7 yıl önce ilk Porsche Cayman testi sonrası, ‘Benim bir an önce 116 bin euro birik-tirmem lazım’ manşetini atmıştım. Ama ben daha bu parayı biriktiremeden yenisi çıktı ve bende Portekiz’de ilk test eden oldum. Pistte 240 km hıza ulaşıp yüzümde gülümsemeyle turlarken telefonum ısrarla çalmaya başladı. Arayan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan olunca, ayağımı gazdan çektim ve pite girerek Cayman testini bitirmek zorunda kaldım.
Çevre sakinlerinin her gece 8-10 otomobilin yarıştığını söylediği Ataşehir Bulvarı’nda korkulan oldu. Bulvarda aşırı hız yaptığı söylenen Adnan İper’in ani eğimde direksiyon hâkimiyetini yitirdiği Porsche, önce kaldırıma, sonra bir tümseğe çarptı. Buradan da uçup bir sitenin bahçesine düşen araçta bulunan İper ve arkadaşı Onur Çilingir kaza yerinde can verdi.
Sonunda dananın kuyruğu kopuyor. Kaç haftadır anlattığım mevzu yarın sizlerle buluşuyor. Gerçekten şu yaşadığım son 3 aydan sonra, piyasaya çıkmayı başarmış her dergiye sonsuz bir saygı duyuyorum. Bir daha hiçbir dergiyi çaydanlık altı, popo altı yapmayacağıma, tuvalette okuyup gelişi güzel bir kenara fırlatmayacağıma da söz veriyorum. Yıllardır inanılmaz bir emeğe, ciddi bir saygısızlık yapıyormuşum da haberim yokmuş. Gelelim bizim dergiye.
Geçtiğimiz hafta test ettiğim 265 beygirlik BMW 130i’den sonra bu hafta 30 beygir yükselterek Porsche Cayman S’i teste aldım. İki hafta art arda 250 beygirin üstünde iki model bünyemi bozdu. Daha önce İtalya’da denediğim ve hayran kaldığım Cayman S’i bu kez İstanbul sokaklarında kullandım. Sonuç, benim bir an önce en az 116 bin Euro bulmam lazım.
Amerikada doğan ve tüm dünyada hızla gelişen SUV segmenti birçok markayı bu segment için araç üretmeye itiyor. Hatta bazı markalar var ki, safkan spor otomobil üretmesine rağmen bu segmentten pay alabilmek için SUV araç üretimine başladı. İşte o markalardan birisi de kuşkusuz Porsche. Lüks SUV’lara olan ilgiyi fark etmekte gecikmeden ‘Cayenne’ modelinin üretimine başlayan Porsche tüm dünyada başarılı satış rakamlarına ulaşmayı başardı. Otoyaşamın bu haftaki test konuğu olan Porsche Cayenne’nin satış fiyatı 84 bin YTL’den başlıyor. Testini gerçekleştirdiğimiz Turbo versiyonunun fiyatı ise 161 bin 733 Euro+ 5 bin 379 YTL.
Opel, tamamen yenilediği Tigra modeliyle, coupe cabrio modasına uydu. 18 saniyede coupe’den cabrio’ya dönüşen Tigra Twintop, tek bir düğmeye dokunuşla açılıp kapanabilen, elektro-hidrolik katlanabilir bir çelik tavan ile markanın ilk iki koltuklu coupe-cabrio aracı. 1.4 litre motora sahip olan Tigra Twintop’un fiyatı ise 42 bin 200 YTL’den başlıyor.
Mercedes’in üst sınıftaki temsilcisi yeni S Serisi, Türkiye’de de 145 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Üretildiği 1998 yılından bu yana 500 bini aşkın satış rakamı ile lüks otomobil sınıfının lideri olan S Serisi, 850 bin Euro’luk satış fiyatına sahip Maybach’la benzerlik taşıyor. S 350 ve S 500 modelleri ile Türkiye’deki yerini alan yeni S Serisi’nin bu yıl 150, 2006’da ise 225 adet satılması hedefleniyor.
Volswagen’den yüzde 20 hisse alan Alman Porsche’nin Başkan Yardımcısı Wolfgang Dürheimer, ‘Volkswagen, Türkiye’ye yatırımı düşünür mü?’ sorusu üzerine, ‘Şu anda yatırımları olan ülkelerde bile yeni model üretme planı yapamıyor. Almanya’da işsizlik var. Durum böyle olduğu için Volkswagen üretimini Almanya’ya kaydırıyor, tepkileri önlemeye çalışıyor’ dedi.
Los Angeles fuarında sadece basın ve ziyaretçilerin değil otomotiv devlerinin de ilgisini çeken bir stant vardı, o da Tesla. Geleceğin elektrikli otomobillerde olduğu anlaşılınca yatırım atağına kalkan devler, bu konuda hızlı yol alan ve şimdiden 4. modelini tanıtan Tesla’yı mercek altına aldı. Bu devlerden biri de Alman Mercedes’ti.
#Los AngelesKISA bir süre önce TEB BNP Paribas Tennis Stars Serisi kapsamında İstanbul'a gelerek milli tenisçi Çağla Büyükakçay'la maç yapan dünyaca ünlü Rus tenisçi Maria Sharapova dün de Los Angeles fuarında Porsche'nin yeni 718 Cayman GTS modelinin tanıtımında karşımıza çıktı.
#PorschePremium lastik üreticilerinden Continental, başarılı yüksek performans lastiği SportContact5’i yenileyerek, seriyi SportContact6 ile devam ettiriyor. Continental SportContact6, yerini aldığı modele göre direksiyon hassasiyetini yüzde14’e varan oranlarda artırmış. Ayrıca yeni lastiğin yol tutuşu da hem kuru zeminde, hem de ıslak zeminde, önemli oranda artırılmış.
#Otomotiv