Türkiye Tekstil Sanayii İşverenleri Sendikası, bugün ihracatı, istihdamı, yatırımı ve sağladığı ekonomik etki ile uluslararası arenada da söz sahibi konumuna geldi. Sendika, Türkiye’nin yanı sıra dünyanın en saygın uluslararası tekstil ve hazır giyim kuruluşlarına üye olarak platformlarda küresel politikalara yön veriyor.
#TekstilUludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB), Ekonomi Bakanlığı desteği ile başlattığı “Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektöründe Endüstri 4.0 Entegrasyonu Ur-Ge Projesi” ile Türk hazır giyim sektörünün küresel ticaretteki yüzde 3,4’lük payını artırması ve yüksek katma değerli ihracatta öncü olmasını amaçlıyor ve projenin ilk adımı olan “ihtiyaç analizi” için Bahçeşehir Üniversitesi ile iş birliği gerçekleştiriliyor.
#İhracatSON dönemde Rusya ve Ortadoğu’da pazar kaybeden Türk hazır giyimciler İngiltere’deki işlerini büyütmek için de tanıtım atağı başlattılar. Bu bağlamda Londra’da yılda 2 kez düzenlenen Uluslararası Kadın Hazır Giyim ve Aksesuar Fuarı’nın bu yıl ana sponsorlarından biri Türkiye oldu.
#RusyaTürkiye'de nüfusun üçte birini oluşturan üst gelir grubu hazır giyim alımlarının beşte birini yaparken, bu grubu alışveriş miktarı artıyor, diğerlerininki düşüyor. Orta-orta altına hitap eden markalar için pazarın gelişmediği, üst gelir grubuna hitap eden markalar için ise pazarın büyüdüğü görülüyor. Harcamaların yüzde 14.8’inin gerçekleştiği Doğu ve Güneydoğu Anadolu ise dikkat çekiyor.
Şili'de başlayıp, geçen haftasonu Türkiye geneline yayılan indirimli satış kampanyaları, üç haftada 300 trilyon lirayı aşan bir alışveriş potansiyeli yarattı. Advantage Card'ı bünyesinde bulunduran Benkar'ın Genel Müdürü Levent Ersalman, ‘‘Hafta içi alışveriş de canlandı’’ dedi.
Yakın dönemde Amerika’ya ihracatı 5 milyar dolara çıkarmayı hedefleyen tekstil ve hazır giyim sektörü, New York’ta gövde gösterisi yaptı. İhracatçılar, Amerika’nın önde gelen 120 şirketiyle yüz yüze görüştü. Hedefte orta ve üst gelir grubu Amerikalılar var.
#AmerikaAlmanya’nın asırlık perakende devleri ardı ardına konkordato ilan ediyor. Arkalarında milyarlarca Euro’luk borç bırakan bu şirketlerin iflasından en çok etkilenenler ise Türk tedarikçiler. İzmirli Are Tekstil’in kurucusu Hüsniye Arbay Alman hazır giyim devi 100 yıllık Klingel’in kapanmasıyla ihracatlarının yüzde 30’unun etkilendiğini belirtirken uzmanlar ihracatta sigortanın bu tür durumlarda oluşan zararı önlediğini belirtti.
#AlmanyaErkek giyim sektörü değişen alışkanlıklar ve pazardaki oyuncuların yeni yatırımlarıyla büyümesini sürdürüyor. Euromonitor’e göre küresel erkek giyiminin, önümüzdeki dört yıl içinde kadın giyiminden daha hızlı büyümesi ve 2026 yılına kadar 547.9 milyar dolarlık pazara ulaşması bekleniyor. Türkiye’de sektör temsilcileri ise pandemiyle değişen giyim alışkanlıklarının sektörü de etkilediğini belirtiyor.
#Erkek GiyimDünyanın önde gelen moda perakende markalarının çevre, insan hakları ve tedarik gibi alanlarda şeffaflıklarını inceleyen Fashion Transparency Index 2022’ye göre, kritik konularda şeffaflık eksikliği devam ediyor. Büyük moda markalarının sadece yüzde 24’ü, mikroplastikler ve mikrofiberlerin çevre üzerindeki etkilerini nasıl en aza indirdiklerini açıklarken, Fashion Revolution Araştırma Müdürü Liv Simpliciano, “Markaların, daha fazla veriyle taahhütleri konusunda ciddi olduklarını kanıtlamaları gerekiyor” dedi.
#Fashion Transparency Index2022 Haziran ayında UTİB ihracatının kilogram başına 7,85 dolara ulaştığını söyleyen Pınar Taşdelen Engin, 2022 Ocak-Haziran döneminde bu değerin 7,66 dolar olarak gerçekleştiğini belirtti. Engin, “Yılın ilk yarısındaki ihracat performansına baktığımızda yıl sonunda hem Türkiye geneli tekstil ihracatı, hem birliğimiz ihracatında yeni rekorlar kırılacağını öngörüyoruz” dedi.
#Bursa“Metaverse'te Fijital Moda” yazımda bahsettiğim ve heyecanla beklenen Metaverse Moda Haftası (MVFW), 24-27 Mart tarihleri arasında gerçekleşti. Moda dünyasının teknolojiyle yarattığı sinerjide son nokta olan, gerçek dünyayı sanal aleme yansıtmaya aday Metaverse Moda Haftası’nda neler oldu gelin bir göz atalım.
#Ecehan Ersöz2021 yılının ilk dokuz aylık döneminde Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 artış ile 14,8 milyar dolara ulaştı. Verilere bakıldığında, ihracat yapılan ülkeler arasında Almanya, İspanya, İngiltere ve Hollanda ilk sıralarda yer aldı. Bu kapsamda, 16-18 Şubat tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek LifeStyle Türkiye 2022 Kadın Hazır Giyim Fuarı, Türkiye ekonomisine katkı sağlaması açısından önemli bir konumunda bulunuyor.
#Hazır Giyim SektörüAkdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, 2021 yılında 356,5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini belirtti. AHKİB olarak 2021 yılında en çok bayan dış giyim, bay dış giyim, diğer hazır eşya ve pamuklu ev tekstili ihraç ettiklerini kaydeden Başkan Gürkan Tekin, en yüksek dış satım değerlerine İspanya, Hollanda ve Almanya pazarlarında ulaştıklarını söyledi.
#İhracatEn büyük arzularının girişimcilerin ve sektörün gelişimine katkı sağlamak olduğunu ifade eden Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, “Böylece uygulanabilir, ölçülebilir, teknolojik yeniliği ve derinliği olan, milli ve yerli üretimi destekleyen fikirleri sektörümüze kazandırarak, ekonomimize katkı sağlamasını hedefliyoruz” dedi.
#Gazetehaberleri