Damat-Tween Amerika pazarına 600 mağazadan birden giriyor

Güncelleme Tarihi:

Damat-Tween Amerika pazarına 600 mağazadan birden giriyor
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 11, 2003 00:00

14 ülkede 21 maÄŸazası ve çok sayıda corner'ları bulunan Damat-Tween, Amerika pazarına giriyor. Orka Grup Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Süleyman OrakçıoÄŸlu, Kanadalı Report Collection firması ile yaptıkları anlaÅŸmayla Damat-Teween ürünlerinin Kanada ve Kuzey Amerika'daki 600 farklı maÄŸaza ve büyük alışveriÅŸ merkezinde satılacağını söyledi. ORKA Grup, erkek hazır giyiminde uluslararası markası Damat-Tween ile Amerika pazarını fethetmeye hazırlanıyor. Ä°spanya, Güney Afrika, Almanya, BirleÅŸik Arap EmirliÄŸi, Suriye, Türkmenistan ve Umman'ın da aralarında bulunduÄŸu dünyanın birbirinden farklı köşesinde 14 ülkede 21 maÄŸazası ve çok sayıda corner'ları bulunan Damat-Tween, Amerika pazarına giriyor. Orka Grup Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Süleyman OrakçıoÄŸlu, Kanadalı Report Collection firması ile yaptıkları anlaÅŸmayla Damat-Teween ürünlerinin Kanada ve Kuzey Amerika'daki 600 farklı maÄŸaza ve büyük alışveriÅŸ merkezinde satılacağını söyledi. OrakçıoÄŸlu, ayrıca New York'un moda merkezi Soho semtinde 8-9 butikte birden markalarının satışına Mart ayında baÅŸlayacaklarını ve Mayıs ayında San Fransisco'da bir konsept maÄŸaza açacaklarını bildirdi. Dünyanın en büyük hazır giyim pazarı Amerika'ya girmelerinin önemini ‘‘firmanın çalışmalarının doruk noktası’’ olarak tanımlayan OrakçıoÄŸlu, burada önce marka kimliÄŸini korumayı ve istikrarlı bir büyümeyle gelecekte pazarda kalıcı olmayı istediklerini kaydetti. OrakçıoÄŸlu, hedeflerine iliÅŸkin şöyle dedi: ‘‘Amerika pazarında bu yılki büyüme hedefimiz en az yüzde 40'ün üzerinde olacak. Bizim için sadece ürünün satışı önemli deÄŸil. Markanın ruhunu direkt olarak tüketiciye yansıtacak konsept maÄŸazalarıortaya koymak önemli. 3-4 yıl içinde bu pazardaki satış noktalarımızı artırmak istiyoruz. Los Angeles, New York, Åžikago'da konsept maÄŸaza açmayı planlıyoruz.’’ OrakçıoÄŸlu, ABD'nin tekstil ve hazır giyim ithalatının yılda 55-60 milyar dolar olduÄŸuna, bunun içinde Türkiye'nin aldığı payın ise çok küçük kaldığına dikkat çekerek, ticaretin artırılması gerektiÄŸini söyledi. Türk firmalarının Amerika'da yaptığı iÅŸlerin ve ürünün kalitesiningurur verici olduÄŸunu kaydeden OrakçıoÄŸlu, ‘‘Made in Turkey etiketi, Amerika'da tercih edilir konumda. Özellikle sektör olarak ÅŸu anda yapmamız gereken sahip olduÄŸumuz üretim gücünü moda belirleyici güç haline getirmek’’ diye konuÅŸtu. Damat-Tween'in Avrupa BirliÄŸi ve özellikle OrtadoÄŸu pazarında çok güçlü bir marka olduÄŸunu, maÄŸazaları bulunduÄŸunu bildiren OrakçıoÄŸlu, şöyle dedi: ‘‘Artık öyle bir noktaya geldik ki, ürün satmak bizim için iÅŸin enkolayı. Markamızı, kimliÄŸi ile bize ilgi duyan pazarlara taşımak gibi misyon kazandık. Marka bilinirliÄŸine yaptığımız çalışmaların sonucu birçok ülkeden cazip teklifler alıyoruz.’’ 9 YENÄ° MAÄžAZAYaklaşık 2.5 sene önce Ä°spanya markaları Türkiye pazarına girerkenDamat-Tween bir ilki gerçekleÅŸtirerek Ä°spanya pazarına girdiÄŸini ifade eden OrakçıoÄŸlu, Ä°spanya ve Portekiz pazarındaki 5 senelik hedeflerinin konsept maÄŸazaların sayısını 40'a çıkarmak olduÄŸunu kaydetti. Yurtdışında maÄŸaza açmanın ihracatta kalıcı olmayı saÄŸladığını vurgulayan OrakçıoÄŸlu, bu yıl San Francisco, Berlin, St. Petersburg, Cidde dahil olmak üzere 9 yeni maÄŸaza açmayı planladıklarını bildirdi. Süleyman OrakçıoÄŸlu, ‘‘Geçen yılı grup olarak 30 trilyon ciroyla kapattık, bu yıl bunu 45-50 trilyon lira olarak düşünüyoruz’’ dedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!