Ipsos haberleri sayfasında Ipsos hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 602 Ipsos haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Ipsos’un 2023’e ilişkin Türkiye geneli online alışveriş araştırması, 2021’den bu yana e-ticaretten alışverişin altı kat büyüdüğünü ortaya koydu. Araştırmaya göre 2022’den 2023’e büyüme yüzde 96 oldu. Yıllık hacim 500 milyar TL’ye ulaştı. Ortalama kişi başı harcama 15 bin 362 TL olurken tüketicilerin daha seyrek ama daha yüksek meblağda ürün satın aldıkları görüldü.
#IpsosIpsos’un son Hane Paneli araştırması özellikle temel gıda ürünlerinde market markalarının payının arttığını gösterdi. Araştırmaya göre her 100 TL’lik alışverişin yaklaşık yarısı markalı ürünlere yapılırken, yüzde 22’sinde market markalı ürünler tercih ediliyor. Araştırma, market sepetlerinin de geçen yıla göre küçüldüğünü gösterdi.
#IpsosTeknolojide Kadın Derneği, IPSOS ve Bahçeşehir Üniversitesi’nin akademik katkılarıyla Türkiye’de “insan ve teknoloji” ilişkisini odağına alan kapsamlı bir araştırma yaptı. “Türkiye Teknoloji ve İnsan Endeksi” adlı araştırmada; öğrencilerin, ailelerin ve yetişkinlerin teknolojiye ve teknolojik gelişmelere yönelik bilgi, tutum ve sahiplik düzeyi incelendi. Hazırlanan rapor; başta pazarlama ve teknoloji alanında faaliyet gösteren şirketler olmak üzere, sivil toplum kuruluşları, kamu kurumları, akademi camiası ve ilgili diğer tüm paydaşların kurumsal hedefleri için önemli veriler ve toplumsal tespitler içeriyor.
#WtechGoogle ve Ipsos’un gerçekleştirdiği Global Perakende Araştırması’na göre, Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 72’si doğru seçimi yaptığından emin olmak için alışverişten önce internette araştırma yapıyor. Tüketiciler alışverişe ayırdıkları zamanın yüzde 60'ını internette harcıyor.
#AlışverişKüresel araştırma şirketi Ipsos, Türkiye dahil 29 ülkeyi kapsayan Ipsos Global @dvisor araştırması kapsamında insanların yemek yeme alışkanlıklarına, gıda tercihlerine, diyet programlarına ve gıdanın geleceğine yönelik görüşlerini derledi. Araştırmanın sonuçlarına göre Türkler et yemekten vazgeçemiyor, evde yemek pişirmeye yönelik eğilim artıyor. İşte araştırmanın çarpıcı sonuçlarından birkaç satırbaşı…
#IpsosTürkiye Araştırmacılar Derneği’nin, bu yıl altıncısını düzenlediği ‘Baykuş Ödülleri Töreni’nde ödüller sahiplerini buldu. Konu ile ilgili araştırma şirketi Ipsos’tan yapılan açıklamada “Ipsos’a 5’i altın olmak üzere toplam 9 ödül birden geldi. Böylelikle Ipsos, 2018’in en çok ödül alan araştırma şirketi oldu” denildi.
#İpsosIpsos, 2011 yılından bu yana Türkiye dahil 28 ülkede, siber zorbalık konusunu ve kamuoyunun bu konudaki algısını araştırıyor. Bu araştırmanın 2018 sonuçları; kamuoyunda siber zorbalık konusundaki farkındalığın artış gösterdiğini fakat yine de global olarak her dört kişiden birinin siber zorbalığı daha önce hiç duymadığını gösteriyor.
#Siber Zorbalık34 şehirden 15 bin 918 kişiyle yapılan araştırmaya göre, giderek evlerimize kapanıyoruz ve nostalji duygusuyla yaşayanların oranı düzenli biçimde artıyor. Nüfusun yüzde 68’i dış dünyanın acımasız, tahmin edilemez gerçeklerinden dolayı evde kalarak kendini koruma ihtiyacı hissettiğini söylüyor. Yüzde 72, boş vakitlerini alışveriş merkezlerinde geçiriyor. AVM’lerde geçirdiğimiz süre, ortalama üç saat. Yüzde 35 hiç kitap okumuyor, yüzde 44 hiç sinemaya gitmiyor, yüzde 64 hayatında hiç konser, tiyatro veya opera izlememiş. Ipsos tarafından iki yılda bir hazırlanan “Türkiye’yi Anlama Kılavuzu” araştırması, her dört kişiden üçünün geçmişe özlem duyduğunu ortaya koyuyor.
#Ipsos'Ipsos Hane Tüketim Endeksi Raporu’na göre Ocak ayında toplam hızlı tüketim ürünleri harcaması Aralık ayına kıyasla cirosal olarak artış göstermedi. Yılın ilk aylarındaki harcamaların geçen aya göre ciddi artış göstermemesi, hızlı tüketim harcamalarında olağan olarak değerlendiriliyor.
#IpsosTürkiye’de sayıları 3.5 milyonu bulan Suriyelilerin durumunu İnsani Gelişme Vakfı ve IPSOS araştırdı. 10 ilde yapılan araştırma Suriyelilerin yüzde 64’ünün geleceğe umutla baktığını, yüzde 52’sinin ise geleceğini Türkiye’de gördüğünü gösterirken, kayıt dışı, ucuz işgücü olarak çalıştırılan Suriyelilerin günlük satın alma gücünün ise 2 doların altında olduğu gerçeğini ortaya koydu.
#İNGEVETÜDER ve IPSOS’un ortaklığıyla gerçekleştirilen ev dışı tüketim pazarı araştırmasına göre Türkiye’de ev dışında tüketim harcamaları kişi başına 528 TL’yi bulurken bu rakam Avrupa’da 4 bin 265 TL’ye ulaştı.
#Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri DerneğiAlmanya’da yaşam memnuniyeti, yapılan bir ankete göre geçen yıla kıyasla belirgin bir artış gösterdi. 2024 Mutluluk Haritası’na göre, bu yıl memnuniyet skoru 0.14 puan artarak 7.06’ya ulaştı ve 2010’lu yıllardaki seviyeye geri döndü. Mutluluk Haritası bilimsel direktörü Freiburg Üniversitesi’nden Prof. Dr. Bernd Raffelhüschen, “Almanya tekrar mutluluk rotasına girdi” açıklamasını yaptı. Araştırmanın ana sponsoru ise Güney Almanya Eyalet Piyangosu.
#AlmanyaSanofi Avrasya Bölgesi, İlaç Medikal Direktörü & Ülke Medikal Lideri Dr. Nurdan Bulur ile Sanofi’nin immünoloji alanındaki çalışmaları ve 14 Eylül Atopik Dermatit Günü’ne özel bir sohbet gerçekleştirdik.
#Sponsorlu İçerikKASIM ayındaki ABD başkanlık seçimleri için yapılan anketlerde sonuçlar Demokratların adayı Kamala Harris’in, Cumhuriyetçi rakibi Donald Trump’ın önünde olduğunu gösteriyor. Son olarak önceki gün IPSOS’un yayımladığı ankete göre Harris, Trump’ın 5 puan önünde.
#Kamala HarrisYapılan araştırmalar gençlerin hibrit çalışma modelini istediğini ortaya koyuyor. İpsos’un raporuna göre, Türkiye genelinde her 10 beyaz yakalıdan 7’si haftanın tamamında ofise giderken, bu oran genç beyaz yakalılarda her 2 kişiden birine düşüyor. Gençlerin yarısı, “Çalışma şeklimi değiştirme fırsatım olsa freelance çalışırım” da diyor.
#Özge ESENEski ABD Başkanı Donald Trump'a miting sırasında silahlı saldırı düzenleyen ve saldırı sonrasında öldürülen 20 yaşındaki saldırgan Thomas Matthew Crooks'la ilgili dikkat çeken detaylar ortaya çıktı.
#Thomas Matthew CrooksKasım ayı seçimleri öncesinde yaşı ve akıl sağlığı nedeniyle yarıştan çekilmesi yönündeki baskılara maruz kalan ABD Başkanı Biden, NATO zirvesine iyi başladı, ancak kötü bitirdi. Zirve kapanışında Ukrayna lideri Zelenski’ye ‘Putin’, basın toplantısında ise Başkan Yardımcısı Harris için ‘Trump’ dedi.
#Joe BidenSon dakika haberine göre; Fransa'da erken genel seçimlerin 2. turunda sandık çıkış anketlerine göre, sol ittifak ilk sıraya yerleşirken; Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’un ittifakı ikinci oldu, ilk turun birincisi aşırı sağ ise üçüncü sıraya geriledi. Öte yandan Fransa Başbakanı Gabriel Attal, yarın Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’a istifasını sunacağını açıkladı.
#FransaABD’de Başkan Biden’ın adaylıktan çekilip çekilmeyeceğine yönelik tartışmalara Cumhuriyetçi rakibi Trump da katıldı. Sosyal medyada yayılan görüntülerde Trump, Biden’ın yarıştan çekileceğini ve Başkan Yardımcısı Harris ile karşılaşacağını iddia etti.
#ABDFransa'da düzenlenen erken genel seçimlerin ilk turunda sandık çıkış anketlerine göre oyların yaklaşık 34'ünü alması beklenen aşırı sağcı Ulusal Birlik Partisi seçimleri önde götürüyor. Sandık çıkış anketlerine göre, mecliste RN'nin 260 ile 310, Yeni Halk Cephesi'nin 115 ile 145 ve Macron'un partisinin de aralarında bulunduğu Birlik ittifakının 90 ile 120 arasında sandalye kazanması bekleniyor. Bir partinin hükümeti kurabilmesi için meclisteki 577 sandalyeden 289'unu alması gerekiyor. Seçime katılım oranı ise yüzde 67,5 oldu.
#FRANSABirleşmiş Milletler’in (BM) desteğiyle 143 ülkede yapılan değerlendirmeler sonucu belirlenen son Dünya Mutluluk Raporu’na bakıyorum. Finlandiya 7. kez birinci sırada yer alıyor. Danimarka ikinci, İzlanda üçüncü, İsveç dördüncü, İsrail beşinci sırada. Hollanda, Norveç, Lüksemburg, İsviçre ve Avusturya ilk 10’da. Almanya 24’üncü, Türkiye 98’inci sırada.
#Dünya Mutluluk Raporu31 ülkede 3 bin 716 kişiyle cinsiyet eşitliği üzerine yapılan anket sonuçlarına göre 16-29 yaş arasındaki genç erkeklerin üçte biri feminizmin topluma yarar sağladığını düşünüyor. Bu elbette iyi bir sonuç. Fakat ankete katılanların yüzde 16’sı feminizmin fayda değil zarar getirdiğini söylüyor.
#Meltem FıratlıIpsos’un 2023’e ilişkin Türkiye geneli online alışveriş araştırması, 2021’den bu yana e-ticaretten alışverişin altı kat büyüdüğünü ortaya koydu. Araştırmaya göre 2022’den 2023’e büyüme yüzde 96 oldu. Yıllık hacim 500 milyar TL’ye ulaştı. Ortalama kişi başı harcama 15 bin 362 TL olurken tüketicilerin daha seyrek ama daha yüksek meblağda ürün satın aldıkları görüldü.
#Ipsos