Gıdanın toplumsal değerlerin yansıması olarak ele alınması gerektiğini vurgulayan ve sürdürülebilir pazarlama stratejilerinin belirlenmesini hedefleyen Türk Mutfağı 2.0, bu yıl 4 Ekim’de Divan Kuruçeşme’de gerçekleşecek. Sektörün önde gelen isimlerini ve uluslararası konukları bir araya getiren etkinlikte gıdanın geleceği konuşulacak...
#GastronomiSektörün güvenilir ve lider iş birimi Nestlé Professional Türkiye, müşterilerine yaratıcı yiyecek ve içecek çözümleri sunuyor. Türkiye'nin dinamik ve büyüme potansiyeli yüksek ev dışı tüketim sektörünün ihtiyaçlarını anlamaya odaklanırken, iş ortaklarına da değer katıyor. Türkiye'deki çikolata tüketimi gibi yerel pazar trendlerini yakından takip eden Nestlé Professional Türkiye, bunları ürün geliştirme süreçlerine entegre ederek, müşterilerinin beklentilerini karşılayan, yenilikçi ve lezzetli çözümler sunuyor.
#Sponsorlu İçerikAtıksız menü denince aklınıza artan malzemelerden yapılmış zoraki lezzet eşleşmeleri gelmesin. Değerlendirilen her malzemenin tabağa modern teknik ve uygulamalarla yansıması çok önemli. Metro Türkiye’nin Prag’daki gastronomi platformu Makro Akademi’deydim. Hem gıda atıklarıyla mücadeledeki öncü çalışmalarını hem de genç Türk şeflerin aldığı özel eğitimleri inceledim.
#Atıksız MenüBu yıl 21’incisi düzenlenen Perakende Günleri’nde enflasyonun perakende sektörüne etkileri ve canlanan turizmin avantajları ön plana çıktı. Bazı AVM’lerde ciroların yüzde 50’sinden fazlasının turistlerden geldiğini belirten sektör temsilcileri, “Turizm çok canlı geçiyor. Ayrıca, marka çeşitliliği sağlanarak, turizme hitap edecek markaların çoğalması da büyük önem taşıyor" dedi.
#Perakende GünleriABD merkezli çok uluslu gıda üreticisi The Kraft Heinz Company, 1998 yılında kurulan Balıkesir merkezli Assan Gıda'yı 100 milyon dolara satın alıyor. Açıklamaya göre, satın alma anlaşmasının, Rekabet Kurumu onayı sonrası, 2021'in ikinci yarısında tamamlanması bekleniyor.
#The Kraft Heinz CompanyDünyayı etkisi altına alan koronavirüsle mücadele kapsamında kısıtlamalar devam ediyor. Yaşanan durumdan en çok etkilenenler arasında restoran ve kafeler geliyor. Şu an için sadece evlere servis yapabilen restoranlar yeniden açılacakları günleri iple çekiyor. Ancak restoranların açılmasını bekleyenler arasında sadece restoran sahipleri ve çalışanları bulunmuyor. Restoranların ihtiyaçlarını tedarik eden, dışarıdan hizmet veren onlarca sektörde umutlu bir bekleyiş hâkim.
#GazetehaberleriBiz Hindiyi bir Bursaspor maçlarında Teksas taraftarları arasında söylediğimiz ‘’Hindi baba hindi hey Allah‘’ nidalarından, bir de İngiltere -Türkiye maçlarında kaybettiğimizde, İngiliz gazetelerinin Türkiye’yi kastederek hindiyi doldurduk, pişirdik diye bizlerle dalga geçmelerinden biliriz.
#BursaBalıkesir’in Gönen ilçesinde küçük bir süt ve peynir işletmesi olarak kurulan Teksüt bugün 80 bin metrekare üzerine kurulu fabrikasında günde 600 ton süt işliyor. 4 kıtada 21 ülkeye ihracat yapan marka 2021’de iç pazarda yüzde 20, ihracatta yüzde 30 büyüme hedefliyor. Hem firma hem de sektör yeni pazar Çin konusunda oldukça umutlu.
#GazetehaberleriTuryağ, ülkemizin COVID-19 salgını nedeniyle eve kapandığı dönemde üretime özveri ile devam eden ev dışı tüketim kanalındaki müşterilerini unutmadı. Turyağ, 5 bin noktaya 1 milyon 750 bin lira değerinde 250 ton yağ bağışında bulunarak işletmelerin yanında olduğunu gösterdi.
#TuryağTürkiye’de pizzanın pide ve lahmacundan rol çaldığını söyleyen Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Banu Arıduru, “Bazı şubelerimizin kurucuları eski beyaz yakalılar. İşlerinden bunaldıkları için bu tarafa geldiler. En fazla ciro yapan mağazalarımızın başında onlar var. Gerektiğinde kendileri motora atlayıp servis yapıyorlar. Biz de 2020’de yeni açılacak tüm şubelerimiz için beyaz yakalıları bekliyoruz” diye konuştu.
#GazetehaberleriTOBB ve TEPAV’ın gerçekleştirdiği ‘Türkiye'nin En Hızlı Büyüyen 100 Şirketi’ listesine Antalya’dan giren 7 firma kentin gururu oldu. Ekonomide yaşanan dalgalı harekete rağmen farklılık yaratarak pozitif yönde ivme yakalayan 7 firmanın yöneticisi, nasıl olup da büyüme hızlarına zincir vurulamadığını Hürriyet’e anlattı.
#TOBBEczacıbaşı Topluluğu’nun dört ana grubundan biri olan Tüketim Ürünleri Grubu çatısı altından faaliyet gösteren Eczacıbaşı Profesyonel ile 11 bin noktaya ulaştıklarını ifade ede Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Grup Başkanı Semih Decan, bu noktalardan yaklaşık 5 bininin turizm sektöründe faaliyet gösterdiğini, bu nedenle turizmin kendileri için hassas nokta olduğunu ifade etti.
#Gazetehaberleriİçecek kategorisinde kariyer yapan, Ortadoğu’da 6.5 yıldır üst düzey yönetici olarak çalışan Tolga Sezer, Dubai’nin en tanınmış ailelerinden Al Ghurair Grubu’nun içecek işinin CEO’su. 2019 yılında Ortadoğulu şirketlerin çok daha fazla Türkiye’de yatırım yapacağını söyleyen Sezer, Ortadoğulu yatırımcıların özellikle hızlı tüketim ürünleri, organik ve sürdürülebilir tarım alanlarında Türkiye’deki fırsatları değerlendirmek istediklerini anlattı.
#Gazetehaberleri