Türkiye’de yıllardır çalışan, yatırımları olan küresel şirketlerin yöneticileri ülkenin yurtdışındaki imajını ve algısını düzeltmek için harekete geçti. Dün başlayan kampanyayla 17 küresel şirketin yöneticilerinin Türkiye deneyimlerini anlatırken herkesi Türkiye’ye çağırdılar. 7 ülkede yapılacak kampanyayla hedef 2.7 milyar erişim sağlamak.
#TOBBDonald Trump’ın otomotiv sektörüne yönelik tehditlerinin altında ülkenin dış ticaret açığı yatıyor. Bugün ABD’den dünyaya değeri 54 milyar dolar 2 milyon araç ihraç edilirken, bunun karşılığında 179 milyar dolar değerinde 8 milyon araç ithal ediliyor. Yani ortada 125 milyar dolarlık bir dış ticaret açığı bulunuyor. Ülkeden yapılan ihracatın büyük kısmını da ABD dışı üreticiler yapınca Trump’ın, ‘Üretmeyene vergi’ kozunu sonuna kadar kullanacağı anlaşılıyor.
#Fiat-ChryslerDünyanın en büyük otomobil fuarına ev sahipliği yapan Paris, bu yıl kapılarını 7 markanın katılmaması, katılanların da tasarruf tedbirleri almasıyla oldukça sönük açtı. Fuarın uluslararası itibarını adeta Türkiye’de üretilen 9 yeni model kurtardı. Toyota, Fiat, Renault, Hyundai ve Honda standlarının yıldızı Türkiye’de üretilen bu modeller oldu.
#Paris Otomobil FuarıTarihinin büyük yatırım hamlesine kalkan Tofaş’ın adeta kumar oynayarak 520 milyon dolara geliştirdiği ‘Ege’ proje isimli yeni kompakt sedan modeli Fiat Chrysler CEO’su Sergio Marchionne’den tam puan aldı. Bursa’ya gelip otomobili test ederek, nihai onayı veren Marchionne, Tofaş çalışanlarına, “Çok iyi bir iş çıkardınız” diyerek övgüler yağdırdı.
#Fiat Chrysler CEO’Su Sergio Marchionne105 yıllık tarihe sahip Alfa Romeo yeniden doğuyor. Hem yeni logosu hem yeniden doğuşunu simgeleyen ilk modeli ‘Giulia’yı tanıtan Alfa Romeo için Fiat Chrysler Grubu, Amerika’nın İkinci Dünya Savaşı’nda Almanları dize getirmek için kullandığı ‘Skunk Works’ (Kokarca işi) taktiğini kullandı. ABD’nin 150 gün dış dünyaya kapanarak ilk jet savaş uçağını geliştirdiği bu taktikle Alfa Romeo da Almanlara karşı yeni modelini yarattı.
Yıldız Holding’in 3.2 milyar dolara United Biscuits’i almasının ardından bir dev yatırım da Koç Holding’den geldi. Tofaş, yeni Doblo dahil 4 yeni model için 1.4 milyar dolarlık yatırım yapacak. Yatırımın 1 milyar dolarını sedan, hatchback ve station modellerden oluşan yeni orta sınıf ailesi oluşturuyor.
Koç Grubu, Tofaş’taki ortağı İtalyan Fiat’ın teknolojik desteğiyle Bursa’da ‘Türk malı’ otomobil üretmek için düğmeye bastı. Fiat’ın mevcut modellerinden yola çıkılarak geliştirilecek aracın, tasarım ve mühendislik çalışmalarını Tofaş yapacak.
Son dönemde ihracattaki düşüşe bağlı olarak üretimde kayıplar yaşayan Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, “Hem modellerin yaşam döngüsü, hem Avrupa’da orta sınıfta düşüş hem de Opel–Vauxhall ile işbirliğinin bitmesini daralmanın sebepleri olarak sayabiliriz. Egea ailesinin seneye son çeyrekte 225 milyon dolar yatırımla yenilenmesiyle yeniden yükselişe geçeceğiz” dedi. Eroldu, şu an için SUV üretme planlarının ise olmadığını söyledi.
#GazetehaberleriTofaş’ın 1 milyar dolarlık yatırımla 2015 yılında hayata geçirdiği ve Avrupa’da Tipo ismiyle satışa sunulan, Fiat Egea ailesinin 500 bininci üyesi üretim bandından indi. Egea 41 ayda 500 bin adetlik üretime ulaşırken, selefi Bravo ise 120 ayda ancak 410 bin adet üretilip satılmıştı.
#GazetehaberleriFiat Chrysler Grubu’nun (FCA) efsane CEO’su Sergio Marchionne’nin geçen hafta ani ölümü finansal piyasalarda da tartışılmaya başlandı. Hissedarlar ve yatırımcılar hastane tarafından Marchionne ve ailesinin sağlık durumunun ciddiyetini 1 yıldır bildiğini açıklamasına rağmen FCA yönetiminin böylesine önemli bir riskten haberi olmamasına pek inanmıyor. Konuyla ilgili soruşturma başlatılırken, bazı hissedarlar dava açmaya hazırlanıyor.
#Giovanni AgnelliFiat Chrysler Grubu’nun (FCA) efsane CEO’su Sergio Marchionne, 66 yaşında hayatını kaybetti. Sergio Marchionne, akciğer kanseri nedeniyle görevini bırakmak zorunda kalmıştı. İşte, Sergio Marchionne’nin hayatına ilişin detaylar!
#Sergio MarchionneİTALYAN otomotiv devi Fiat Chrysler Grubu’nda (FCA) şoklar devam ediyor. Grubun 66 yaşındaki efsane CEO’su Sergio Marchionne’nin ölüm döşeğinde olduğunun ortaya çıkmasıyla birlikte hafta sonu apar topar yerine Jeep ve Ram markasının başındaki Mike Manley’in atanması üst yönetimi karıştırdı. Marchionne’nin normal şartlarda 2019 yılında emekli olmasının ardından yerine aday olarak gösterilen isimlerin başında gelen FCA Avrupa, Afrika ve Ortadoğu Başkanı Alfredo Altavilla dün sürpriz bir kararla istifa etti.
#Alfredo AltavillaOtomotiv devi Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) efsane CEO’su Sergio Marchionne’nin ölüm döşeğinde olduğu ortaya çıktı. 66 yaşındaki CEO’nun akciğer kanseri olduğu ve durumunun çok ağırlaştığı bilgisi paylaşıldı. FCA üst yönetiminden bile gizlenen bu durumun ortaya çıkması sonucu acil olarak önceki gün Marchionne’nin yerine CEO olarak Jeep ve Ram markasının başındaki Mike Manley atandı.
#FCATofaş’ın 50’inci yılı törenine katılmak için İstanbul’a gelen Fiat Chrysler Grubu (FCA) Yönetim Kurulu Başkanı John Elkann, 2068 yılında da Koç Grubu ile ortaklıklarının 100 yıllık başarısını kutlayacaklarına emin olduğunu söyledi. Fiat’ın kurucusu Giovanni Agnelli’nin torunu olan Elkann, “Tofaş bugün Avrupa’daki iki en büyük Ar-Ge merkezinden birisi. Bu merkez şu anda elektrifikasyon üzerinde çalışıyor” dedi.
#Elektrikli AraçAKIN Aydemir, Tofaş’ın fabrika direktörüyken geçen yıl mayıs ayında Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) Kanadalı CEO’su Sergio Marchionne’nin bizzat yüz yüze görüşüp rica etmesiyle önce grubun en önemli fabrikası olan Michingan’daki Sterling Heights’in başına getirildi.
#GazetehaberleriTofaş’ın Bursa fabrikası direktörlüğünden geçtiğimiz yıl Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) Michigan fabrikasını yönetmek üzere transfer olan Akın Aydemir’in hızlı yükselişi sürüyor. Aydemir, başında olduğu fabrikada üretilen yeni nesil Ram 1500’ün büyük beğeni toplaması ve kârlılığa ulaşması sonucu FCA’nın Kanada’da da bulunan 5 fabrikasının başına getirildi. Bu fabrikalarda Dodge Challenger ve Dodge Charger gibi efsane modeller de üretiliyor.
#Gazetehaberleri