Tekstil ve hazır giyim sektörleri, son iki yıldır daralma yaşıyor. Üretimde düşüş, maliyetlerdeki artış ve kur baskıları gibi nedenlerle istihdam kaybı da artış gösterdi. Öyle ki, 2022’de 1 milyon sınırını aşan hazır giyim ve tekstil sektöründe istihdam Haziran 2024’te 983 bine geriledi, temmuzda ise bu rakam 1 milyona geri çıktı. Ancak sektör eski günlerini aramaya devam ediyor. Sektör temsilcileri, 2025 yılında hem ihracatta hem de istihdamda düşüşün devam edeceğini belirtiyor. Dünyada ise durum farklı değil. Sektör temsilcileri, “Herkes en yakın, en az adetle nerede üretim yapabilirim fikriyle yürüyor” diyerek durumu özetliyor.
#Özge ESENTicaret Bakanı Ömer Bolat bireysel ithalata ilişkin olarak ""Buradaki amacımız, ülkemizin ekonomisinde üreten kesimin ve ekonomideki esnaf, KOBİ, tacir, mağaza sahibi gibi kesimlerin yoğun bir şekilde pazar ve istihdam kaybı yaşamasının ve ülkemizin döviz kaybı şeklindeki olumsuz etkilerin azaltılması. Bu gaye ile bu değişiklik yapıldı" dedi.
#Ömer BolatTicaret Bakanlığı’nın verilerine göre, ihracat mayısta yıllık bazda yüzde 11.4 artarak 24.7 milyar dolara çıkarken, aynı dönemde ithalat yüzde 10.3 azalışla 30.5 milyar dolara geriledi. Böylece dış ticaret açığı mayısta yıllık yüzde 47.8 azaldı ve 6.5 milyar dolar olarak kaydedildi. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “Tarihin en yüksek mayıs ayı ihracatına ulaşmış olduk” dedi. Dış ticaret verilerinde İsrail’e yapılan ihracatın mayısta yıllık bazda yüzde 99 azalarak 4.4 milyon dolara gerilemesi dikkat çekti.
#Ticaret BakanlığıYakın dönemde Amerika’ya ihracatı 5 milyar dolara çıkarmayı hedefleyen tekstil ve hazır giyim sektörü, New York’ta gövde gösterisi yaptı. İhracatçılar, Amerika’nın önde gelen 120 şirketiyle yüz yüze görüştü. Hedefte orta ve üst gelir grubu Amerikalılar var.
#AmerikaTalep daralması ve düşen rekabet gücü nedeniyle zorluk çeken tekstil sektörü üretim gücünün artması için ilgili bakanlıklardan koruyucu önlemler almasını istedi. İstihdam kayıpları yaşayan ve kapasite kullanım oranı hızla düşen sektör adına konuşan İTHİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öksüz, “Dahilde İşleme Rejimi Türkiye’de üretimi olmayan ürünler için kullanılmalı. Pamuk ipliği ve kesik elyaf gibi ürünlerde ilave gümrük vergileri en az yüzde 20 olmalı” dedi.
#Tekstilİstanbul’da 10 Haziran akşamı oynanacak dev Şampiyonlar Ligi finali için geri sayım sürüyor. Atatürk Olimpiyat Stadı’nda Inter ile Manchester City’nin karşılaşacağı müsabakayı tüm dünya yakından takip edecek. Şampiyonlar Ligi’nin ana sponsoru Mastercard ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri ortak düzenledikleri bir toplantıyla, dev finale dair ekonomik verileri paylaştı.
#Şampiyonlar Ligi FinaliTürkiye’nin hazır giyimde dünyanın en nitelikli üreticilerinden biri haline geldiğini söyleyen Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ramazan Kaya, “Fırsatlar tamam ama yapmamız gerekenler var. Yeşil dönüşümü gerçekleştirmek zorundayız. Küreselleşmenin ucuz fiyatlı dönemi sona eriyor. Sektör yüksek katma değer-kalite öncelikli alıcıların tedarikçisi olacak” dedi.
#Giyim Sanayicileri DerneğiErkek giyim sektörü değişen alışkanlıklar ve pazardaki oyuncuların yeni yatırımlarıyla büyümesini sürdürüyor. Euromonitor’e göre küresel erkek giyiminin, önümüzdeki dört yıl içinde kadın giyiminden daha hızlı büyümesi ve 2026 yılına kadar 547.9 milyar dolarlık pazara ulaşması bekleniyor. Türkiye’de sektör temsilcileri ise pandemiyle değişen giyim alışkanlıklarının sektörü de etkilediğini belirtiyor.
#Erkek GiyimÇevre duyarlılığı, bilinçli tüketim ve yükselen fiyatlar tüketim alışkanlıklarını değiştirdi. Artık tüketiciler ikinci el ürün kullanıyor ve bunu gizlemiyor. Tüm dünyada artan ikinci el lüks ürün tüketimi, Türkiye’de de hızla yayılıyor. Bu alanda faaliyet gösteren e-ticaret platformları da aldıkları yatırımlarla büyümeye ve daha geniş kitlelere ulaşmaya başladı.
#LüksTüm İç Giyim Sanayicileri Derneği'nin (TİGSAD) organize ettiği 'Linexpo' İç Giyim ve Çorap Fuarı, İstanbul Fuar Merkezi'nde kapılarını açtı. İstanbul Fashion Connection (IFCO) ve Fashionist Fuarları ile eş zamanlı olarak düzenlenen etkinliğin açılışını Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle ve İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç yaptı. Fuara 103 ülkeden yaklaşık 5 bin yabancı katılım sağladı.
#Linexpo2021 yılının ilk dokuz aylık döneminde Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 artış ile 14,8 milyar dolara ulaştı. Verilere bakıldığında, ihracat yapılan ülkeler arasında Almanya, İspanya, İngiltere ve Hollanda ilk sıralarda yer aldı. Bu kapsamda, 16-18 Şubat tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek LifeStyle Türkiye 2022 Kadın Hazır Giyim Fuarı, Türkiye ekonomisine katkı sağlaması açısından önemli bir konumunda bulunuyor.
#Hazır Giyim SektörüTürkiye’nin Paris İklim Anlaşması’nı kabul etmesi ve COP26 hedeflerine katılmasının ardından hazır giyim sektöründe yeşil dönüşüm heyecanı başladı. Bir kaç yıldır sürdürülebilirlik adına çalışmalar yapmaya başlayan şirketler, karbon ayak izi ölçümü için danışmanlık almaya başladı.
#Paris İklim AnlaşmasıTüm İç Giyim Sanayicileri Derneği (TİGSAD) Başkanı Nazım Kanpolat, Türkiye’de yıllık pamuk üretiminin 800 bin ton, tüketimin ise 1,6 milyon ton civarında olduğunu belirterek, “Bu açığı kapatmakta zorlanıyoruz. En azından geçici olarak iplik ve kumaş ithalatındaki ek gümrük vergilerinin kaldırılmasını talep ediyoruz. Mevcut durum, fiyat artışlarına ve stokçuluğa neden oluyor.” ifadelerini kullandı.
#Tüm İç Giyim Sanayicileri DerneğiTüm İç Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Nazım Kanpolat "Türkiye'de yıllık pamuk üretimi 800 bin ton, tüketim ise 1,6 milyon ton civarında. Bu açığı kapatmakta zorlanıyoruz. En azından geçici olarak iplik ve kumaş ithalatındaki ek gümrük vergilerinin kaldırılmasını talep ediyoruz. Mevcut durum, fiyat artışlarına ve stokçuluğa neden oluyor" dedi.
#Hazır GiyimEn büyük arzularının girişimcilerin ve sektörün gelişimine katkı sağlamak olduğunu ifade eden Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, “Böylece uygulanabilir, ölçülebilir, teknolojik yeniliği ve derinliği olan, milli ve yerli üretimi destekleyen fikirleri sektörümüze kazandırarak, ekonomimize katkı sağlamasını hedefliyoruz” dedi.
#GazetehaberleriBorsa İstanbul Endeksi (BIST100) 1,427 ve 1,435 puan arasında dalgalandığı haftanın son işlem gününü yüzde 0.34 artışla 1,432.94 puanda tamamladı. Kapanışta, BIST Sanayi Endeksi yüzde 0.01, BIST Mali Endeks yüzde 0.42, BIST Hizmetler Endeksi yüzde 0.66 artıdaydı.
#BIST 100ÖNÜMÜZDEKİ perşembe salgının gölgesinde geçecek üçüncü bayrama gireceğiz. Bu bayram da geçen yıl olduğu gibi evlerde kapalı olacağız. Bu bayram da kutlamaları cep telefonları, bilgisayarlarla sanal ortamlarda yapacağız. Geçen bayram çoğu aramızda olup bu yıl bizimle olamayan 43 bin yakınımızın hüznünü yaşayacağız.
#İzmirÇocuk modası denilince akla gelen ilk isim tasarımcı Melis Kaptanoğlu. 2008 yılından bu yana ‘Melis Kaptanoglu Kids’ isimli markasıyla kız çocukları için couture tasarımlar hazırlıyor. Sevgili Melis, Londra Çocuk Moda Haftası’nda olmak üzere toplam dört defileye imza atmış, dünyada pek çok kırmızı halı organizasyonunda star çocukları giydirmiş, çocukların hayallerini gerçeğe taşımayı tutku haline getirmiş ve her dönem yaptığı işe aşık biri. “Çocukların rengarenk ruhlarına tasarımlarımızla nefes vermek en büyük keyfim” diyen Melis Kaptanoğlu ile girişimciliğini, tasarımlarını, başarısının sırlarını ve çocuk modasını konuştuk.
#Aysun KABA