Hayatın ritmi, zamanın ruhu ve metropol akımları evde kullanılan renklere nasıl yansıyor? Misal, plağına ve kahvesine düşkün olanlar evde hangi renkleri tercih etmeli? Jotun Global Renk Uzmanı ve kreatif direktörü Lisbeth Larsen ile Kopenhag’ta buluştuk, ‘yeni sezon’ renklerin izini sürdük...
#Lisbeth LarsenSiyah-beyazlılar, Eyfel Kulesi başta olmak üzere dünyanın en önde gelen birçok yapıtını boyayan Norveç firması ile Vodafone Arena’dan loca ve reklam karşılığında el sıkıştı. Türkiye’de Çırağan Sarayı’nı da boyayan Jotun’un, statta en kaliteli boyayı kullanacağı vurgulandı. Jotun’un Türkiye temsilciliğini Galatasaray’ın eski yönetim kurulu üyesi Şükrü Ergün yapıyor.
#Vodafone Arena0-18 yaş grubu çocukların yaşam koşullarını iyileştirmek amacıyla faaliyet gösteren Minik Kalplerle El Ele Derneği’nin (Mika-Der) 5. Geleneksel Bağış Balosu, iş dünyasının patronlarını buluşturdu. Ali Ağaoğlu’nun 250 bin TL bağışta bulunduğu gece, Kenan Doğulu’nun şarkılarıyla renklendi.
#Ali AğaoğluBurj Al Arab ve Petronas Kuleleri gibi pek çok ünlü binada tercih edilen Jotun Boya, Mardan Palace, Sapphire ve Çırağan Sarayı gibi işlere imza attığı Türkiye’de büyüyecek. Jotun Türkiye Murahhas Azası Şükrü Ergün, 34 ülkedeki 40 fabrika arasında en başarılısının Türkiye’de olduğunu belirterek, mağaza sayısını 100’den 300’e çıkarmayı planladıklarını söyledi.
Dünyada 100 ülkede satılan Jotun’un en büyük 4’üncü üretim üssü Türkiye’den aralarında adını pek duymadığımız Palau, Faroe Adaları, Curaçao gibi ülkelere ihracat yapılıyor. 36 ülkeye Türkiye’den ihracat yapıldığını anlatan Jotun Doğu Avrupa ve Orta Asya’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Ergün, “TİM’den egzotik ülkelere ihracat ödülü aldık” dedi.
#GazetehaberleriTürkiye’nin En Beğenilen Şirketleri araştırmasını bu yıl 16’ncı kez düzenleyen Capital dergisi, sıralamaya giren şirketlere ödüllerini dün gerçekleştirilen törenle verdi. Araştırma sonuçlarına göre geçtiğimiz yılın en beğenilen şirketi Koç Holding olurken, ikinci Arçelik ve üçüncü ise Unilever oldu.
#GazetehaberleriMilli Eğitim Bakanlığı yetkilileri, “Bugüne kadar çok kalkınma planı yapıldı, ancak ortaöğretimde Avrupa’da uygulanan yüzde 65 meslek lisesi - yüzde 35 genel lise oranı, hiçbir zaman yakalanamadı. 2002 – 2003 eğitim döneminde de başarılamadı” diye itirafta bulunuyorlar. Onlara göre meslek eğitiminde gençleri etkileyecek “cazibe noktaları” bulunmalı. Nasıl bulunacağı aransa da henüz uygulamada bir devrim yapılmış değil. Meslek liselerine olan ilgi, 2003 – 2004 öğretim döneminde neredeyse genel liselere göre yüzde 100’leri aşan oranlarda azalmış. Bunu Bakanlık yetkilileri söylüyor.