Güncelleme Tarihi:
İNTERNETTE aranan kelimeleri analiz eden dijital pazarlama platformu SEMrush, Türkiye’de son 1 yıl içinde yapılan araç rengi arama sonuçlarını ortaya koydu. Türkiye’de yapılan araç rengi aramalarında kırmızı, diğer renklere büyük fark atarak ilk sıraya yerleşti. Kırmızıyı sırasıyla; mavi, sarı, siyah, beyaz ve gümüş renkleri takip ediyor. Araştırma Türkiye’de araç rengi aramalarının büyük farkla önde olan kırmızı ve diğer renkler olan mavi, sarı, siyah, beyaz ve gümüş arasında bölündüğünü gösteriyor. Kırmızı rengin çekiciliği Türkiye’de yapılan araç rengi arama sonuçlarında da kendisini gösterdi ve aranma oranı aranma oranı yüzde 60 oldu. Psikologlara göre kırmızı; hız, heyecan ve tutkuyu yansıtıyor.
SATIN ALMA ESNASINDA TERCİH DEĞİŞİYOR
Türkiye otomotiv pazarının dinamikleriyle bölgenin dikkat çeken pazarları arasında yer aldığını kaydeden SEMrush Türkiye ve Ortadoğu Bölgesi Kurumsal İletişim Direktörü Adam Zeidan, araştırma sonuçlarının insanların reklamlarda kullanılan araba renklerinden etkilenerek internette arama yaptığını gösterdiğini belirterek, “Araç satın almada en önemli kriterlerden biri olan renk seçimi, çoğu zaman aracın ikinci el satışı düşünülerek yapılıyor. İnsanlar satın alma noktasına geldiklerinde renk konusunda karar değiştiriyor. Hayal edilen araba kırmızı iken, satın alınan araba gri, beyaz ya da siyah oluyor” dedi
Dijital pazarlama araçları kullanılarak analiz edilen bu tip tüketici tercihlerinin pazarlama ve reklam uzmanları için kritik önem taşıdığına dikkat çeken Zeidan, araba kampanyaları geliştirilirken tüketicinin hayalleriyle satın alma kararı arasındaki makasın açıklığının analiz edilmesi gerektiğine dikkat çekti. İnternette en çok aranan araba renkleri araştırması, yollarda rastladığımız araba renkleri ile reklamcıların tüketicinin ilgisini çekmek için kullandıkları renklerin birbirinden çok farklı olduğunu da ortaya koyuyor.
SON 24 SAATTE YAŞANANLAR