‘Ucuz Lanvin’ şovu sosyeteyi çekti H&M, müşteriye ‘bileklik’ taktı

Güncelleme Tarihi:

‘Ucuz Lanvin’ şovu sosyeteyi çekti H&M, müşteriye ‘bileklik’ taktı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 24, 2010 00:00

Açılışında özellikle cemiyet hayatının ünlü yüzlerinin yarattığı izdihamla dikkat çeken hızlı modanın öncü markalarından H&M’de bu kez kuyruk, ünlü tasarım markası Lanvin için oluşturuldu. İzdihamı önlemek için bileklik sistemiyle müşterileri sırayla içeri alan H&M’de modaseverler 15 dakikada binlerce dolara alacakları elbiseleri 300-400 TL’ye alma imkanı buldu.

TÜRKİYE’de Bayrampaşa Forum İstanbul Alışveriş Merkezi’ndeki ilk mağazasının açılışında özellikle cemiyet hayatının önde gelen isimlerinin oluşturduğu kuyruk ve ürünlerin kapışılması görüntüleri ile akılda kalan dünyanın önde gelen hazır giyim markalarından H&M’in kapısında sosyete yine kuyruğa girdi. Bu kez ünlü tasarım markası Lanvin’in koleksiyonu için dün sabah erkenden kuyruğa giren modaseverler, 18 Kasım’da New York’ta düzenenlen defile ile tanıtılan ve tüm dünya ile aynı zamanda İstanbul’daki H&M’de de satışa sunulan ünlü “Lanvin For H&M” koleksiyonun sınırlı sayıdaki ürünlerini almak için yarıştı. Modaseverler normal koşullarda fiyatı binlerce doları bulan Lanvin marka ürünleri 79 TL’den başlayan fiyatlara satın alma fırsatı yakaladı.

Bileklik dağıttılar

Ünlü tasarımcıların yaygın markalar için oluşturdukları koleksiyonların satışında izdihamı önlemek için zaman zaman uygulanan müşterilerin sırayla içeri alınması H&M’de de devreye girdi. Dün sabah saat 10.00’da açılan mağazanın önünde kuyruk oluşturulan modaseverlere saat 08.00’den itibaren dağıtılan bileklikler ile modaseverler mağazanın içinde özel bir bölümde sergilenen Lanvin koleksiyonundan alışveriş yapma olanağı buldu. 20’şerli gruplar halinde sadece 15 dakika için bu özel bölüme giren müşteriler bu süre içinde hızlı alışverişe daldı. Her üründen sadece bir tane alma hakkına sahip olan müşteriler, normal koşullarda son derece pahalı ürünleri makul fiyatlara alabildi. Saat 10.00’da ilk grubun içeri alınması ile başlayan hareketli dakikaları mağazada bulunan diğer müşteriler de şaşkın bakışlar arasında izlerken, bir mağaza görevlisinin de ‘son 3 dakika, son 1 dakika’ şeklinde kalan süreyi anons etmesi dikkat çekti. 15 dakika gibi sınırlı sürede müşterilerin binlerce TL değerine ulaşan kucak dolusu ürünlerle özel bölümü terketmeleri ilginç görüntüler oluşturdu. Sonraki gruplar da bir yandan sıralarını beklerken bir yandan da uzaktan hangi ürünü seçeceklerine karar verdi. Her 15 dakikada bir hem müşteri grubu değişti hem de görevliler ürünlerin bittiği özel reyona depodan yeni ürünler taşıdı.

Birkaç saatte 1800 parça ürün satıldı

LANVIN’in H&M için hazırlanan koleksiyonundan 1800 parçanın Türkiye’de satışa sunulduğu belirtilirken, uygulanan bileklik formülü ile mağazada herhangi bir kargaşa yaşanmadan moda tutkunlarının istedikleri ürünleri almasına olanak sağlandı. Kadın tüketicilerin yoğun ilgisinin görüldüğü Lanvin For H&M koleksiyonunda erkek ürünleri de olmasına rağmen bileklik sistemi uygulanmadı. Tüketiciler kuyruktaki sırasına göre 20’şerli gruplar halinde farklı renkte bileklikler verildi. Saat 10.00-13.00 arası için bileklik dağıtıldı ve müşteriler takılan bileklikteki belirtilen zamanda mağazaya davet edilerek alışveriş yaptı. Mağazada özel bir alanda satışta sunulan Lanvin for H&M Kadın Koleksiyonu’nda, giyim, aksesuar yer alırken, Lanvin for H&M erkek koleksiyonu da ilgi gördü.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!