Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda hızla büyüyen unlu mamuller ve ekmek pazarı 30 milyar liraya ulaştı. Fırınların konsept değişikliğine giderek ürün çeşitliliğini artırmaya başladığını belirten Komşufırın Genel Müdürü Mert Karaibrahimoğlu, “Lezzet Hattı adı altında telefonla sipariş almaya başladık. 4 ayda 5 bin ton kurabiye sattık. Özellikle banka ve ofislerin yoğun olduğu yerlerde bu rakamlar arttı. Çalışanlar bu ürünlerin çoğunu toplantılarda tüketti. Sadece nisan ayında telefonla 25 bin kişi bize ulaştı” diye konuştu.
100 fırına ulaşacak
Yeni yatırımlarla büyümeyi hedeflediklerini anlatan Mert Karaibrahimoğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “Mayıs ayı itibariyle 70 fırınımız bulunuyor. Bu yıl, Tekirdağ merkez ve Çorlu, sonrasında İzmit ve Ankara’da da yeni Komşufırınlar açılacak. 18 milyon TL’lik bir yatırımla yıl sonunda 100 fırına ulaşacağız. Yeni yatırımlarla istihdama da önemli katkı sağlıyoruz. Burada çalışan gençlere kariyer fırsatlar sunuyoruz.”
Sektörün önde gelen markalarının yeni çalışmalarla fark yarattığını anlatan Mert Karaibrahimoğlu, şu bilgileri verdi: “Tezgah tasarımları, ürün çeşitliliği, yeni mağazalar için lokasyon tercihleri üzerinde hassasiyetle çalışıyoruz. Tüketicinin görebildiği, ürünlerin hijyenik bir ortamda tutulduğu, çalışanlarımızın kolaylıkla servis yapabildiği bir tezgah ve ışıklandırma sistemi geliştirdik. Komşufırın olarak ayda yaklaşık 1 milyon kişiye ürün satıyoruz. Komşufırın’ı önce Türkiye’ye sonra da dünyaya yaymak istiyoruz. Kendimizi ‘fırın’ olarak konumlandırıyoruz. Komşufırın kafe, restoran ya da pastane değil. Komşufırın’da 30 çeşit ekmek var.”
Ramazan ayında 350 bin adet pide sattı
TÜRKİYE’de sektörün en hareketli döneminin Ramazan ayında yaşandığını dile getiren Mert Karaibrahimoğlu, “ramazan ayında 350 bin adet pide satışı gerçekleştirdik. Bu rakam her yıl artıyor. İftardan önce fırının önünde uzun uzun kuyruklar oluşuyor. bu görüntüler Türkiye’de bir çok fırında gerçekleşiyor. bu yıl 500 bin adet pide satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Tüketicilerin fırınlara karşı sadakat duygusu da yoğun oluyor. Ekmek ve pide tüketimi bu dönemlerde ciddi rakamlara ulaşıyor” dedi.