Güncelleme Tarihi:
CAPITAL dergisi tarafından bu yıl 16’ncısı gerçekleştirilen “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” sonuçlarını dün düzenlenen ödül töreniyle açıklandı. Spring Professional Türkiye ana sponsorluğunda gerçekleştirilen araştırmada, Türkiye’nin ilk 3’ü ve 38 sektörün en beğenilen şirketleri belirlendi. Türkiye’nin en beğenilen şirket ödülünü Koç Holding aldı. En beğenilen ikinci şirket Arçelik olurken, üçüncü sırada ise Unilever geldi. Araştırma kapsamında iş dünyasını temsilen 500’ün üzerinde şirketten 1.584 yöneticiye ulaşıldı. 3 ay boyunca saha çalışması süren araştırma, online anket tekniği kullanılarak gerçekleştirildi. Beğenilme kriterleri arasında “kurumsal yönetim ilkelerine göre yönetilme”, “çalışan memnuniyeti”, “müşteri memnuniyeti”, “güvenilir şirket olma”, “ürün veya hizmet kalitesi”, “çalışanına sunduğu sosyal imkanlar, haklar ve ücret politikası” ve “bölgeye, ekonomiye iş gücü ve yatırımları ile katkısı” yer alıyor.
ÖNEMİ ARTIYOR
Şirketler dünyasında ödüllerin yeri ve öneminin giderek arttığını belirten Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü Rauf Ateş, “Şirketler dünyasında ödüllerin yeri ve önemi giderek artıyor. Pazarlamanın ve itibar yönetiminin ayrılmaz bir parçası haline geliyor. En Beğenilen Şirketler de Türkiye’de iş dünyasının tam da bu anlamda kalbinde yer alan, şirketlerin performanslarını kıyaslamalı izledikleri ve değişimleri gözledikleri bir ödüldür. Ve bu anlamda da Türkiye’de tektir. Ödül alan şirketler için eşsiz bir ölçüm yöntemidir” dedi.
ADECCO TÜRKİYE ŞİRKETLER
Grubu İcra Kurulu Üyesi ve Spring Professional Türkiye Genel Müdürü Zeynep Kamışlı, en beğenilen şirketlerin ortak birtakım uygulamaları olduğuna dikkat çekerek, başarının sürdürülebilirliği konusunda Spring Professional’ın da gerçek iş ortağı mantığıyla katma değer sağlamak üzere her zaman
hazır olduğunu vurguladı. Ayrıca Spring’in de içinde bulunduğu Adecco Türkiye Şirketler Grubu’nun bu yıl Geçici İş İlişkisi lisansını aldığını, söz konusu kanunun yardımıyla Türkiye’deki işsizliği yüzde 2 oranında azaltmaya yardımcı olacaklarını belirtti. Araştırmanın sponsorları arasında yer alan T-Systems’in Türkiye Genel Müdürü Sinan Kılıçoğlu ise şunları söyledi: “Türkiye’ye ve bölgemizin kalkınmasına destek olan, bilgi teknolojilerine yatırımda liderlik eden ve güvenilir şirket olma vizyonuyla hareket eden şirketlerin belirlendiği bu araştırmanın ülkemiz için olduğu kadar bölgemiz için de çok değerli bir çalışma olduğunu düşünüyorum.”
SEKTÖRLERE GÖRE EN ÇOK BEĞENİLEN ŞİRKETLER
Akaryakıt: Opet, Ambalaj: Korozo, Aracı kurumlar: İş Yatırım, Bankacılık: Garanti Bankası, Bilişim: Microsoft, Bireysel emeklilik: Anadolu Hayat, Bisküvi çikolata: Ülker, Boya: Jotun, Cam ve seramik: Eczacıbaşı Vitra, Çimento: Akçansa, Dayanıklı tüketim: Arçelik, Demir çelik: Ereğli Demir Çelik, Enerji: EnerjiSA, E-ticaret: Sahibinden.com, Faktoring: Garanti Faktoring, Hazır giyim ve mağazacılık: Inditex (Zara), Alkollü içecek: Mey İçki, Alkolsüz içecek: Coca-Cola, İlaç: Novartis, İnşaat konut: Nef İnşaat, Kargo-nakliye-lojistik: DHL, Kişisel bakım ve kozmetik: L’oreal, Leasing: Yapı Kredi Leasing, Mobilya: Ikea, Organize perakende: Migros, Otel ve konaklama: Hilton, Otomotiv: Mercedes-Benz Türk, Paketlenmiş et ürünleri: Banvit, Reklam: Medina Turgul DDB, Sigorta: Allianz Sigorta, Süt ve sütlü mamüller: Sütaş, Tekstil: Boyner, Telekomünikasyon: Vodafone, Temizlik ürünleri: Unilever, Tüketici elektroniği: Samsung, Yapı malzemeleri: Eczacıbaşı Vitra, Yönetim danışmanlığı: Boston Consulting Group.