Güncelleme Tarihi:
Porsche, makyajlanmış Boxster'ı "718" eki ve turbo beslemeli, dört silindirli motoru ile bu sene düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıttı. Stuttgart merkezli marka, prestijli etkinlikte sadece giriş modeli ve S versiyonunu tanıtmıştı. Şimdi ise sıra 2017 yılı içerisinde görücüye çıkacak olan daha ateşli GTS versiyonuna geldi.
GTS'ten ne beklemeli? Temel anlamda her şeyden "biraz daha çok." Eski jenerasyonda GTS ile S modelleri arasında 15 bg (11 kW) ve 10 Nm fark vardı fakat bu sefer, altı silindirli atmosferik boxer motorun yerinde dört silindirli ve turboşarjlı ünite yer alıyor; bu yüzden makyajlı modelde iki versiyon arasındaki fark daha fazla olabilir. 718 Boxster S 350 bg (257 kW) güç ve 420 Nm tork üretiyor, bu durumda GTS'in performans değerlerinin 375 bg (280 kW) ve 450 Nm bandında olmasını bekleyebiliriz.
718 Boxster GTS, ekstra güç haricinde nispeten daha agresif bir gövdeye, yeni jantlara, daha sert süspansiyon ayarlarına ve daha güçlü bir egzoz sesine sahip olacak.
S versiyonunun durur hâlden 100 km/s hıza ulaşması, Sport Chrono Paketi ve Porsche'nin PDK şanzımanının yardımıyla sadece 4.2 saniye sürüyor. 718 Boxster S'in 285 km/s olan maksimum sürat değerini geride bırakacağına inanılan GTS versiyonunun 0-100 km/s hızlanma süresi 4 saniye olacaktır.
718 Boxster GTS'in kardeşi Cayman ile birlikte önümüzdeki sene düzenlenecek büyük bir otomobil fuarında tanıtılması bekleniyor. Bu konuda mart ayındaki Cenevre etkinliği ve eylül ayında düzenlenecek Frankfurt fuarı en güçlü adaylar olarak öne çıkıyor. İleri aşamada yelpazenin tepesinde yer alan Boxster Spyder ve Cayman GT4 da güncellenecektir. Safkan spor otomobil meraklıları Porsche'nin her iki araçta da atmosferik, altı silindirli boxer motoru kullanacağını açıklamış olmasından mutluluk duyacaktır. Spektrumun diğer ucuna baktığımızda Porsche, düşük fiyatlar ile satış rakamlarını arttırmak adına Çin'de Boxster ve Cayman'in ülkeye özel 250 bg'lik versiyonlarını piyasaya sürmeye hazırlanıyor.