Modern internetin hikâyesi çoğunlukla bugün hayatımızın merkezinde olan Google, Facebook, Amazon ve diğer devler üzerinden anlatılıyor. Ama onlardan önce boş zaman geçirmek için kurulan ve kısa süre içinde başarı hikayesine dönüşen başkası vardı. Üstelik bugünün devleri bu başarı hikayesinin çizdiği yoldan ilerleyerek bu noktaya vardı. İşte 90'lardan günümüze bir internet hikayesi...
#Pierre OmidyarAkıllı telefon kullanımı sonsuz faydalarının yanı sıra ciddi dezavantajları da beraberinde getirdi. Bunların başında da özellikle pandemi döneminde sık sık gündeme gelen siber güvenlik sorunları geliyor. Son araştırmalar kötü amaçlı kimlik avı saldırılarında mesajlaşma uygulamalarının çok büyük pay sahibi olduğunu gösteriyor. Peki bu saldırılar nasıl gerçekleşiyor? Hangi bilgiler ele geçiriliyor? Korunmak için neler yapmalıyız? Uzmanlar hepsini hurriyet.com.tr’ye anlattı.
#WhatsappKasım ayı şüphesiz birçok e-ticaret sitesi* ve çevrimiçi pazar yerleri için büyük önem taşıyor. Dünya’nın pek çok yerinde uygulanan ve spesifik bir güne özel olan Cuma günü indirimlerinin, Türkiye’de bir güne değil, Kasım ayının tamamına yayılmış durumda olduğunu görüyoruz.
#E-TicaretÜniversitelerin Uygulamalı Bilimler Fakültesi ve İşletme Fakültesinde yer alan Pazarlama bölümü bir ön lisans programıdır. 2 yıllık eğitimin ardından DGS sınavına girerek birçok lisans bölümüne geçiş yapmak mümkündür. Pazarlama bölümü dersleri neler, mezunu ne iş yapar? Merak edenler içim detaylı bir şekilde derledik.
#Pazarlama Bölümü Nedir?Bugün Türkiye’nin her yerinden 16 milyondan fazla kullanıcısı var, günde ortalama 530 bin sipariş alıyor... 2015’te Türk internet tarihinin en yüksek değerlemesiyle dünyanın en büyük online yemek sipariş platformu Delivery Hero’ya katılan Yemeksepeti’nin kurucusu Nevzat Aydın ile geçmişine yolculuk yaptık… İşte yerli ve milli ‘garaj çocuğu’muz Nevzat Aydın’ın hikâyesi...
#GazetehaberleriGoogle 29 Temmuz’da resmi blogunda yayınladığı haber ile 10 Ağustos’ta Türkiye’deki Shopping (Alışveriş) reklamlarını kapatacağını duyurdu. Google Shopping’in kaldırılmasının etkisi, E-Ticaret ve SEO dünyasının bu durumu nasıl karşıladığı bugünlerde araştırılan konular arasında yer alıyor. Konuyla ilgili olarak SEOART CEO'su Oktay Çomak, Google'dan yapılan açıklamayı anlatıp çarpıcı tespitlerde bulundu.
#GoogleYeni tip koronavirüs (Kovid-19) ile birlikte farklı yaşam şekilleri ile tanıştık ve bazı davranış ve alışkanlıklarımız da dönüştü. Bununla beraber uzmanlar, danışmanlar ve öğretim görevlileri pandeminin tüketici davranışları üzerindeki olası dönüşümü üzerinde araştırmalar yaparak görüş bildirmeye başladı.
#WisebackKorona dönemi en çok alışveriş alışkanlıklarımızı etkiledi. İnsanoğlunun yaşamını devam ettirebilmesi için yiyecek ve suya ihtiyaç duyduğu düşünüldüğünde bu durumun ne kadar normal olduğunu anlayabiliriz. Peki, böyle bir süreçte insanlar günlük ihtiyaçlarını nasıl gideriyorlar? Sokağa çıkmaya korkarken hatta dışarı çıkmak yasakken gıda alışverişi problemini nasıl çözüme kavuşturuyorlar? Elbette e-ticaret ile...
#HürriyetDeloitte Danışmanlık ekibi tarafından hazırlanan “Küresel Covid-19 Salgını’nın Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri Raporu”na göre, uzaktan eğitim ve çalışma, ulusal market zincirleri, sağlıklı ürünler ve hobi siteleri etkileşimlerini artırırken; özel sağlık kurumları, havayolu şirketleri, emlak ve otomobil satışları, otel ve konaklama şirketleri ile kültür sanat faaliyetleri salgından negatif yönde en çok etkilenen kategoriler oldu.
#DeloitteInstagram yeni güncellemeyle birlikte gönderilerin beğeni sayılarını gizleme kararı aldı ve bu radikal değişiklikle ilgili süreci başlattı. İlk olarak Avustralya, Brezilya, Kanada, İrlanda, İtalya, Japonya ve Yeni Zelanda’da test edilen değişiklik şimdiden sosyal medyayı ikiye böldü.
#Şinasi Furkan AvcıE-ticaretin toplam perakendedeki payı hızla artıyor. Yakın gelecekte klasik alışverişi sollaması işten bile değil. Ancak bu hızlı yükseliş kargocuları özellikle kampanya dönemlerinde çaresiz bırakıyor. Bazı e-ticaret şirketleri kendi şirketlerini kurup özel çözümler üretse de sektörün genelinde ciddi sorun var.
#Sefer LeventE-ticaretin toplam perakendedeki payı hızla artıyor. Yakın gelecekte klasik alışverişi sollaması işten bile değil. Ancak bu hızlı yükseliş kargocuları özellikle kampanya dönemlerinde çaresiz bırakıyor. Bazı e-ticaret şirketleri kendi şirketlerini kurup özel çözümler üretse de sektörün genelinde ciddi sorun var.
#Gazetehaberleri63 ülkeden gelen 4 binden fazla katılımcı ve 1.000 girişimciyi ağırlayan TOBB Startup İstanbul Konferansı Volkswagen Arena’da gerçekleştirildi. Türkiye ekonomisinin önemli isimlerinin de konuşmalar yaptığı etkinlikte düzenlenen Startup İstanbul Challenge yarışmasında ise Ürdün’den Cash Basha birinci olurken onu sırasıyla Türkiye’den Innovera Labs ve Yunanistan’dan Pobuca girişimleri takip etti.
#Tobb Startup İstanbulMaliye Bakanlığı’nın 2014’te başlattığı e-fatura zorunluluğunu hızla benimseyen şirketler şimdi de perakende satış fişlerini elektronik olarak vermeye başladı. Şu anda zorunluluk olmasa da, elektronik fiş, e-arşiv fatura olarak verilebiliyor. Müşterinin ve şirketin tercihine bağlı e-faturanın giderek yaygınlaşması, ‘Fiş tarih mi oluyor’ dedirtiyor.
#E-TicaretTÜRKİYE’deki e-ticaret sektörü hızla büyüyor. 2014 yılında internetten kredi kartlarıyla yapılan ödemeler bir önceki yıla göre yüzde 21 artışla 42 milyar TL’ye ulaştı. Hızla değişen e-ticaret sektörüne ayak uyduramayan siteleri ise bir bir kapanıyor. Bunun son örneklerinden biri de Limango.com oldu.
#Webrazzi