Lüks arabalarıyla manşetleri süslemesine alışık olduğumuz Cristiano Ronaldo bu kez 90 milyon dolar değerindeki iki özel jetiyle karşımızda. G650 modeli 65.5 milyon dolar değerindeyken, nispeten daha mütevazı olan G200 modelinin değeri 25 milyon dolar. Ve havada fazla lüks sayılabilecek olan faks makinesi 'ucuz' modelde bulunuyor...
#RonaldoKoronavirüs salgını havacılık sektörünü derinden etkilerken iş jetlerinde önemli bir düşüş olmaması dikkat çekti. Amerika pazarında satışlar şaha kalktı. Asya-Pasifik ülkelerinde işadamlarının satın aldığı yeni uçak sayısında yüzde 10’ların üzerinde artış yaşandı. Türk pazarındaki iş jeti sayısı abartılacak kadar çok olmasa da hatırı sayılır bir sayıda.
#YAZARKoza Altın’la ilgili ellerinde 200’ün üzerinde ruhsat olduğunu ifade eden Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) Başkanı Muhiddin Gülal, ciddi sondaj çalışmasına başladıklarını, çalışmaların olumlu gittiğini söyledi. Gülal “Bu ara ülkemize müjdeler geliyor, biz de altında müjdeler verebiliriz” diye konuştu.
#GazetehaberleriDevlet filosunda kullanılmak üzere, Gulfstream imalatı 4 adet ikinci el iş jeti alınıyor. Uçaklardan ikisi uzun menzilli G550, diğer ikisi de orta menzilli G450 olacak. Bu uçakların filoya katılmasıyla birlikte Turgut Özal döneminde alınan 28 yaşındaki TC-ATA ve TC-GAP tescilli Gulfstream GIV'ler emekli edilecek. THY uçak alımlarını bugün açıkladı.
#UçakAtatürk Havalimanı’nda 6 Eylül’de açılacak Airex Uluslararası Sivil Havacılık ve Havalimanları Fuarı’nda dev yolcu uçağı Airbus A380’den ultralight tipi hafif uçaklara, yeni nesil iş jetlerinden helikopterlere 986 milyon dolar değerinde hava aracı sergilenecek.
Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi NASA, üç büyük imalatçıya geleceğin yolcu uçağı olarak ‘uçan kanat’ konsept tasarımı yaptırdı. Hedef, aerodinamik mükemmelliğe ulaşmış, yakıt sarfiyatını yüzde 40 azaltacak, çevreyi yüzde 75 daha az kirletecek, gövdesi tamamen kanattan oluşan özel yolcu uçaklarını 2025’te hazır hale getirmek.
Başbakanlığa ait Gulfstream G550 tipi iş jeti ile Amerikan Delta Havayolları uçağının Atatürk Havalimanı pistinde çarpışmasının son anda önlendiği ortaya çıktı. Delta Havayolları kaptan pilotunun zamanında durumu fark edip havacılıkta ‘rejected take off’ olarak adlandırılan kalkıştan vazgeçip maksimum frenleme yapmasıyla faciadan dönüldü.
Roll-out törenlerine yeni doğan uçak çelimsiz bir halde gelir. Henüz uçmamıştır. Motorları yerine takılıdır ama çalışmaz. Dışı “green”dir. Yani korozyona karşı yeşil bir boya ile kaplıdır. Biraz perişan haldedir. Tıpkı yumurtadan yeni çıkan civciv gibidir. Sevimlidir ama çirkindir. Güzeldir ama göstermez.