Güncelleme Tarihi:
Bu uygulama her yedek uçak başına yıllık ortalama 4.5 milyon dolar ek maliyet getiriyor. Havayolu şirketi için en önemli şey dakik olmak” dedi.
Şirket olarak uçak kiralama yönteminden vazgeçildiğini açıklayan Murat Ersoy, şunları söyledi: “Yedek uçakla hava trafiğinin en yoğun olduğu Atatürk Havalimanı’nda bile son 4 yıldır yüzde 93 zamanında kalkış performansını yakaladık. Herhangi bir bakım gereği veya meteorolojik nedenler ile uçağımız, üzerindeki seferleri yapamasa bile o seferlerin yine yedek bekletilen kendi uçağımız ve uçuş ekiplerimiz ile yapılmasını sağladık.”
Bakım şirketi 6 ülkede
Teknik bakım departmanına da 2008 yılında yatırım yaptıklarını anlatan Murat Ersoy, şöyle konuştu: “ATSTEAM şirket adı ile gerekli tüm bakım yetkilerini alarak grup bünyemize katıldı. ATSTEAM, filomuzda bulunan Airbus uçaklarının bakım yetkisi dışında Boeing, Bombardier ve Diamond uçak üreticilerinin toplam 9 ayrı tip uçağına bakım ve teknik denetim yapma yetkilerini de aldı. Bakım şirketimiz dünyanın 6 ülkesinde ve 13 havalimanında Sivil Havacılık otoritelerince verilmiş ve düzenli olarak denetlenen uluslararası standartlara uygun bakım yapma yetkisine sahip oldu. 6 farklı ülkenin milli havayolları da dahil olmak üzere 10 ayrı havayolunun 9 ayrı tipteki uçaklarının teknik bakım sorumluluğunu üstlendi.”
Son yıllarda yapılan yatırımlara dikkat çeken Murat Ersoy, bünyelerinde AFA Atlantic Flight Academy ismi ile bir uçuş akademisi kurulduğunu belirtti.
Bombardier’den 15 yeni uçak alacağız
ÖNCELİKLE uçuş güvenliğini ön plana aldıklarını anlatan Murat Ersoy, “Son 3 yıldır yüzde 84 ile Türkiye’deki en yüksek doluluk oranına ulaştık. Yıllık yüzde 10 yolcu artışının yanı sıra yüzde 92 müşteri memnuniyeti performansını da yakalayarak istikrarla büyümeye devam ediyoruz. Geçen yıl üç yeni uçağı satın alıp filomuza ekledik, ayrıca Kanada Bombardier uçak üreticisi ile 15 yeni nesil yolcu uçağının satın alınmasına yönelik ön protokolü imzaladık” dedi.