 20 milyon liralık yatırım, 50 milyon adet üretim kapasitesine sahip.
Ak Gıda’nın Adapazarı ve Karaman tesislerine ek olarak Lüleburgaz’da 20 milyon liralık yatırım yapıldı. Kahramanmaraş’ta gerçekleştirilecek dördüncü tesis için de 20 milyon liralık yatırım planlanıyor.
2008’de çoğunluk hisseleri alınan Kerevitaş için 10 milyon liralık yatırım yapıldı. Unlu mamüller kapasitesi yüzde 50 arttı.
Paketli ekmek pazarının lideri UNO ve Komşufırın büyümeye devam etti. Komşufırın sayısının 2010’da 80 olması hedefleniyor.
Giresun’da kurulan 24 bin ton fındık işleme kapasitesien sahip tesise 8 milyon lira yatırım yapıldı.
Ocak 2009’da Dore markasıyla doğrudan satış sektörüne girildi. 5 yıl içerisinde 100 bin satış temsilcisine ulaşılması amaçlanıyor.