Güncelleme Tarihi:
Ülkemizde ve dünyada mobil cihaz kullanımı bilgisayar kullanımını geride bıraktı. Ayrıca mobil uygulamalar ve internet siteleri üzerinden alışveriş yapmak da her geçen gün yaygınlaşıyor. Durum böyle olunca şirketler akıllı telefon kullanıcılarına yönelik pazarlama tekniklerine yoğunlaşıyor. İşte başarılı mobil satış stratejisi için yapmanız gerekenler...
İnternet Sitelerinizi Mobile Uyarlayın
TÜİK verilerine göre Türkiye'de internet üzerinden alışveriş yapma oranı yüzde 30'lara ulaşmış durumda. Çünkü akıllı telefon kullanımı yüksek olduğu için bir ihtiyaç dahilinde ilk bakılan yer cep telefonları ve arama motorları oluyor. Dolayısıyla internet sitenizi mobile uyarlamalısınız. Grafik kalitesi, kullanım kolaylığı, bildirimlerin anlık olarak sunulması ve link bağlantıları hızlı bir şekilde çalışmalı. Responsive ve mobil uygulamalar birlikte aktif edilmeli.
Hızlı Mobil Site
Mobil sitenizi uyarladıktan sonra hızlı olması son derece önemli. Çünkü tüketiciler istedikleri ürünü anında görmek ve hemen almak istiyor. Mobil kullanıcılar, masaüstü kullanıcılarına göre siteleri daha hızlı tüketiyor. Aradaki fark 3 kata kadar çıkmış durumda.
Kullanılabilirliğe Önem Verin
Tüketiciler mobil uygulamanıza ya da sitenize girdiğinde ürünlerinizi detaylı bir şekilde inceleyecektir. Bunun yanı sıra tüketicilerinizi fazla oyalamadan satın alma adımına yönlendirmelisiniz. Dokunmatik ekran faktörüne de dikkat edilmeli.
SEO Çalışmaları
Arama motorları üzerinde binlerce e-ticaret sitesi yer alıyor. Bunlar arasından sıyrılabilmek için mutlaka SEO çalışması yapmalısınız. Adınızı üst sıralara taşıyarak görünürlüğünüzü artırın.
Yer Yönlendirmesi Yapın
Eğer mağaza üzerinden de satış yapıyorsanız müşterilerinizi mobil uygulama üzerinden en yakın lokasyonunuza yönlendirebilirsiniz. Böylece tüketiciler ile direkt ve özel olarak iletişim kurabilir, kurumsallığınızı ön plana çıkarabilirsiniz.
Ödemede Kolaylık
Mobil ödeme olanaklarını hem güvenilir hem de hızlı hale getirmeniz gerekiyor. Kredi kartı bilgilerini kaydeden sistemler, güvenilir altyapı ve şifreleme sistemi ile müşterilerinizin güvenini kazanabilirsiniz.
Teslimat Süresini Vurgulayın
Hızlı teslimat son derece önemli. Ancak gerçek bilgiler sunarak ürünün ne kadar zamanda teslim edileceğini satış ekranın görünen kısmında belirtin. Aynı gün teslimat imkanlarını çoğaltın.
Tüketici Hareketlerini Analiz Edin
Müşterilerin sepete ekledikleri ürünlerden daha önce göz attıkları ürünlere, benzer tüketici hareketlerine ve bunun gibi çeşitli verilere önem verin ve düzenli analiz yapın.