Sürüş izlenimi: Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Nisan 26, 2006 00:00
Geçtiğimiz hafta test ettiğim 265 beygirlik BMW 130i’den sonra bu hafta 30 beygir yükselterek Porsche Cayman S’i teste aldım. İki hafta art arda 250 beygirin üstünde iki model bünyemi bozdu. Daha önce İtalya’da denediğim ve hayran kaldığım Cayman S’i bu kez İstanbul sokaklarında kullandım. Sonuç, benim bir an önce en az 116 bin Euro bulmam lazım.
Alman Porsche’nin 911 Carrera ve Boxster’ın ardından spor otomobil ürün gamına geçtiğimiz yıl sonunda eklediği yeni modeli Cayman S ile İstanbul’da unutulmaz bir 4 gün geçirdim. 911 Carrera ile Boxster S’nin arasında konumlandırılan Cayman S’in Türkiye’de fiyatı 116 bin Euro’dan başlıyor. Benim bu haftaki otomatik vitesli test konuğumun fiyatı ise sahip olduğu donanım seviyesi ile yaklaşık 140 bin Euro. Bu da benim bir an önce en az 116 bin Euro kazanmam veya bulmam gerektiği anlamına geliyor.
Öncelikli olarak bu haftaki test maceramı ailecek yapamadığımızı söylemem gerek. Çünkü karım iki kişilik araçta ön koltuğa kızımla oturmak istemediği, sağ koltuğa da başka bir hatun kişinin binmesine izin vermediği için testi mecburen baldızımla yapmak zorunda kaldık. Allahtan baldız sürati seviyordu da TEM’de kadranı 240’a çıkarabildim.
BİR DÜĞMEYLE KANAT AÇILIYORİstanbul trafiğinde hemen hemen bütün gözleri üzerine çeken Cayman S, Boxster platformu üzerinde şekillendirilmiş bir araç. İlk bakışta Cayman S, tipik bir Porsche modeli gibi görünse de farklı tasarımı onun Boxster ve 911’den ayrılmasını sağlıyor. Ön kısımdaki oval farlar aracın Boxster ve 911’in arasında bir model olduğunun ipuçlarını veriyor. Aracın arka kısmı uzun bir yapı sergiliyor. Aracın arka kısmında, yol tutuşa katkı sağlamak için yüksek hızlarda kendiliğinden açılan bir kanat bulunuyor. Ayrıca bu kanat iç mekanda bulunan bir düğme ile manuel olarak da kumanda edilebiliyor.
Yeni tasarlanan çift çıkışlı egzoz, arka tamponun en alt orta kısmına yerleştirilmiş. Alüminyumdan üretilen şasi sportif ve dinamik çizgilere sahip. Cayman S’te kullanılan 18 inçlik jantlar aracın dinamik görünümüne katkıda bulunuyor. Kıpkırmızı rengi ve üzerindeki Porsche yazısı ile yanıyormuşçasına dikkat çeken fren kaliperleri sportif görünüme katkıda bulunuyor. Ayrıca büyük çaplı delikli fren diskleri aracı kullanmadan bile yüksek fren kabiliyeti hakkında fikir sahibi olunmasını sağlıyor.
İç mekanda diğer Porsche modellerine benzer bir atmosfer hakim. Konsolun ortasındaki renkli ekrandan DVD ve radyoyu kumanda etmek mümkün. Ayrıca Tiptronic S şanzımanın direksiyon üzerindeki kumandaları sayesinde vites değişimini hızlı bir şekilde direksiyon üzerinden gerçekleştirmek mümkün. Aracın ortasına konumlandırılan motor hemen sürücü ve yolcu koltuğunun arkasında yer alıyor.
ARKA VE ÖNDE BAGAJ Motorun araç içinde olması konfor yönünden hiçbir problem yaratmıyor ve sürücüsüne sportif sesi ile daha da keyif veriyor. Motorun ortada konumlandırılmasıyla Cayman S, ön ve arka kısımda iki küçük bagaja kavuşmuş. Arka kısımdaki 260 litrelk bagajın yanı sıra ön kısımda 150 litrelik bir yük bölümü daha bulunuyor. Böylece Cayman S toplamda sunduğu 410 litrelik bir bagaj hacmi ile kendi sınıfındaki otomobillerin bir adım önüne geçiyor. Porsche’nin geliştirdiği ve standart olarak sunulan Porsche Stability Management (PSM) sayesinde aracın yol tutuşu ve sürüş dinamiği ile birlikte aktif sürüş güvenliği de artıyor. Ayrıca, Porsche Active Suspension Management (PASM) donanımı opsiyonel olarak sunuluyor. Bu sistem aracı yere 10 milimetre daha yaklaştırıyor. Sürücü ’Normal’ veya ’Spor’ süspansiyon seçeneğini konsoldaki bir düğme ile belirliyor.
100 kilometreye 6.1 saniyede çıkıyorAracın yeni geliştirilen altı silindirli Boxster motoru 3.4 litre hacminde. İlk olarak 911 modeli için geliştirilen ve subapların açık kalma zamanlarını ayarlayan ’VarioCam Plus’ sistemine de sahip olan Cayman S, 4400 ile 6000 devirleri arasında 340 Nm tork ve 295 beygir güç üretiyor. Maksimum 275 kilometre hıza çıkan Cayman S, Tiptronic S şanzımanı ile 0-100 km/s hızlanmasını 6.1 saniyede gerçekleştiriyor.