Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 12, 2005 00:00
Mercedes’in üst sınıftaki temsilcisi yeni S Serisi, Türkiye’de de 145 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Üretildiği 1998 yılından bu yana 500 bini aşkın satış rakamı ile lüks otomobil sınıfının lideri olan S Serisi, 850 bin Euro’luk satış fiyatına sahip Maybach’la benzerlik taşıyor. S 350 ve S 500 modelleri ile Türkiye’deki yerini alan yeni S Serisi’nin bu yıl 150, 2006’da ise 225 adet satılması hedefleniyor.
Mercedes, üst sınıftaki temsilcisi yeni S Serisi’nin uluslararası test sürüşünü İtalya’nın Milano ile İsviçre’nin St.Moritz
şehirleri arasında gerçekleştirdi. Mercedes’in amiral gemisi olan yeni S Serisi, tasarımı ile DaimlerChrysler’in 850 bin Euro’luk prestij otomobili Maybach’ı anımsatıyor. İki otomobilin tasarımcısı da aynı olunca yeni S Serisi, küçük Maybach olarak adlandırılıyor. Yeni S Serisi’ni Maybach’tan ayıran en büyük özelliği ise sahip olduğu yeni teknolojiler.
YENİ TEKNOLOJİ DESTEĞİ
Geniş güvenlik önlemleri ve üstün konfor sağlayan bu teknolojiler S Serisi’ni rakiplerinden bir adım öne taşıyor. Radar sensörlü Brake Assit PLUS’tan, şu an piyasadaki en gelişmiş kızılötesi teknolojisine sahip gece görüş sistemine, yeni kontrol sisteminden, Pre-Safe ve Active Body Control’e kadar pek çok teknolojik yenilik ilk defa yeni S Serisi’nde seri üretim olarak sunuluyor.
Yeni S Serisi’nde yer alan yeniliklerin başında otomobil güvenliğinde önemli bir yer tutan Brake Assit ve Pre-Safe sistemlerinin geliştirilmiş versiyonları bulunuyor. Brake Asssit Plus sistemi yoldaki araçları algılayarak, öndeki araçla arasındaki mesafenin çok kısa olması veya öndeki araca yaklaşma hızının çok yüksek olması durumunda sürücüyü uyarıyor. Bunun yanı sıra çarpışma riski doğduğunda, sistem gerekli fren gücünü hesaplayarak sürücünün yetersiz kaldığı durumlarda destek veriyor. Bu sistem özellikle arkadan çarpmaları önemli ölçüde önlüyor. Pre-Safe sistemi ise olası bir kazayı algılayarak hava yastıklarının en etkin şekilde koruyabilmesi için koltukları dik duruma getiriyor, emniyet kemerlerini gerginleştiriyor ve sunroofu kapatıyor.
Yeni S Serisi’nin diğer bir yeniliği ise Uyarlanabilir Süspansiyon Sistemi (ADS). Süspansiyonu, yol şartları, sürüş stili ve araç yüküne göre ayarlayan sistem, konsolda bulunan S/C/M düğmesi ile sürücünün aracını konforlu veya sportif moda getirmesini sağlıyor.
Yeni S Serisi’nde geliştirilen Distronic Plus isimli radar sistemi ise 0-200 km/s arasındaki tüm hızlarda aktif halde bulunuyor. Bu sistem ‘dur-kalk’ın bol olduğu trafikte öndeki araçla mesafeyi koruyor. Öndeki araca gerektiğinden fazla yaklaşılmasını engelleyerek sabit bir mesafede duruyor ve sistem otomatik olarak fren yapıyor. Ayrıca
trafik yeniden akıcı hale geldiğinde sistem, aracın durmadan önceki hızına otomatik olarak tekrar ulaşıyor. Böylece sürücünün yapması gereken iş gücü azaltılarak sürüş konforu sağlanıyor. Sürücüye de sadece manevraları yapmak kalıyor.
Şu an piyasadaki en gelişmiş sistem olan gece görüş asistanı ile birlikte yeni S Serisi, karanlıkta meydana gelebilecek kazaların önüne geçilmesini sağlıyor. Bu sistemin mantığı kızılötesi ışınlara dayalı. Sürücünün görüş alanı kadar (150 metre) bir mesafede etkili olan sistem sayesinde; geceleri görülemeyen yayalar, bisiklet sürücüleri, park halindeki araçlar ve karanlıkta görülemeyen diğer tüm objeler, araç içerisindeki renkli ekrandan görülür hale geliyor.
Lansman öncesi piyasaya çıktı
Yeni S Serisi gelen talepler nedeniyle uluslararası basın lansmanından önce Türkiye’de piyasaya sürüldü. 145 bin Euro ile 189 bin Euro arasındaki fiyatıyla müşteri arayan yeni S Serisi için Türkiye’de yılın son üç ayında 150 adetlik satış hedefi konmuş durumda. Yeni S Serisi’nin 2006 yılında ise 225 adetlik satış rakamına ulaşması bekleniyor.
17 noktadan masaj yapıyorYeni lüks model 5076 ve 5206 milimetre olmak üzere iki farklı karoser uzunluğuna sahip. Bu değerler aracın öncüsünden 33 ve 43 milimetre daha uzun olduğunu gösteriyor. Aracın genişliği 16 milimetre ve yüksekliği de 29 milimetre artmış. Bu yeni boyutlar daha geniş bir iç mekan sunulmasını sağlarken, araç içerisindeki her yolcu da first-class konforunu yaşıyor. Araç içerisinde kullanılan ahşap ve krom parçalar iç mekanda atmosferi iyileştiriyor. Direksiyon simidi üzerine sürücünün ihtiyaç duyabileceği fonksiyonları kullanması için gerekli düğmeler en ergonomik şekilde yerleştirilmiş. Yeni koltuklar gelişmiş masaj özelliğine sahip. Yeni kumanda sisteminden şoför ve yolcu koltukları 17 farklı noktadan, istediğiniz hıza ve şekle göre masaj yapabiliyor. Ayrıca bir buton yardımıyla devreye giren elektronik el freni, ilk defa bir Mercedes modelinde standart hale getirilmiş.
7 ileri otomatik şanzımanS Serisi’nde yeni geliştirilen V6 motor ile donatılan S 350, 7.3 saniyede 100 kilometre hıza ulaşıyor. Yeni S Serisi ile birlikte tanıtılan 5.5 litre hacme sahip 388 beygir güç üreten yeni V8 motor ise yüksek torku ile S 500 modelini 0’dan 100 kilometreye 5.4 saniyede ulaştırıyor. Yükselen performans değerlerine karşın yeni S modellerinin yakıt tüketimi yüzde 9 oranında azalmış. V6 ve V8 motor donanımlı S Serisi modellerinde dünyanın ilk 7 ileri vitesli otomatik şanzımanı ‘7G-Tronic’ standart donanım kapsamında sunuluyor.
Porsche, spor otoda üçledi küçük timsah ile büyüledi
Alman Porsche, 911 ve Boxster’dan sonra üçüncü spor modeli Cayman S’yi de piyasaya sundu. 911Carrera ve Boxster S arasında konumlandırılan yeni model, yıl sonunda 116 bin Euro’dan satışa sunulacak. Cayman S’nin bu yıl 6, önümüzdeki yıl ise 15 adet satılması hedefleniyor.
Alman Porsche, 911 Carrera ve Boxster’ın ardından spor otomobil ürün gamına eklediği yeni modeli Cayman S ile dikkatleri üzerine çekiyor. 911 Carrera ile Boxster S’nin arasında konumlandırılan yeni model, bu yılın sonunda Türkiye’de de satışa sunuluyor. Bu yıl 6, önümüzdeki yıl ise 15 adet satılması hedeflenen Cayman S’nin Türkiye’deki satış fiyatının 116 bin Euro olacağı kaydedildi.
İtalya’nın Siena kentinde yapılan uluslararası basın deneme sürüşüyle kullanma şansını bulduğumuz Cayman S, Boxster platformu üzerinde şekillendirilmiş. Aracın yeni geliştirilen altı silindirli Boxster motoru 3.4 litre hacminde ve 295 beygir güç üretiyor. Maksimum 275 kilometre hıza çıkan Cayman S, ortaya yerleştirilmiş motoru ve manuel şanzımanı ile 0’dan 100 kilometre hıza 5.4 saniyede çıkıyor.
TIPTRONIC ŞANZIMAN OPSİYONEL
Motoru Porsche’nin geliştirdiği ‘VarioCam Plus’ sistemine de sahip olan Cayman S, 4400 ile 6000 devirleri arasında 340 Nm tork üretiyor. Subapların açık kalma zamanlarını ayarlayan VarioCam Plus sistemi önceden 911 Serisi için tasarlanmıştı. Boxster S’den alınan şanzıman ise kısa oranlı 6 ileri vitese sahip. Porsche ailesindeki tüm modellerde sunulan 5 ileri vitesli Tiptronic S şanzıman da opsiyonel olarak sunuluyor.
İlk bakışta Cayman S, tipik bir Porsche modeli gibi görünse de farklı tasarımı onun Boxster ve 911’den ayrılmasını sağlıyor. Ön kısımdaki oval farlar aracın Boxster ve 911’in arasında bir model olduğunun ipuçlarını veriyor. Aracın arka kısmı uzun bir yapı sergiliyor. Aracın arka kısmında, yol tutuşa katkı sağlamak için yüksek hızlarda kendiliğinden açılan bir kanat bulunuyor. Yeni tasarlanan çift çıkışlı egzoz, arka tamponun en alt orta kısmına yerleştirilmiş. Arka kısmı oluşturan büyük bagaj kapağı geniş açı ile açılıyor ve bagaj kapasitesi 260 litre. Alüminyumdan üretilen şasi sportif ve dinamik çizgilere sahip. Araçta 18 inç çapında jantlar bulunuyor.
BİR DÜĞMEYLE SPOR OLUYOR
Porsche’nin geliştirdiği ve standart olarak sunulan Porsche Stability Management (PSM) sayesinde aracın yol tutuşu ve sürüş dinamiği ile birlikte aktif sürüş güvenliği de artıyor. Ayrıca, Porsche Active Suspension Management (PASM) donanımı opsiyonel olarak sunuluyor. Bu sistem aracı yere 10 milimetre daha yaklaştırıyor. Sürücü ‘Normal’ veya ‘Spor’ süspansiyon seçeneğini konsoldaki bir düğme ile belirliyor.
Küçük timsah Cayman
Timsah ailesine mensup ‘Cayman’ isimli bir sürüngenden esinlenen Porsche, yeni modeline bu adı verdi. Dünyanın en büyük sürüngenleri ile kıyaslandığında, Cayman daha küçük ve hızlı olarak kabul ediliyor.