Dijital Pazarlama haberleri sayfasında Dijital Pazarlama hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 2723 Dijital Pazarlama haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
IAB Amerika Ölçümleme, Adreslenebilirlik, Veri ve Perakende Medya’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jeffrey Bustos, IAB üyeleriyle IAB Connect Retail Media etkinliğinde bir araya geldi. Etkinlik, dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası olarak adlandırılan Perakende Medya, medya planlamadan yaratıcı stratejilere, ölçümlemeden optimizasyona, örnek vaka çalışmalarından gelecek öngörülerine kadar pek çok konu konuşuldu.
#IAB ConnectBine yakın işletmenin üye olduğu Eskişehir Sanayi Odası ve dünyanın en büyük dijital pazarlama ve reklamcılık sektörü derneği İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Eskişehirli işletmelerin dijital pazarlamanın sunduğu imkanlardan faydalanarak rekabette öne çıkmaları ile önemli bir iş birliğine imza attılar.
#IABİnteraktif Reklamcılık Derneği IAB tarafından Adform, Criteo, Meta, Mimeda ve Trendyol sponsorluğunda gerçekleştirilen IAB Ticaret ve Perakende Medya Webinarı’nda, dijital pazarlamanın üçüncü büyük dalgası olarak kabul edilen perakende medya konusu hem globaldeki hem de Türkiye’deki ticaret ve perakende medya fırsatlarıyla birlikte masaya yatırıldı.
#Dijital PazarlamaPek çok değişik ürün ve hizmet konusunda yapılacak olan reklamlar günümüzde dijital dünyaya taşınmıştır. Bu reklamların etkili olarak insanlara ulaştırılması da büyük önem taşımaktadır. Bu anlamda dijital pazarlama kavramı ortaya çıkmaktadır. Son yıllarda dijital pazarlama uzmanlarının ne iş yaptığı ve ne anlama geldiği hakkında pek çok araştırılma yapılmaktadır. Peki dijital pazarlama nedir? Ne iş yapar? Dijital pazarlama nasıl öğrenilir? Sizlere dijital pazarlama hakkında merak edilenleri detaylıca derledik.
#Dijital PazarlamaDijital Pazarlama İletişimi Platformu Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, reklamda sahtecilik, marka güvenliği gibi konularda yurt dışındaki benzer oluşumlarla iş birliği yaparak çözüm üreteceklerini belirterek; “Ekosistemi sürdürülebilir ve kontrollü bir şekilde büyütmek için çalışacağız” dedi.
#Ayşen AkalınGlobalWebIndex’in gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre, çalışanların yüzde 23'ü evden çalışmak istiyor. Evden çalışmanın yaygınlaşması, dijital pazarlamaya yapılan yatırımları artırıyor. Google ve Ipsos’un gerçekleştirdiği Global Perakende Araştırması’na göre, Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 72’si doğru ürünü aldığından emin olmak için internette araştırma yapıyor.
#Dijital PazarlamaYapılan son araştırmalara göre, dünya çapındaki dijital reklam harcamaları 2020 sonunda 384 milyar dolara ulaşacak. Araştırmaya göre, 2021’de pazar hacminin 435 milyar dolara çıkması öngörülüyor. Şirketler, Covid-19’un olumsuz etkilerini azaltmak için dijital pazarlamaya ağırlık verme eğiliminde.
#Dijital Pazarlama2019'a sayılı günler kala pazarlama konusunda yeni trenler ve 2018’de yapılan çalışmalar masaya yatırılıyor. Ne yaptık ne elde ettik değerlendirmeleri bir yana, 2019 yılı pazarlama trendleri ne olacak sorusu da kafaları meşgul ediyor. Bunu görmek aslında o kadar da zor değil. Neden mi? Çünkü globalde yapılan pek çok araştırma aslında 2019 pazarlama trendlerini belirledi bile. Bize bunlara uyum sağlamak kalıyor. Peki 2019 yılında dijital pazarlama yollarımız neler olacak.
#PazarlamaSmarties Next! Conference, etkinliğine, pazarlama sektöründen 1300’den fazla profesyonel katılım gösterdi. Konferansta, yapay zeka, veri gizliliği, sürdürülebilirlik ve e-ticarette kişiselleştime gibi güncel konuların yanı sıra, sosyal medya stratejileri ve deneyim pazarlaması gibi konular öne çıktı.
#Smarties Next! Conferenceİnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından düzenlenen “IAB Connect: Influencer Pazarlaması” etkinliğinde etkileyici pazarlama faaliyetlerinin yükselen gücüne odaklanıldı. Boğaziçi Üniversitesi Social Media Lab işbirliğiyle gerçekleşen etkinlikte, stratejiler ve fırsatlar kapsamlı bir şekilde ele alındı.
#IABYapay zeka botu olarak geliştirilen ve Türkiye’nin ilk yapay zeka influencerı olma yolunda ilerleyen 24 yaşındaki ‘Derin Yılmaz’, bir içerik pazarlama ajansında çalışıyor. Z kuşağı olarak tanımlanan ve 1995 ile 2009 yılları arasında doğmuş olan yeni neslin ilgi duyduğu iş alanlarından birinde görev alan Derin Yılmaz, ‘Yapay zeka bizi işsiz mi bırakacak?’ sorusunu yeniden akıllara getirdi. Büyük bölümü halen lise ya da üniversite öğrencisi olan z kuşağı, sosyal medya ve dijital pazarlama alanlarında iş bulmayı planlarken, yapay zeka Derin yaklaşık bir ay önce bir dijital içerik ajansında işe başladı. Ancak Derin, “Yapay zeka olarak, iş dünyasında insanların yerini almaktan ziyade onları desteklemenin ve işlerini kolaylaştırmanın bir parçasıyım” diyor.
#ChatgptIAB Amerika Ölçümleme, Adreslenebilirlik, Veri ve Perakende Medya’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jeffrey Bustos, IAB üyeleriyle IAB Connect Retail Media etkinliğinde bir araya geldi. Etkinlik, dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası olarak adlandırılan Perakende Medya, medya planlamadan yaratıcı stratejilere, ölçümlemeden optimizasyona, örnek vaka çalışmalarından gelecek öngörülerine kadar pek çok konu konuşuldu.
#IAB ConnectGaranti BBVA, kadının güçlenmesi, ekonomide daha fazla söz alması, toplumda ve iş hayatında adil ve eşit fırsatlara sahip olmasına büyük önem veriyor. Sürdürülebilirlik stratejisinin odaklarından birisi olan ‘kapsayıcı büyümeye’ yönelik çalışmaları doğrultusunda da 2006’dan bu yana kesintisiz sürdürdüğü, Türkiye’de ilk ve öncü olduğu Kadın Girişimci Programı’yla kadın girişimcilerin işletmelerinin sürdürülebilir olmasının yanında, onların gelişmesi ve güçlenmesine katkı sağlıyor.
#Sponsorlu İçerikGirişimcilik ekosisteminin büyümesi için faaliyetlerini hızlandıran Startep Türkiye, bireysel ve kurumsal verimliliği artırmak için kolları sıvadı. Potansiyelini keşfetme ve en üst seviyeye çıkarma hedefindeki çalışanlar ve kurumlar için insan ve kültür alanında geliştirdiği yeni modeli Girişimci İK Programı’nı başlattı.
#Hürriyet İKHepsiburada’nın deprem bölgesindeki ticarete destek vermek amacıyla başlattığı program, 1.5 yılda 8 bin 897 satıcıya ulaştı. Bunların 4 bin 654’ü ilk kez e-ticaret ile tanıştı. 1058 kadın girişimci de e-ticaret ile iş hayatına girdi. İki yıllık proje kapsamında eğitim alan satıcılar 6.8 milyar TL’lik ciro elde etti. Hedef ise iki yılı 10 milyar TL’lik ciro ile kapatmak.
#HepsiburadaTelefon dinleme iddiaları yeniden gündemde… Cox Media Group reklam firmasına ait raporlar, kullanıcıların telefonlarının dinlendiği şüphelerini doğruladı. Uzmanlar, mikrofonların sürekli açık olabileceğini ve bu verilerin çeşitli şirketler tarafından kullanılabileceğini belirtiyor. Prof. Dr. Ali Murat Kırık ile bu durumun yaratabileceği riskleri ve alınması gereken önlemleri konuştuk.
#Siber GüvenlikSpor tutkunu olan genç bir adam, baş dönmesi hissettikten sonra ‘kilitli kalma sendromu’ yaşadı. Tüm vücudunu felç eden nadir bir hastalık geliştirdikten sonra kendi vücudunun içinde 'kilitli' kalan 32 yaşındaki adamın hareket ettirebildiği tek kas gözlerindeki kaslar ve bu sayede göz kırparak iletişim kurabiliyor.
#Kilitli Kalma SendromuTeknolojiyle değişen yaşam koşullarına ayak uydurabilmek için yeni mesleklere ihtiyaç duyulacak. Uzmanlar, robotik mühendisliği, yenilenebilir enerji uzmanlığı, siber güvenlik uzmanlıklarının geleceğin meslekleri arasında olduğunu ve öğrencilerin meslek seçerken bilişim ve medikal alanlarına ilgi duyduğunu belirtti. Meslekler yapay zekâ ile dönüşürken uzmanlar, bazı mesleklerin yok olacağını ancak öğretmenlik, doktorluk gibi mesleklerin ise önemini yitirmeyeceğini söyledi.
#MeslekKuşadası’nda dijitalleşen dünyaya ayak uydurma hedefiyle önemli bir işlere imza atılıyor. Kuşadası Belediyesi, Habitat Derneği, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Uluslararası Ticaret Odası (ICC) ve Facebook’un iş birliği ile hayata geçirilen İstasyon Topluluk Merkezi, bölgenin dijital dönüşümüne katkı sunma amacı taşıyor. Merkez, Türkiye'de belediye iş birliği ile kurulan ilk İstasyon Topluluk Merkezi olma özelliğini taşıyor.Merkez, sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen ve toplumsal etki yaratmayı hedefleyen projeler ile eğitimlerin planlandığı ve uygulandığı bir alan olarak tasarlandı. Eğitimler, bireyler, topluluklar, kooperatifler, işletmeler ve sivil toplum kuruluşlarına yönelik olarak ileri teknoloji, girişimcilik, inovasyon ve cinsiyet eşitliği gibi değerleri temel alıyor.
#1Türkiye’nin en prestijli turizm ödülleri “Quality Management Awards” - Kalite Yönetim Ödülleri, 2 Ağustos 2024 Cuma gecesi Mirage Park Resort'ta görkemli bir gala gecesi ile sahiplerini buldu. Turizm sektörünün en başarılı isimleri ve markaları, 14. QM Awards gecesinde bir araya geldi.
#Sponsorlu İçerikBaşta yapay zekâ, makine öğrenimi, dijital eğitim ve gelişim platformları olmak üzere “yeni teknolojiler” olarak adlandırılan yöntemlerin, insan kaynakları profesyonellerine stratejik bir güç kazandırdığını söyleyen Açık Holding İK Direktörü Arzu Şafak, “Yeni teknolojiler, insan kaynakları alanını birçok açıdan dönüştürmektedir. İnsan kaynakları yaşanan bu dönüşüme ayak uydurarak, yeni teknolojileri etik ve sorumlu bir şekilde kullanmak zorundadır” dedi.
#Açık HoldingKadın A Milli Futbol Takımı’nın sponsoru olan Sürat Kargo, takımın antrenörü Necla Güngör Kırağası ile birlikte Anadolu’da yetenek keşfine çıkıyor. Kadın futbol antrenörleri yetiştirmek ve eğitimlerine destek olmak olmak istediklerini belirten Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, “Necla hoca il il dolaşıyor, yetenekleri buluyor. Antrenör olmak için kişi başı 400 bin TL gibi bir ücret ödenmesi gerekiyor. Biz bu süreçte finansal desteğimizi de vereceğiz” dedi.
#A Milli Futbol TakımıKadınların dijital yetkinliklerini geliştirerek girişim ekosisteminde var olmaları için 2019 yılında Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Habitat Derneği iş birliğinde Dijitalde Hayat Kolay projesini hayata geçiren Türk Telekom, proje ortakları ile birlikte yeni dönem eğitimlerine devam ediyor. Deprem bölgesindeki kalkınmayı desteklemek amacıyla yeni dönemde öncelikli olarak depremden etkilenen kadınlara eğitim verildiği, böylece kadınların dijital okuryazarlık ve dijital pazarlama becerileri kazanması sağlanarak ekonomik ve sosyal hayatta daha aktif ve eşit yer almalarına katkıda bulunulduğu belirtildi.
#Türk TelekomAltmışlı ve yetmişli yıllar enformasyon toplumu teorilerinin ışığında dijital devrimin ayak seslerinin duyulmaya başlandığı yıllardı. Doksanlı yılların sonlarından itibaren ise diğer tüm alanlarda olduğu gibi medya alanının da dijital ortamlara yöneldiğini gördük. Hatta medya ürünleri, dijital dönüşümün ateşleyicisi konumundaydı.
#Konuk YazarMastercard ve Garanti BBVA, kart sahiplerinin e-ticaret deneyimlerinin güvenli ve şeffaf olması için yeni iş birlikleri hayata geçirmeye devam ediyor. Türkiye’de bir ilk olarak, Garanti BBVA kart sahipleri artık Masterpass’e kayıtlı banka veya kredi kartlarını hangi işyerlerinde listelemeye izin verdiğini BonusFlaş ve Garanti BBVA Mobil uygulaması üzerinden tek bir platformda görebiliyor.
#Sponsorlu İçerikİşletmelerin dijital farkındalık kazanmasını sağlaması adına Vodafone Business, Yıldız Teknik Üniversitesi akademisyenleri işbirliği ve Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu (OSBÜK) desteğiyle sanayi şirketlerinin kendi kendilerine dijital olgunluk seviyelerini ölçümleyebilecekleri bilimsel bir test içeriği olan Sanayide Dijital Yetkinlik Analizi’ni hazırladı.
#İşletmeDijital mecralar ve uygulamalar üzerinden yaratıcılık ve iş sonuçları ile reklamların değerlendirildiği ve ödüllendirildiği MIXX Awards Türkiye, İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından on dördüncü kez düzenlendi. Rahmi Koç Müzesi’nde gerçekleştirilen ödül törenine, reklamveren markalar, yayıncı mecralar ve reklam ajansları ile sektör kuruluşlarının temsilcilerinin yanı sıra IAB Kurucu Başkanı Ahmet Pura, IAB Europe Yönetim Kurulu Başkanı Thomas Duhr ve IAB Europe Onursal Başkanı Constantin Kamaras da katıldı.
#MIXX AwardsKadın girişimcilerin cesaretlerinin artması, hikâyelerinin duyulması ve diğer kadınlara rol model olmaları için yola çıktıklarını ve 17 yıldır Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’nı gerçekleştirdiklerini söyleyen Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Sibel Kaya, “Şu an kadın girişimci oranımız yüzde 10’lar seviyesinde. Desteklerimizle önce dünyadaki kadın girişimci oranı olan yüzde 36’yı yakalamayı, sonra da kadın erkek eşitliği sağlamak amacıyla yüzde 50’ye ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
#Sponsorlu İçerikReklamveren, yayıncı, ajans ve teknoloji şirketi temsilcileri, sektörde üçüncü parti çerez sonrası dönemle ilgli değerlendirmelerini ve çözüm önerilerini paylaşmak üzere 28 Mart Perşembe günü Salt Galata'da gerçekleşen IAB Connect: Çerezsiz Dünya etkinliğinde bir araya geldiler. Etkinlikte AB ve Türkiye'deki ilgili mevzuata uyum amacıyla, Safari ve Firefox tarayıcılarının ardından Google’ın da bu yıl üçüncü parti çerezleri Chrome’dan kaldırması ile ortaya çıkan yeni trendler ve çözüm önerileri ele alındı.
#Pazarlama