Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE yılda ortalama 19-20 milyon ton buğday üreten bir ülke. Doğru sulama ile bunun rahatlıkla 40 milyon tona çıkabileceği söyleniyor. Üretimi ancak kendine yeten ve kimi zaman ithalat yapmak zorunda kalan Türkiye’nin, ihracatçı ülke konumuna rahatlıkla çıkabileceği de belirtiliyor. Türkiye’de pakette ekmeğin öncülerinden olan, Komşufırın ile mahalle fırını konseptini de geliştiren Hasip Gencer, Türkiye’nin yıllık kişi başı 150 ton ile dünyada en çok ekmek tüketen ülke olduğunu söyledi.
YÜZDE 90 BEYAZ
Gencer, “Türkiye’yi, 90 kilo ile Almanya, 80 kilo ile Rusya izliyor. Peşinden ABD, Fransa ve İtalya gibi Akdeniz ülkeleri geliyor. Biz de madem bu kadar çok ekmek yiyoruz, iyisini yiyelim diye uğraşıyoruz” dedi. Türkiye’de son dönemde esmer ekmeğe ilginin artığını ve yeni tebliğ ile un sanayinde yapısal değişikliklerin başladığını anlatan Gencer şöyle konuştu: “Türkiye’de yüzde 90 beyaz ekmek tüketilir. Büyük şehirlerde şu anda yüzde 20 civarı esmer ekmek tüketiliyor. Buradaki hareketlilik iyi. Bunun yanında Afrika ve Uzakdoğu’da ekmek tüketimi artıyor. Hem Türkiye hem de biz o pazarlara odaklanabiliriz.”
10 YAŞINDA MAYA
Gencer yeni çıkardıkları doğal mayalı sofra ekmeği için “Bu 350 gr. ağırlığında ve 1.5 liraya satılıyor. Endüstriyel değil doğal maya kullanıyoruz. Doğal mayamız 10 yaşında. Ekşiliği yakalamak için mayaya ıhlamur suyu ve Anzer balı katıldı” dedi.
400 milyon TL ciro hedefi
KOMŞUFIRIN şube sayısını 104’e ulaştırırken, 2014’de 90 milyon lira ciro hedefliyor. Komşufırın’ın kurucusu Hasip Gencer, “Biz 3-4 yıl içerisinde şube sayımızı 500’e ulaştırarak 400 milyon lira ciroya ulaşacağız” dedi. Türkiye’de franchise (bayilik) sisteminin doğru ilerlemediğine dikkat çeken Gencer, “Bütün yatırımı kendimiz yapacağız. Franchise sistemine Türkiye’de inanmıyorum. Bir dükkan aşağı yukarı 150 bin dolar yatırım gerektiriyor. 500 şubeye ulaşırken yüklüce bir yatırım yapmış oyacağız” diye konuştu.