Günlerdir gerçek bir sinir harbi sürüyordu. Uçak imalatçıları, Amerikan Sivil Havacılık Otoritesi FAA, 5G yayınlarının ertelenmesini istiyorlardı. Gerekçe özellikle havalimanlarının çok yakınındaki baz istasyonlarının, uçaklarda yüksekliği gösteren altimetreleri etkileyeceği, yaratacağı parazitlerle inişleri tehlikeli hale getireceği olarak açıklandı. Haklılık payı da vardı. Ancak, Amerika’nın en güçlü iki telekomünikasyon devi bunu pek kabullenmediler.
#5GTÜRK Hava Yolları ile Alman Lufthansa'nın ortak kuruluşu SunExpress, art arda üçüncü kez tarihinin en yüksek gelirini yakalayarak, 2019'da da rekor bir büyümeye imza attığını açıkladı. SunExpress CEO'su Jens Bischof, 2019'da bir önceki yıla göre yüzde 10 büyüdüklerini belirterek, "10 milyonun üzerinde yolcu ağırladık. 1,4 milyar euroile tarihimizin en yüksek cirosunu elde ettik" diye konuştu.
#Sabiha Gökçen HavalimanıHemen hemen bütün yerli havayolu şirketlerinde doluluk beklenenden hızlı arttı. Öyle ki önümüzdeki ay ortalarına kadar yer yok. Günde iki üç sefer olan yurtiçi ve yurtdışı kentler için yapılan uçuşlarda bile doluluk oranı yüzde 70’leri geçti. Bayram zaten rekorların kırıldığı bir zaman olacak. 2018 yılı sonunda beklenen havayolu yolcu sayımız 219 milyona ulaşacak. Şu andaki aylık yolcu verileri yıl sonunda bu sayılara ulaşılacağını garanti ediyor…
#Uğur CebeciTürkiye’de havayolu taşımacılığının öne çıktığını belirten Atlasjet Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, “Filomuzda tarifeli seferler için ayrılan her 10 uçak için 1 stand-by olarak adlandırılan ve üzerinde hiç bir tarife planlanmayan yedek uçak ayrıldı.
Uçak bileti fiyatlarının daha fazla düşmesinin mümkün olmadığını söyleyen Atlasjet Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Ersoy, artık yolcu tercihlerini diğer faktörlerin belirleyeceğini belirtti. Ersoy, Atlasjet’in güvenilirlik, dakiklik ve konfora yatırım yapacağını bildirdi.