Güncelleme Tarihi:
NORVEÇLİ boya üreticisi Jotun, 1986 yılından bu yana faaliyet gösterdiği ve en kârlı fabrikasının yer aldığı Türkiye’de büyüme planları yapıyor. Dünyada Eyfel Kulesi, Burj Halife, Burj El Arab ve Petronas gibi pek çok büyük projenin yanı sıra Türkiye’de Mardan Palace, Sapphire ve Çırağan Sarayı gibi işlere imza atan Jotun’un halen 100 olan mağaza sayısını 2 yılda 300’e çıkaracaklarını açıklayan Jotun Türkiye’nin Murahhas Azası Şükrü Ergün, “Mağazalarda danışmanlık yapacağız, boyanın psikolojisini anlatacağız” dedi.
Nalbur ürünü değil
Bugüne kadar daha çok proje odaklı çalıştıklarını, bundan sonra öncelikli hedeflerinin daha fazla tanınmak olduğunu, sadece denizcilik sektörü ve endüstriyel boya alanlarında bilindiklerini belirten Şükrü Ergün, şunları söyledi: “İnşaat boyasına da ağırlık vereceğiz ancak öncelikli hedefimiz ulaşılabilirliği artırmak. Şu anda 50 ilde, 100 satış noktasına sahibiz. 2 yıl içinde mağaza sayısını 300’e çıkaracağız. Biz ürünümüzü nalburda ya da yapı market rafında satılacak ürün olarak görmüyoruz. Mağazalarımızda renk konusunda danışmanlık yapıp, müşterinin tercih ettiği boyanın psikolojisini bile anlatacağız. Bilgisayarlarda, evlerinin boyandıktan sonra nasıl görüneceğine bakabilecekler.”
Ergün, 2009’da 105 milyon TL ciro elde ettiklerini, bu yılki hedeflerinin de 105-110 milyon TL arasında olduğunu belirtirken, şu bilgileri verdi: “Jotun Türkiye olarak Balkanlar ve Orta Asya’daki 9 ülkenin yönetim işlerini yürütüyoruz. Buradaki fabrikamız, 34 ülkedeki 40 fabrika arasında hem ciro hem de ciro-kâr oranında en başarılısı. Türkiye, Jotun Global için bir bağlantı noktası görevi görüyor. İnşaat, deniz ve endüstriyel boyaların hepsinin Türkiye’de üretimi mevcut. 1986 yılında temsilcilikle başladığımız bu işe 1989 yılında Polisan ortaklığıyla devam ettik. Daha sonra bu ortaklığı bitirdik,
1993’te Çerkezköy’de ilk fabrikamızı kurduk. Yılda 35 milyon litrelik boya üretim kapasitemiz var. 2007’de başladığımız 20 milyon dolarlık yatırımda, krize yakalandık. Ancak 2009 sonunda bunu tamamladık.”
Hedef 5 yılda ilk 5
İnşaat sektörünün büyümesine rağmen, boya pazarının küçüldüğüne de dikkat çeken Ergün, şu bilgileri verdi: “Türkiye’de inşaat boyası pazarının büyüklüğü 1 milyar TL. Yeni inşaat boyalarının toplamı da, pazarın sadece yüzde 10’unu oluşturuyor. İnşaat boyalarının hacmi artmıyor. Zaten pazarı oluşturan asıl taraf tüketici kısmı. Bu tarafta satışlar artıyor. Hedefimiz 5 yıl içinde ilk 5’e girmek. İnşaattaki payımız küçük ancak bu yılın ilk 6 ayında, 2009’a göre yüzde 70 büyüdük. Bunu da, servis kalitesini koruyarak gerçekleştirdik. Pazar lideri olamayacağız, ancak, en iyi hizmeti biz sunacağız.”
Oteller için 20 yıllık boya
ŞÜKRÜ Ergün, otel boyasındada lider olmak istediklerini belirterek şunları söyledi: “Güneydeki oteller 12 ay açık kalmak istiyor. Jotun’un geliştirdiği 20 yıl yenilemeye ihtiyaç duymayan boyayı, özellikle bu bölgedeki oteller tercih ediliyor. Bu teknoloji, normalde 5 yılda bir yenilenmesi gereken boya süresini 20 yıla çıkararak işletmelere de tasarruf sağlıyor.”
İhracat ödülünü tesadüfen kazandık
JOTUN Türkiye’nin, bu yılda 2009’daki gibi 15 milyon dolarlık ihracat hedeflediğini dile getiren Şükrü Ergün, Türkiye’nin daha önce hiç ihracat yapmadığı Antigua Barbuda’ya (Karayiplerde bir ada devleti), 1996’da ilk ihracatı yaptıklarını hatırlattı. Ergün böylece, Dış Ticaret Müsteşarlığı’ndan ‘En egzotik ülkeye yapılan ihracat’ ödülünü tesadüfen aldıklarını da belirtti.
‘Usta Fırçalar’ 1000 ustaya ulaştı
ŞÜKRÜ Ergün “Ustalar Türkiye’de çok önemli. Bunun için ‘Usta Fırçalar Akademi’yi kurduk” derken, şu bilgileri verdi:”Milli Eğitim Bakanlığı onaylı projede, her boyacının kendini tanıttığı bir internet sayfası var. Bu tüketiciler için de büyük yenilik oldu. Sitede boyacılar, tüketicilerin verdiği puanlara göre üst sıralara çıkabiliyor. Bugüne kadar 1000’den fazla usta yetiştirdik.”