Aysu Altunay imzalı ‘Aristo’nun Rüyası’ uyumsuz bir bireyin içindeki boşlukla yüzleşmesini konu edinen, felsefi açımlamalarıyla dikkat çeken bir novella. Kadim filozoflardan modern filozoflara, hatta çağımız düşünürlerine kadar geniş bir yelpazede günümüz toplumunu irdeleyen felsefi bir teatral metin.
#Aristo'nun RüyasıGoogle Türkiye'nin hibe desteğiyle, Inogar ve Tiyatro Kooperatifi ortaklığında hazırlanan 'Sahne 2.0' başlıklı proje, sahne emekçilerinin 'dijital tiyatro' alanındaki teknik becerilerini artırmalarına yardımcı olmayı hedefliyor. 8 bin 830 kişiye çevrimiçi olarak, dijital tiyatro üzerine beş ayrı eğitim modülü sunacak olan proje, katılımcılara dijital oyun kayıtları için stüdyo imkânı da sunacak.
#GoogleYeni Perform ve Şimdi Yapım’ın ortak prodüksiyonu ‘Beyaz Kanatlar’ Zoom üzerinden canlı sahneleniyor. Oyunda bir yapay zekâ uzmanıyla bir hikâye anlatıcısının aşkını izliyoruz. Dijital tiyatroya ruh katılabileceğine dair umut veren; biçim ve içeriği, dünü ve geleceği başarıyla harmanlayan bir iş...
#YazarBaşlıktaki söz bugünlerde sadece setlerden değil, tiyatro salonlarından da yükseliyor. Pandemi sürecinde çaresiz kalan tiyatrolar kendi çözümlerini üretti ve oyunlarını dijital ortama aktarıyor. Hatta bir kısmı ‘sahneden naklen’ yayın yapıyor. Boa Sahne, Moda Sahnesi ve DasDas’ın ‘sanal tiyatro’ yayınlarında yanlarındaydık...
#YazarBelçikalı güncel sanatçı Jan Fabre, milyonlarca mücevherböceğini kullanarak yaptığı mozaik ve heykelleriyle, Galeri Pilevneli’nin konuğu olarak Türkiye’de. Performansları, oyunları ve eserleriyle dünya çapında ses getiren sanatçının Türkiye’deki ilk kişisel sergisi, ülkesi Belçika’nın Kongo’daki sömürgeci geçmişine eleştirel bir bakış sunduğu 23 esere yer veriyor. Kendisini ‘kamikaze sanatçı’ olarak tanımlayan, aynı zamanda tiyatro sanatçısı ve yazar Jan Fabre ile sergi öncesinde bir araya geldik.
#Jan FabrePandemi bizi bu sene bir dizi ‘dijital tiyatro oyunu’ denemesiyle tanıştırdı. Kimisi çoktan başlamış olan fikirlerin ürünüydü, kimisiyse tam olarak karantinada doğdu... Dijital ortam için tasarlanıp seyirciyle ‘temassız’ buluşan yeni nesil oyunlardan ve 2020’de canlı canlı izleme şansı bulduklarımızdan aklıma kazınanlar şöyle...
#YazarPandemi sebebiyle belki de tarihinin en zor dönemlerinden birini geçiren İstanbul Tiyatro Festivali bu yıl çok sayıda dijital tiyatro deneyimine yer veriyor. Bu; fiziki mekândakilerden ve çevrimiçi oyunlardan oluşan hayli kişisel bir ‘merak listesi’. Programa göz attığınızda sizin de o çok özlediğimiz tiyatro hareketliliği duygusuyla heyecanlanmanızı dilerim...
#YazarBugün takipçilerinin hâlâ heyecanla dinlediği, tevellütü yetenlerinse geçmişteki ‘yüksek sezonlarını’ gözleri parlayarak anlattığı bir tür ‘radyo tiyatrosu’. Şimdi karşımızda (kulağımızda) onunla akraba, yepyeni bir oluşum var: Podacto. Fikri ve yapımcılığı Nisan Ceren Göçen ve Faruk Özerten’e ait olan bir ‘kulak tiyatrosu deneyimi’. 12 Eylül itibariyle sesli kitap uygulaması Storytel üzerinden şimdilik 18 oyunu dinleyebileceğiz. Proje tamamlandığında 100 yerli, yabancı, klasik ve yeni oyun tiyatroseverlerle buluşmuş olacak.
#GazetehaberleriBugün 30 Temmuz, Dünya İnsan Ticaretiyle Mücadele Günü. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü işbirliğiyle başlattığı insan ticaretiyle mücadele kampanyasının Türkiye’deki yüzü, başarılı oyuncu Fadik Sevin Atasoy oldu. Atasoy, hem bu kampanyayı hem de karantina sürecinde neler yaptığını hurriyet.com.tr’ye verdiği özel röportajda anlattı.
#Fadik Sevin AtasoyCOVID-19, insanlığın gördüğü ilk pandemi değil. Tarih boyunca birçok salgın ve benzeri başka felaketler yaşandı ve bunlar edebiyattan tiyatroya kadar bütün sanat dalları üzerinde köklü değişikliklere neden oldu. Yarattıkları birçok yıkımın yanında kimi geciken dönüşümlerin tamamlanmasını, kimi üretkenliğin patlamasını sağladı. Peki içinden geçtiğimiz bu dönem bize ne getirdi ve gelecek için ne vaat ediyor? Sektörün önde gelen isimlerine, sanatçılara bugünlerini nasıl geçirdiklerini, salgının kendilerine ve sanatlarına nasıl etki etmesini beklediklerini sorduk.
#Gazetehaberleri