Çin’de ortaya çıkan ve kısa sürede dünyada 5.5 milyondan fazla kişiye bulaşan yeni tip koronavirüsün yol açtığı Covid-19 hastalığının adını duymayan, neredeyse bir şekilde etkilenmeyen kimse kalmadı. Hastalığın seyrine bakıldığında bu günlerde Türkiye dahil bazı ülkelerin salgını kısmen kontrol altına aldığı, toplumsal yaşamın normale dönmesi için yapılması gerekenlerin planlandığı ve yapılan planların kademe kademe uygulanmaya başlandığı görülüyor.
#MebTürkiye öğretmen yetiştirme açısından olumlu ve olumsuz örnekleriyle engin bir deneyime sahip olmakla birlikte, maalesef bu deneyimlerden yeterince yararlanamıyor. Bu durumun başlıca nedenleri ise yöneticilerin her seferinde miladı kendilerinden başlatmaları, geçmişi bilmemeleri, geçmişten ders almamaları, araştırmaya değer vermemeleri, yanlışa göz yummaları ya da desteklemeleri olarak ifade edilebilir.
#ÖğretmenYÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, YÖK bünyesinde yürütülen "eğitim fakültelerinin bölüm ve anabilim dalları yönünden yeniden yapılandırılması"na yönelik ilk çalışmanın tamamlandığını söyledi. Buna göre, eğitim fakültelerindeki bölüm yapılanmasında kesintisiz 8 yıllık eğitim kademelerini esas alan ilköğretim ve ortaöğretim programları şeklinde yapılan ayırıma son verildi.
#YÖKEğitim Fakültesi Dekanlar Konseyi (EFDEK) Yürütme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hayati Akyol, öğretmen niteliğini artırmak amacı ile eğitim fakültelerinin ikinci öğretim programlarının tamamen kapatılmasını da içeren YÖK kararlarını olumlu bulduklarını, ancak niteliği artırmak amacı ile yeni eğitim fakültelerinin açılmamasını beklediklerini bildirdi.
#Eğitim FakültesiBu yıl düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucunda Aksaray Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümüne sadece 2 öğrenci yerleşti. Öğrenciler, üniversitenin 60 kişilik sınıfında en öndeki sıralara oturup hocalardan özel ders niteliğinde eğitim alıyor.
#Aksaray ÜniversitesiMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, "Bakanlık olarak yapmış olduğumuz tüm politikaların anahtar noktası, öğretmenlerimiz. Öğretmenler güçlü kılınmazsa okul öncesi eğitimde de okullar arası imkan farkları azaltmada da eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmede de başarılı olmak mümkün olmaz" dedi.
#Milli Eğitim BakanıYükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) kararına göre öğretmenlik programlarının ders, müfredat ve kredilerine artık YÖK değil fakülteler kendileri karar verecek. Eğitim Fakültesi Dekanları kararı olumlu karşıladı. Onlara göre fakültelerin öğretmen eğitimi programlarını bağımsız olarak belirlemesi, yapıcı bir rekabete neden olacak ve daha nitelikli bir eğitim kadrosu yetişmesini sağlayacak.
#YÖKYÖK’ün öğretmenlik programlarının ders, müfredat ve kredilerine artık fakültelerin karar vermesi kararını eğitim fakültesi dekanları olumlu karşıladı: “Karar en iyi öğretmen yetiştirme rekabeti başlatacaktır. Bir tek elbise herkese uymuyordu. Dünyayla yarışacak öğretmenler yetiştirmeliyiz.”
#GazetehaberleriMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, “MEB’in ihtiyaçları açısından bugün için çok işlevsel görünmüyor. Bunun yeniden çerçevelenip, öğretmenlik hakkı kazanan gençlerimize ücretsiz olarak verilmesi lazım. Bunun da altyapısını kurduk" dedi.
#Milli Eğitim BakanlığıVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde gerçekleştirilen Veteriner Fakülteleri Dekanlar Konseyi Toplantısı'nın sonuç bildirisinde, Türkiye'de verilen veterinerlik eğitimini kapsayan konularla ilgili görüş ve önerilere yer verildi. Sonuç bildirisinden şu ifadeler yer aldı: "Kısıtlı imkânlarla eğitim veren veteriner fakültelerinin ne derece geri kaldığı aşikar. Avrupa ülkelerinden Almanya'da beş, Fransa'da dört ve Birleşik Krallık'ta yedi veteriner fakültesi bulunurken ülkemizde 32 veteriner fakültesi bulunuyor. Son yıllarda açılmış veteriner fakültelerinin gelişmiş bazı ülkelerde uygulandığı gibi bir an önce kapatılması ve öğrencilerinin belirtilen kriterlere sahip fakültelere, kontenjanlarının düşürülmesi şartıyla aktarılması, ayrıca yeni veteriner fakültelerinin açılmaması uygun olacak."
#Veteriner FakültesiSağlık alanına yönelik Ankara’da 4 yıl önce kurulan Yüksek İhtisas Üniversitesi’nin Rektörü Prof. Dr. Rabet Gözil, Ankara’da sağlık turizminin çok iyi kavranamadığına dikkat çekerek, “Bütün üniversitelerin özellikle tıp dekanları bir araya gelip bu konuda ortak akıl oluşturup, yol haritası çizip ilerlemek lazım” dedi.
#AnkademiYükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Yekta Saraç, eğitimde kaliteden ödün vermemenin yeni YÖK'ün birinci hedefi olduğunu belirterek, "Tıp fakültelerimiz, eğitim alanında hem ülkemizin hem de dünya biliminin gelişmelerini yakından takip etmekte, programlarını güncellemekte, program yeterliliklerini ciddiyetle takip etmekte ve kalite çalışmalarında özenleriyle öne çıkmaktadır" dedi.
#Yekta SaraçÖğretmenlikte ‘acı karne’nin nedenleri tartışılırken gözler her yıl yaklaşık 100 bin üniversiteli ve mezuna verilen ‘pedagojik formasyon’ eğitimine çevrildi. Açıköğretim fakültesi mezunlarının da kabul edilmesi ve 2 bin TL’ye verilen eğitimler sonucunda sertifikayı alanların ‘öğretmenlik’ için atama beklemesi Milli Eğitim Bakanlığı’nın kapısındaki yığılmayı daha da artırıyor.
#GazetehaberleriUzmanlara göre, eğitim fakültelerinde niteliğin artırılması için daha fazla kaliteli akademisyene, güncel bir müfredata ihtiyaç var. Ayrıca diğer bölüm mezunlarına verilen formasyon daha kontrollü yapılmalı, hangi alanda kaç öğretmen ihtiyacı olduğu da belirlenmeli.
#Eğitim Fakültesi14 Mart Tıp Bayramı’nda doktorlar daha çok uğradıkları şiddetle, yaptıkları eylemlerle gündeme geliyorlar. Fakat bir tıp öğrencisinin doktor olma mücadelesi kolay geçmiyor. İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Nöroşirürji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Murat Hancı ve Tıp Fakültesi Dekanlar Konseyi Başkanı Prof. Dr. Muhammet Güven, Tıp Bayramı öncesi doktor adaylarının ve tıp fakültelerinin sorunlarını anlattı.
#DoktorTıp ve hukuk fakültesine girişlerde başarı sırası barajı getirildi. Uzmanlar uygulamayı desteklerken, bu iki önemli alanda eğitimde kaliteyi yakalamak için fakültelerde altyapı eksiklerinin tamamlanması ve kontenjanların düşürülmesi gerektiği görüşünde.
Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) işbirliğince eğitim fakültesi dekanlarının katılacağı toplantı düzenlenecek. Toplantıda eğitim fakültelerine öğrenci seçim sürecine ilişkin standartların oluşturulması, öğretmen yetiştiren kurumların yeniden yapılandırılması gibi önemli konular ele alınacak.