OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 11, 2003 00:00
14 ülkede 21 mağazası ve çok sayıda corner'ları bulunan Damat-Tween, Amerika pazarına giriyor. Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Kanadalı Report Collection firması ile yaptıkları anlaşmayla Damat-Teween ürünlerinin Kanada ve Kuzey Amerika'daki 600 farklı mağaza ve büyük alışveriş merkezinde satılacağını söyledi. ORKA Grup, erkek hazır giyiminde uluslararası markası Damat-Tween ile Amerika pazarını fethetmeye hazırlanıyor. İspanya, Güney Afrika, Almanya, Birleşik Arap Emirliği, Suriye, Türkmenistan ve Umman'ın da aralarında bulunduğu dünyanın birbirinden farklı köşesinde 14 ülkede 21 mağazası ve çok sayıda corner'ları bulunan Damat-Tween, Amerika pazarına giriyor. Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Kanadalı Report Collection firması ile yaptıkları anlaşmayla Damat-Teween ürünlerinin Kanada ve Kuzey Amerika'daki 600 farklı mağaza ve büyük alışveriş merkezinde satılacağını söyledi. Orakçıoğlu, ayrıca New York'un moda merkezi Soho semtinde 8-9 butikte birden markalarının satışına Mart ayında başlayacaklarını ve Mayıs ayında San Fransisco'da bir konsept mağaza açacaklarını bildirdi. Dünyanın en büyük hazır giyim pazarı Amerika'ya girmelerinin önemini ‘‘firmanın çalışmalarının doruk noktası’’ olarak tanımlayan Orakçıoğlu, burada önce marka kimliğini korumayı ve istikrarlı bir büyümeyle gelecekte pazarda kalıcı olmayı istediklerini kaydetti. Orakçıoğlu, hedeflerine ilişkin şöyle dedi: ‘‘Amerika pazarında bu yılki büyüme hedefimiz en az yüzde 40'ün üzerinde olacak. Bizim için sadece ürünün satışı önemli değil. Markanın ruhunu direkt olarak tüketiciye yansıtacak konsept mağazalarıortaya koymak önemli. 3-4 yıl içinde bu pazardaki satış noktalarımızı artırmak istiyoruz. Los Angeles, New York, Şikago'da konsept mağaza açmayı planlıyoruz.’’ Orakçıoğlu, ABD'nin tekstil ve hazır giyim ithalatının yılda 55-60 milyar
dolar olduÄŸuna, bunun içinde Türkiye'nin aldığı payın ise çok küçük kaldığına dikkat çekerek, ticaretin artırılması gerektiÄŸini söyledi. Türk firmalarının Amerika'da yaptığı iÅŸlerin ve ürünün kalitesiningurur verici olduÄŸunu kaydeden OrakçıoÄŸlu, ‘‘Made in Turkey etiketi, Amerika'da tercih edilir konumda. Özellikle sektör olarak ÅŸu anda yapmamız gereken sahip olduÄŸumuz üretim gücünü moda belirleyici güç haline getirmek’’ diye konuÅŸtu. Damat-Tween'in Avrupa BirliÄŸi ve özellikle OrtadoÄŸu pazarında çok güçlü bir marka olduÄŸunu, maÄŸazaları bulunduÄŸunu bildiren OrakçıoÄŸlu, şöyle dedi: ‘‘Artık öyle bir noktaya geldik ki, ürün satmak bizim için iÅŸin enkolayı. Markamızı, kimliÄŸi ile bize ilgi duyan pazarlara taşımak gibi misyon kazandık. Marka bilinirliÄŸine yaptığımız çalışmaların sonucu birçok ülkeden cazip teklifler alıyoruz.’’ 9 YENÄ° MAÄžAZAYaklaşık 2.5 sene önce Ä°spanya markaları Türkiye pazarına girerkenDamat-Tween bir ilki gerçekleÅŸtirerek Ä°spanya pazarına girdiÄŸini ifade eden OrakçıoÄŸlu, Ä°spanya ve Portekiz pazarındaki 5 senelik hedeflerinin konsept maÄŸazaların sayısını 40'a çıkarmak olduÄŸunu kaydetti. Yurtdışında maÄŸaza açmanın ihracatta kalıcı olmayı saÄŸladığını vurgulayan OrakçıoÄŸlu, bu yıl San Francisco, Berlin, St. Petersburg, Cidde dahil olmak üzere 9 yeni maÄŸaza açmayı planladıklarını bildirdi. Süleyman OrakçıoÄŸlu, ‘‘Geçen yılı grup olarak 30 trilyon ciroyla kapattık, bu yıl bunu 45-50 trilyon lira olarak düşünüyoruz’’ dedi. Â
button