Havada fiyat rekabeti bitti artık başka şeyler önemli

Güncelleme Tarihi:

Havada fiyat rekabeti bitti artık başka şeyler önemli
Oluşturulma Tarihi: Kasım 04, 2005 00:00

Uçak bileti fiyatlarının daha fazla düşmesinin mümkün olmadığını söyleyen Atlasjet Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Ersoy, artık yolcu tercihlerini diğer faktörlerin belirleyeceğini belirtti. Ersoy, Atlasjet’in güvenilirlik, dakiklik ve konfora yatırım yapacağını bildirdi.

ATLASJET Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Ersoy, ‘İç hat uçak bileti fiyatları düşebileceği en düşük seviyeye düştü. Bundan sonra yeni indirim yerine artış olur’ dedi. Özellikle Ramazan ayıyla birlikte, bilet fiyatlarında aşırı bir indirim olduğunu vurgulayan Ersoy, havayolu maliyetlerinin yüzde 35’ini yakıt giderleri oluştururken ve petrol fiyatları 70 dolar seviyesindeyken, bu fiyatlarla daha fazla uçulamayacağını söyledi.

ÜÇ FAKTÖR ÖNEMLİ:

Fiyat rekabetinin sonuna gelinmesi nedeniyle yolcuların havayolu tercihlerinde diğer faktörlerin devreye gireceğini ifade eden Ersoy, Atlasjet’in de yeni yatırımlarını buna göre yapacağını kaydetti. Ersoy, yolcu tercihinde en önemli üç faktörün ise, güvenilirlik, dakiklik ve konfor olduğunu dile getirdi.

FİLO GENÇLEŞİYOR:

Türk yolcular için güvenli uçağın yeni uçak anlamına geldiğine işaret eden Ersoy, Atlasjet’in filosunu her geçen gün gençleştirdiğini belirtti. İç hatlarda en genç uçak filosuna sahip olduklarını belirten Ersoy, ‘Bazı firmalar bizim uçak yaşı ortalamamız 6-7 diyorlar. Ancak burada ortalama önemli değil. Filonuzda 2 yaşında uçak da vardır, 14 yaşında uçak da. Mesela 14 yaşındaki uçak dış hatlarda sorgulanır. Ama siz bunu iç hatlara sürerseniz, yolcuyu kandırmış olursunuz’ diye konuştu. Atlasjet’in yeni gelen fabrika çıkışlı uçakların tamamını iç hat uçuşlarında kullandığını kaydeden Ersoy, Kasım ayı itibariyle iç hatlarda uçuş yapan uçaklarının yaş ortalamasının 3 yaşından genç, Ocak ayında 2 yaşından genç ve Mayıs ayından itibaren de 1 yaşından daha genç olacağını bildirdi.

YEDEK UÇAK HAZIR:

Dakiklikte de çok iddialı olduklarının altını çizen Ersoy, bunun için filolarındaki her on uçak için personeli hazır durumda devamlı bir uçağı yedek olarak beklettiklerini açıkladı. Ersoy bu durumu şöyle anlattı: ‘Siz ne kadar dakik çalışırsanız çalışın, uçağınız gittiği havalimanında gecikebilir. Bir sonraki seferine geç kalabilir. Buna karşılık, hemen gerekli yerde kullanabileceğiniz yedek uçak bulundurmanın bir havayoluna yıllık maliyeti 4 milyon doların üzerindedir. Eğer bu bedeli üstlenebiliyorsanız, ‘Biz dakik olmaya çalışıyoruz’ diyebilirsiniz.’

KOLTUK SÖKÜLECEK:

Uçaklarında konfora da büyük önem verdiklerinin altını çizen Ersoy, bunun için 10 Kasım’dan itibaren her uçaklarından 12’şer koltuk sökeceklerini açıkladı. Ersoy, böylelikle koltuk aralıklarının 28 inçten 30 inçe çıkacağını, bunun da yolculara 6 santimetrelik ek alan yaratacağını belirtti. Bu operasyonun havayoluna, uçak başına yıllık 1 milyon dolarlık gelir dezavantajı yaratacağını da vurgulayan Ersoy, ‘Biz uçak başına yılda 1 milyon dolar az kazanmayı göze alabiliyoruz. Bu yolcumuza saygımızın bir göstergesidir’ dedi.

Yolcuyu karada da taşıyacaklar

ATLASJET, Kasım ayı ile birlikte Mersin ve Rize gibi havaalanı olmayan illere de bilet kesiyor. Buna göre, biletini İstanbul-Mersin veya İstanbul-Rize olarak alan yolcular, Atlasjet’le Adana’ya veya Trabzon’a uçtuktan sonra havaalanında kendilerini bekleyen otobüsle ücretsiz olarak varış noktalarına transfer ediliyor. Ayrıca İstanbul’a gelen iş adamlarına, ‘Fly and car’ adı verilen hizmeti sunmaya hazırlanan Atlasjet, günlük 150 YTL karşılığında, dileyene havaalanından şoförlü araç tahsis ediyor. Bu araçlar, yolcuyu gün boyunca istediği yere götürdükten sonra, akşam da Atlasjet’in dönüş uçağına yetiştiriyor.

Filo 21 uçağa çıkıyor

ATLASJET
Havayolları’nın 2001 yılında Öger Tur tarafından kurulduğunu ve 2004 yılında ETS Grubu’nun şirkete yüzde 50 ortak olduğunu hatırlatan Murat Ersoy, aradan geçen 1.5 yıllık sürede, uçak sayılarını 2’den 17’ye çıkardıklarını söyledi. Hedeflerinin önümüzdeki yaz sezonuna girene kadar 21 uçağa ulaşmak olduğunu belirten Ersoy, bu tarihe kadar 5’i Bombardier Bölgesel Jet uçağı, 4’ü de Airbus A319 olmak üzere 9 uçağı filolarına katacaklarını, 5 eski uçağı ise geri göndereceklerini açıkladı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!