Dubai merkezli yatırım fonu Eastgate Capital Group’u ortak alan Silk & Cashmere, 2012 için iddialı büyüme planı yaptı. Silk & Cashmere CEO’su Ayşen Zamanpur, “Paris çok iyi gidiyor. Zürih’te ikinci mağazayı açıyoruz. Londra’da Portebello Road’da bir dükkanla sözlü olarak anlaştık. Çin ve Tayvan’da da mağazalar açılıyor” dedi.
Evyap’ın cirosu 1 milyar lirayı geçti. Evyap İcra Kurulu Üyesi Mustafa Arın, bu cironun yüzde 55’inin ihracattan geldiğini belirterek, “1990’lardan itibaren yurtdışına açıldık. Asıl büyümemiz de yurtdışından geldi. Global rakiplerimizle hem yurtiçinde hem de yurtdışında rekabetteyiz. 90 ülkeye ihracat yapıyoruz” dedi.
İtalya’nın en dinamik şehirlerinden Milano, dünya modasının önemli merkezleri arasında. Yarının çizgileri Paris ve New York gibi burada belirleniyor. Renkler, trendler Milano’dan dünyanın farklı köşelerine yayılıyor. Bazı semtlerin şık kadın ve erkeklerle dolu kaldırımları podyum gibi. 1,5 milyon nüfuslu şehir çok zengin bir kültürel mirasa sahip. Roma ve Venedik’ten sonra ilk bakışta sıradan gelse de gizlediği sürprizleri keşfederseniz keyif alabilirsiniz. Üstelik yılın iki önemli indiriminden ilki gelecek hafta başlıyor. Şubatta bitecek.
Açılışında özellikle cemiyet hayatının ünlü yüzlerinin yarattığı izdihamla dikkat çeken hızlı modanın öncü markalarından H&M’de bu kez kuyruk, ünlü tasarım markası Lanvin için oluşturuldu. İzdihamı önlemek için bileklik sistemiyle müşterileri sırayla içeri alan H&M’de modaseverler 15 dakikada binlerce dolara alacakları elbiseleri 300-400 TL’ye alma imkanı buldu.
7 milyar dolar cirolu kozmetik devi Estee Lauder, Clinique, DKNY markalarının sahibi Estee Lauder Companies, 2006’da ofis açıp direkt faaliyet göstermeye başladığı Türkiye’de, perakende fiyatlarını Avrupa’ya uydurdu. Yüzde 35, 45, 60’a varan oranda ürünlerde indirim olduğunu anlatan Estee Lauder Türkiye Genel Müdürü Ahmet Ramiz, Türkiye’nin bir alışveriş cenneti olduğunu söyledi.
Türk tüketicinin en hasretle beklediği marka Gap, yedi mağaza birden açtı. 1969 yılında Doris ve Don Fisher çiftinin herkes için geniş ürün yelpazesi sunmak amacıyla San Francisco’da kurdukları Gap markası, bugün başlı başına bir fenomen. Dünya çapında tam 3100 Gap mağazası var!
Dünyanın en önemli kozmetik markalarını Türkiye’ye getiren Elca Kozmetik’in Genel Müdürü Ahmet Ramiz tam 15 yıldır kadınlarla iç içe. Kendini kadın dünyasına giren mutlu azınlık erkeklerden biri olarak gören Ramiz, "Artık bir kadın gibi düşünmeyi öğrendim" diyor
Toplam 2.5 milyar dolar olduğu kabul edilen Türkiye kişisel bakım pazarından sadece yüzde 10 pay alabilen erkekler, şirketlerin ilgisini çekmeye devam ediyor. Daha çok tıraş öncesi ve sonrası ürünleriyle iddialı olan Arko, ’adam gibi bakım’ sloganıyla 180 milyon dolarlık tıraş bıçağı pazarına girme kararı aldı.
İstanbul Şişli’de açılan Cevahir Alışveriş Merkezi’nin en önemli özelliklerinden biri de Türkiye’de daha önce bulunmayan markalara yer veriyor olması. Zara’yı da bünyesinde bulunduran Inditex Grubu’na ait altı markanın ilk mağazaları burada açıldı. İspanya kökenli Bershka, Stradivarius, Pull And Bear ve Oysho; Zara ve Mango gibi kısa zamanda büyük ilgi toplamaya başladı.