4 Mart Dünya Obezite Günü yaklaşırken, Dünya Sağlık Örgütü obezite haritası yayınladı. Haritaya göre Türkiye yüzde 66.8’lik bir oranla Avrupa’nın en obez ülkesi. Yetişkinlerdeki obezitenin yanı sıra artık çocuklarda da oran yükseliyor. Peki neden birinciyiz, ne yapmalıyız? Uzmanlar Hürriyet’e anlattı...
#ObeziteReklamlarda yeni dönem 2019’da başlıyor. Buna göre çocuklara cips, kola, sürpriz çikolata reklamı yapılamayacak. Ayrıca hamburger ve cips gibi ürünlerle çocuklara sunulan oyuncaklar da yasaklanacak. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, düzenlemeye ilişkin kararı alırken içeriğine anneanne gözüyle baktığını söyledi.
#GazetehaberleriAlmanya’nın en büyük süpermarketler zinciri ALDI Süd, 1961’de başlayan işçi göçünün ardından Türk işçilerle özdeşleşen çikolata markası ‘Nussknacker’ için yayınladığı reklamla gündem oldu. Reklamı izleyen ‘misafir işçiler’den bazıları geçmiş günlerini hatırlayıp duygulanırken, bazıları ise o dönem Türklere yapılan muameleyi yansıttığı için tepki gösterdi.
#AVRUPADAN HABERSAĞLIK Bakanlığı, etiketlerinde, “trans yağ asidi yoktur” uyarısı bulunmayan çikolata, şeker, gofretler, kekler, tatlı bisküviler, meyveli paylar, cipsler, gevrek çerezler, meyve suları kola, dondurma, dondurulmuş yoğurt, buzlu şekerlemeler gibi yiyeceklerin reklamlarının yasaklanacağını duyurdu.
#Reklam