A.A.
Oluşturulma Tarihi: Ocak 07, 2013 12:38
Alışveriş platformu bonubon.com'un yaptığı çalışmada, internet alışverişlerinin yüzde 60'ını erkeklerin, yüzde 40'ını kadınların gerçekleştirdiği görüldü.
Yapılan açıklamaya göre, alışveriş platformu bonubon.com, 2012 yılı kadın ve erkek internet alışveriş tercihlerini değerlendirdi. 1 milyonun üzerindeki Bonubon üyesi üzerinden yapılan değerlendirme sonuçlarına göre, erkekler internet alışverişinde kadınlardan önde yer aldı. İnternet alışverişinin yüzde 40'ını kadınlar yaparken, yüzde 60'ını ise erkekler gerçekleştirdi.
En fazla alışverişi İstanbullular yaparken, bu ili Ankara ve İzmir takip etti. İnternet alışverişinde Ankara daha çok ürün bazlı, özellikle teknoloji alışverişiyle öne çıktı. İzmirliler sosyal alışverişleri, konser, etkinlik, restoran gibi fırsatları takip etti. İstanbul ise bir Türkiye mozaiği oldu.
İnternet alışverişinde kadın ve erkek ürünleri olarak net ayrım yapmanın giderek zorlaştığını gösteren değerlendirme sonuçlarında erkeklerin son dönemde kişisel bakıma ilgi gösterdikleri, cilt bakımı ve masaj kampanyalarına ilgilerinin her geçen gün arttığı görüldü.
Kadınlar ise sosyal programlarını internet üzerindeki fırsatlarla gerçekleştirerek konser, brunch, akşam yemeği gibi kampanyalara tercih etti. Mutfak araç gereçleri ve
yemek kurslarına ise hem erkekler hem kadınlar yöneldi.
İnternet alışverişinde kadınlar farklı olduğunu düşündükleri ve fiyatı uygun olan ürünleri denemekten çekinmedi. Kadınlarda marka arayışı tekstil, ev elektroniği ve bebek ürünlerinde öne çıkarken, erkekler ise tanıdıkları markaları uygun fiyata almayı tercih etti.
Sorgulamadan satın alım sınırı 25 lira
Teknoloji alışverişinde ise erkekler kolaylıkla yüksek tutarda alışveriş yapabilirken, kadınlar daha çok sahip oldukları teknoloji ürünlerinin aksesuarlarını aldı. Telefon kılıfları, temizleyiciler, koruyucular, şarj aletleri kadınların tercih ettikleri ürünler arasında yer aldı.
Hem kadın hem de erkekler için sorgulamadan satın alımın sınır tutarının 25 lira olarak göze çarptığı değerlendirmede fiyat yükseldikçe tüketiciler ürüne ait fiyat araştırması yaparak alımını gerçekleştirdi.
Birbiriyle uyumlu ve anlamlı kampanyaların ilgi çektiği internet alışverişinde konser bileti kampanyası yanında ulaşım ve konaklama kampanyalarının da sunulması ya da bilgisayar kampanyasının yanında o bilgisayara uygun yazıcı ve aksesuar içeren kampanyaların yer alması önem kazandı.
Türkiye geneline bakıldığında 3 büyük şehir dışındaki şehirlerde, yaşadıkları şehre o ürün gelmeden en uygun fiyata sahip olabilme fırsatına sahip olan tüketicilerin yoğun olarak teknoloji alışverişi yaptıkları görüldü. Teknoloji ürünlerini ise temizlik ve kişisel bakım ve güzellik ürünleri takip etti..