Dünyanın en önemli kozmetik markalarını Türkiye’ye getiren Elca Kozmetik’in Genel Müdürü Ahmet Ramiz tam 15 yıldır kadınlarla iç içe. Kendini kadın dünyasına giren mutlu azınlık erkeklerden biri olarak gören Ramiz, "Artık bir kadın gibi düşünmeyi öğrendim" diyor
Ahmet Ramiz’in eğitim aldığı meslek aslında mimarlık. Fransa’da okumuş. Tam 15 yıldır kozmetik sektörünün içinde ama hayatının her döneminde estetik ve görsel güzellik onun için önemli olmuş. Bu yüzden kadınların büyülü dünyasına girişini bir tesadüf değil ona sunulmuş bir fırsat olarak değerlendiriyor: "Mimarlık eğitimimin ardından uluslararası bir kozmetik firması için çalışmaya başladım. Onların standlarını çiziyordum. Ayrıca mağazalardaki görsellerin sunumlarından sorumluydum. Bu süreçte markanın ürünlerinin vitrinlerde nasıl sergilendikleriyle, bayilerle nasıl iletişim kurulduğuyla, kadın müşterileri etkilemek için nasıl yol alındığıyla ilgilenmeye başladım. Böylece kendimi bir şekilde kozmetik dünyasının içinde buldum." Ramiz, şu anda bünyesinde Estee Lauder, Clinique, Aramis, MAC, Bobi Brown, Jo Malone, La Mer gibi dünyanın en önemli kozmetik markalarının yer aldığı Elca Kozmetik’le kadınlara hizmet etmekten mutluluk duyduğunu belirtiyor.
KADINLAR DOKUNMAK, SÜRMEK, KOKLAMAK İSTİYOR
Kendini kadın dünyasına giren mutlu azınlık erkeklerden biri olarak gördüğünü anlatan Ramiz: "Artık kadınlarla birlikte yaşaya yaşaya, çalışa çalışa, onlar için bir şeyler ürete ürete bir kadın gibi düşünmeyi öğrendim. Bu yüzden onlardan gelebilecek olumlu ya da olumsuz tepkileri de önceden sezebiliyorum" diyor.
Büyük bir tutkuyla bağlı olduğu kozmetik sektörünün ona göre gizemli bir büyüsü var; "Bizim işimiz, ürünü sunarken karşınızdaki kadının onu hissetmesine olanak tanımaktır" diyor ve ekliyor: "Dokunmak, sürmek, koklamak kadın için önemlidir. Dolayısıyla olaya pazarlama olarak baktığınızda kadınların bir ruju ya da bir kremi uygulamaları bizim için satışın yüzde 50’sini geride bırakmak demek. Çünkü ikna olmuştur. Oysa erkekler sadece ihtiyaçlarından yola çıkarak satın alırlar. Bunu yaparken de etraflıca düşünmezler."
Erkeklerin tıraş çantaları eskisinden daha kalabalık
Erkekler kişisel bakımlarına önem veriyorlardı. Ancak eskiden eşlerinin kremlerini kullanırken şimdi bununla ilgili konuşabilmeyi öğrendiler. Artık markalar onlar için de seçenekler sunmaya başladı. Bu yüzden tıraş çantaları eskisinden daha kalabalık. Her ne kadar kendi kozmetik alışverişlerini yapar hale gelememiş olsalar da eşlerine ya da arkadaşlarına sipariş vererek bu ihtiyaçlarını gideriyorlar. Kozmetikçiler olarak bizler onlara henüz özel bir dünya yaratamadık.
Onlara hálá mevcut mağazacılık sisteminde erkek reyonlarından ulaşıyoruz. Yine de olay henüz kadınların elinde. Bunu son yıllarda kıran markalarımızdan biri MAC. Erkeklerin en fazla uğradıkları kozmetik mağazası. En çok satış yaptığımız ürünler arasında ise göz kalemi var. Örneğin, Clinique markasının erkekler için yarattığı özel bir cilt bakım serisi var. Ayrıca Estee Lauder erkek parfümlerinin en yoğun olduğu markalardan. Kozmetik mağazalar içinde erkeklere yönelik reyonlar artmaya başladıkça, erkek ürünleri de çeşitlenecek.
ÜRÜN MARKET
Akne mi dediniz
Artık akneler problem olmaktan çıkıyor. Çünkü Clinique’in geliştirdiği yeni "Anti-blemish" serisi aknelerin her aşamasında onlarla savaşıyor. Çıkmalarını engelliyor, varolanı kurutuyor, kuruttuktan sonra da oluşan lekelerle savaşıyor. Üstelik sadece yüz bölgesi için değil, vücuttaki aknelere karşı da köpük, losyon ve peeling ürünleri bulunuyor.
Hangi kozmetik tipisiniz
Aşağı yukarı 25 bin kozmetik ürünü kadınlar tarafından keşfedilmeyi, satın alınmayı ve kullanılmayı bekliyor. Peki, siz içlerinden hangilerinin kişiliğinize ve yaşam tarzınıza uygun olduğunu biliyor musunuz?
Doğal bakım sevdalısı çevreci
Bilinçli ve yaşadığı dünyaya saygılı... İnsanlarla ve gereksinimleriyle olan ilişkisi kendine güven kurallarıyla belirlemiştir. Vücudunun dengesini korumak için nelere ihtiyacı olduğunu her zaman bilir. İyi hissetmek ve strese karşı koymak için seçtiği metodlar arasında yoga, pilates ve thalasso terapi öne çıkar. Banyosundaki bakım ürünlerinin tümü doğal içeriklere sahip kremler, losyonlar ve maskelerden oluşmaktadır. Herbirinin görevi de mükemmel ve sağlıklı ciltler yaratmaktır. Bu yaşam tarzıyla tamamen şu anki dünya trendlerine paralel şekilde yaşar. Biyolojik, ekolojik ve doğal ürünler uzun zamandır onun için lüks ürünlerin önüne geçmiştir. Artık konsept mağazalar ve parfümerilerde aradığı özellikteki ürünlere kolayca ulaşabilmektedir.
Lüks ritüellerden hoşlanan romantik
Feminendir, aynı zamanda güzellik ritüelleriyle haşır neşir olmaktan zevk alır. Pastel tonlarda dekore edilmiş banyosu aynı zamanda günlük koşuşturmalardan kaçtığıı gizli mabedidir. İhtişamlı "vintage" kozmetikler, sıra dışı tasarımlar ve etkileyici parfümler ise oyuncakları... En önemlisi de güzelliğine zaman ayırır. Maskeler, peelingler, kokulu mumlar ve dinlendirici müzik eşliğinde banyo ritüellerine bayılır. Spa ziyaretleri onun için stratejik bir anti-aging programından çok ruhunun arınmasıdır. Ve güzelliğini ortaya koyduğu kozmetik ürünleri tüm duyularına hitap etmelidir. Dünyanın en mükemmel dudak parlatıcısının, ağzında hoş bir tat bırakmadıktan sonra onun için hiçbir önemi yoktur.