Güncelleme Tarihi:
AVRUPA KOZU OLDUK
Bu büyük yatırımın bir kaç önemli noktası var; birincisi Fiat, Tofaş’ın dünya otomotiv pazarındaki rolünü inanılmaz derecede artırıyor. Çünkü bugüne kadar ticari araçlar hariç otomobil üretiminde sadece iç pazara yönelik üretim yapan Tofaş, özellikle hatchback ve station wagon modelleriyle tamamen ihracata yönelik üretim yapacak. Bir başka değişle Fiat’ın Avrupa’daki en büyük kozu Bursa’da üretilen bu modeller olacak. Çünkü bugün Avrupa’da en büyük pazar payı orta sınıf yani kompakt araçlara ait. Bu pazarda oldukça güçsüz olan Fiat, Bursa’da devreye girecek bu modellerle çok önemli bir atağa kalkacak. Diğer taraftan bu yeni sedan ve 2 yeni modelle birlikte Tofaş, yeniden ağırlıklı olarak otomobil üreticisi kimliğine bürünecek. Tofaş, Kuş serisinin ardından neredeyse son 15 yıldır ağırlıklı olarak hafif ticari araç üretimi yapıyor. Yani otomobil üretimi toplam üretimin 5’te 1’ine denk geliyordu. Yeni yatırımla birlikte otomobiller neredeyse Doblo ve Fiorino üretimini geçecek.
Açıklanan yatırımda net anlaşılmayan tek bir konu var. O da Linea’nın ne olacağı. Tofaş’a yakın kaynaklardan öğrendiğim bilgilere göre yeni sedan otomobil her ne kadar Linea’nın yerine gelecek gibi lanse edilse de aslında şirket içinde bazı yöneticiler özellikle filo satışlarında güçlü olan Linea’nın üretiminin devam etmesi yönünde görüş bildiriyor. Fiat-Chrysler CEO’su Sergio Marchionne bir kaç söyleşinde Linea’nın üretimini istemediği, kârsız olduğunu açıklamıştı. Şimdi merak edilen şey ‘Yeni sedan modelinin yanında Linea üretimi sürecek mi, yoksa bitecek mi?’ Önümüzdeki günlerde bunu net olarak anlayacağız.