Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2005 00:00
Amerikada doğan ve tüm dünyada hızla gelişen SUV segmenti birçok markayı bu segment için araç üretmeye itiyor. Hatta bazı markalar var ki, safkan spor otomobil üretmesine rağmen bu segmentten pay alabilmek için SUV araç üretimine başladı. İşte o markalardan birisi de kuşkusuz Porsche. Lüks SUV’lara olan ilgiyi fark etmekte gecikmeden ‘Cayenne’ modelinin üretimine başlayan Porsche tüm dünyada başarılı satış rakamlarına ulaşmayı başardı. Otoyaşamın bu haftaki test konuğu olan Porsche Cayenne’nin satış fiyatı 84 bin YTL’den başlıyor. Testini gerçekleştirdiğimiz Turbo versiyonunun fiyatı ise 161 bin 733 Euro+ 5 bin 379 YTL.
BPORSCHE Cayenne, SUV segmentinde bir araç olmasına rağmen markanın kendine has estetik çizgileri ile gözü yormayan bir dış tasarıma sahip. Sportif çizgileri ile dikkat Cayenne, Türkiye’de 3.2 litre V6 250 beygir, 4.5 litre V8 350 beygir ve 4.5 litre turbo V8 450 beygirlik motor seçenekleri ile satılıyor. Testini gerçekleştirdiğimiz Turbo versiyonunu, diğer Cayenne modellerinden ayıran en önemli farklılıklarını radyatör ızgarası, motor kaputu ve 4 çıkışlı egzoz sistemi oluşturuyor.
TAVAN BİLE SÜET KAPLI
Geniş ölçülere sahip olan Cayenne, iç mekanda yolcularına çok ferah bir ortam sunuyor. Aracın içinde ise lüksün bütün nimetlerinden faydalanılmış. Aracın konsolu dahil her yeri deri ile kaplanmış. Koltuklar ve konsol dışında; aracın tavanı süet deri ile kaplı. Aracın konsolu ilk başta çok karışık gibi görünse de kısa sürede alışmak mümkün. Konsolun en üstünde ESP sistemi olan Porsche Stabilitiy Management (PSM)’in düğmeleri bulunurken onun altında ise 5 inçlik LCD ekran, müzik sistemi ve klima kontrollerine yer verilmiş. Aracın vites kolunun arkasında ise aracın yerden yüksekliğini ayarlamak için kullanılan kumandalar bulunuyor. Aracın süspansiyonu arazi koşulları için yükseltilebilirken, şehir içi kullanımlarda da alçaltılabiliyor. Ayrıca arazide ilerleyebilmeye yardım edecek diferansiyel kilidinin düğmeleri de bu bölümde yer alıyor.
100 KM’YE 5.6 SANİYEDE ÇIKIYOR
Porsche denilince akla ilk olarak yüksek performanslı otomobiller gelir. Test aracımız olan Cayenne Turbo da markanın bu özelliğini destekleyebilecek kadar performanslı bir otomobil. 2355 kilogram ağırlığındaki Cayenne Turbo, 4.5 litrelik çift turbo ile beslenen güçlü motorla harekete geçiyor. Aşırı besleme ile daha da kuvvetlenen motor 6000 d/d’da tam 450 beygir güç üretiyor. 2250-4750 devirleri arasında 620 Nm’lik tork üreten motor gücünü 6 ileri tiptronik şanzıman ile yola aktarıyor. Üretilen bu güç ile Cayenne, 0’dan 100 km/s hıza sadece 5.6 saniyede ulaşırken son hızın 300 km/s olduğu kadranda maksimum 266 km/s görülebiliyor. Bu yüksek gücün tüketimi de yüksek oluyor ve aracın şehir içi tüketimi 21.9 litreyi buluyor. Şehir dışında 11.9 litre olan tüketim ortalama 15.7 litre oluyor.
Sürüş İzlenimi
Emre ÖZPEYNİRCİ
Benzinci molası bol test sürüşü
Porsche tutkunu olduğumu hiç bir zaman gizlemiyorum, tam tersine üstüne basa basa söylüyorum. Geçtiğimiz aylarda Porsche’nin yeni modeli Cayman S’in lansmanından sonra da hayranlığımı dile getirmiştim. Bu kez de İstanbul yollarında 4X4 sınıfındaki modeli Cayenne’yi test etme imkanı buldum. Hem de televizyon dizilerinde bile yer alan Turbo versiyonunu. Şehir içi yakıt tüketimi 21.9 litreyi bulan Cayenne Turbo ile İstanbul’da bol benzinci molalı bir sürüş deneyimi yaşadım. Hem 4X4 isteyen hem de hızıyla spor otomobil performansı arayanlar için özel olarak yaratılmış Cayenne Turbo’nun Türkiye satış fiyatı 161 bin Euro’nun üzerinde. Bu aracı alan kişilerin benzin parasını dert edeceğini sanmıyorum ama sürekli benzinciye taşınmaları bana göre biraz yorucu olabilir. Sonuçta, araç hem tasarım hem kalite hemde performans açısından limitleri zorluyor. Cayenne sahipleri bir taraftan dağ bayırda Porsche’yle dolaşma keyfi yaşayıp diğer taraftan asfalt yolda 300 kilometre hıza çıkıyor. Gerisi ise sadece ayrıntı.