FlightStats’ın bağımsız olarak gerçekleştirilen araştırmada, havayollarının uçuş verilerinin yanı sıra, radar kayıtları, havalimanı verileriyle Avrupa hava sahasını yöneten Eurocontrol ve diğer otoritelerin verileri dikkate alındı. En dakik ve en rötarlı havayolları şirketlerinden önce 'Rötarda Haklarınız Neler?' kısmına değinelim... 15 – 60 dakika: Havayolları anonsla yolcuyu bilgilendirmek zorunda. 60-120 dakika: Anonsla birlikte havayolu ücretsiz rezervasyon ve parkur değişikliği, iç hatlarda bilet ücreti iadesi yapmak zorunda. 2-3 saat: Yukarıdaki hizmetlere ek olarak ücretsiz ve süre kısıtlamasız (iki kez) telefon, faks, e-posta hakkı, sıcak-soğuk içecek, hafif ara yemek veriliyor. 3-5 saat arası: Yukarıdaki hizmetlere ek olarak ana yemek (zaman dilimine göre). 5 saat ve üzeri: Konaklama ve ulaşım (havalimanından otele getirip-götürme) ve ek olarak dış hat uçuşlarında bilet ücreti iadesi. NOT: 8 saat üzerinde kesinlikle konaklama hizmeti veriliyor. Eğer yolcu hudut kuralları nedeniyle yani vizesi yoksa veya o ülkeye giriş yapamıyorsa, arındırılmış transit salonunda veya havalimanı otelinde bekletilir. EN DAKİK HAVAYOLLARI 1-) KLM Gecikme Oranı: Yüzde 11,47 2-) Iberia Gecikme Oranı: Yüzde 11,82 3-) JAL Gecikme Oranı: Yüzde 12,02 4-) Qatar Gecikme Oranı: Yüzde 13.66 5-) Austrian Gecikme Oranı: Yüzde 14.26 6-) ANA Gecikme Oranı: Yüzde 14.46 7-) Singapore Gecikme Oranı: Yüzde 14.55 8-) Delta Gecikme Oranı: Yüzde 14.83 9-) TAM Gecikme Oranı: Yüzde 14.93 10-) Qantas Gecikme Oranı: Yüzde 15.07 RÖTAR ŞAMPİYONU HAVAYOLLARI 1-) El Al Gecikme Oranı: Yüzde 56.00 2-) Icelandair Gecikme Oranı: Yüzde 41.05 3-) Air India Gecikme Oranı: Yüzde 38.71 4-) Philippine Gecikme Oranı: Yüzde 38.33 5-) Asiana Gecikme Oranı: Yüzde 37.46 6-) China Eastern Gecikme Oranı: Yüzde 35.08 7-) Hong Kong Gecikme Oranı: Yüzde 33.42 8-) Air China Gecikme Oranı: Yüzde 32.73 9-) Korean Air Gecikme Oranı: Yüzde 31.74 10-) Haian Gecikme Oranı: Yüzde 30.03