2 Teker yarın bayilerde

Güncelleme Tarihi:

2 Teker yarın bayilerde
Oluşturulma Tarihi: Şubat 28, 2007 00:00

Sonunda dananın kuyruğu kopuyor. Kaç haftadır anlattığım mevzu yarın sizlerle buluşuyor. Gerçekten şu yaşadığım son 3 aydan sonra, piyasaya çıkmayı başarmış her dergiye sonsuz bir saygı duyuyorum. Bir daha hiçbir dergiyi çaydanlık altı, popo altı yapmayacağıma, tuvalette okuyup gelişi güzel bir kenara fırlatmayacağıma da söz veriyorum. Yıllardır inanılmaz bir emeğe, ciddi bir saygısızlık yapıyormuşum da haberim yokmuş. Gelelim bizim dergiye.

ADI 2 TEKER

Dergimin adı ’2Teker’, hem yüzde yüz Türkçe olması hem de ’Rüzgarın Kızı’ için özel bir manevi durumu olması sebebi ile bizim ekipçe çok severek karar verdiğimiz bir isim. 2Teker için saha çalışmalarımız bittikten sonra 10 günlük bir ofise kapanma ve oradan çıkamama durumu yaşadık. Bu 10 gün boyunca, o, tamamı motorcu dediğim tüm ekip arkadaşlarımla birbirimize bakıp, ’ya biz, Allaaaah dergi çıkarıyoruz ulen, ne motoralara bineceğiz belli değil diye sevinirken hale bak, 10 gündür ofisten çıkamıyoruz.’ diye deli deli birbirimize bakıyorduk. 10 günün sonunda 3 gün toplam 2-3 saat uyku ile, her gün teknik bir dolu şey sorarak kafalarını şişirdiğimiz matbaamız Apa Ofsette aldık soluğu. Ekipçe elinde 2 DVD ile matbaaya gidip, ozalit prova çıkana kadar, açık tutmak için zor dayandığımız gözlerle başlarında durmamıza herhalde içten içe çok gülmüşlerdir.

Doğuma giren bir yakınını bekler gibi her birimiz matbaanın başka bir köşesinde beklemeye koyulduğumuzda, Apa’dan Erol bey bana dünyanın en büyük iyiliğini yaparak, bekleme koltuklarından birini gösterip orada dinlenebileceğimi söyledi. Dinlenmek mi direkt bayılmışım. Matbaada 3 saat kadar uyuduktan sonra, Musty’nin ’kalk kalk ilk sayfalar çıkmaya başladı’ lafı ile fırladım. Koca bir plakada, o saatlerce üstünde çalıştığımız sayfalar basılmış sıcak sıcak bize bakıyordu. Hepimizin yüzündeki o bezgin ifade, haklı, gururlu bir gülümsemeye dönüştü. Aldığımız prova baskıda gördüğümüz ufak tefek yazım hatalarına inanasım gelmedi. Nasıl olabilir, ofiste siyah beyaz çıkış alıp, tek tek okuyup yazım hatalarını, anlam bozukluklarını tespit etmek 2 günümüzü almıştı ve hala hata vardı. Şaka gibi. Matbaadaki arkadaşların heyecanımızı paylaşmaları ve ’Çok enerjik bir dergi olmuş, renkler ne güzel, fotoğraflar harika kim çekti?’ gibi laflar etmeleri yüzümüzdeki gülümsemeyi kocamanlaştırırken, bulabildiğimiz son hataları da düzeltip, dergimizi matbaaya emanet ederek oradan ayrıldık. Bu anlattığım tam 5 gün önce oluyor. Şimdi sıcağı sıcağına matbaadan çıkmış, el emeği göz nuru, nur topu gibi bir dergimiz var. Sıra en önemli kısma geldi. Sizin alıp okuduğunuzda ne düşüneceğinize. Gerçekten çok amatör bir ruhla, tüm enerjimizi koyarak iyi bir iş çıkardığımızı düşünüyoruz. Elbette hatalarımız, daha iyi olması gereken yanlarımız vardır. Çok rica ediyorum 2Teker’i aldığınızda okuyup bir kenara umarsızca fırlatmayın, çaydanlık, tencere ve popo altı da yapmayın. Ve lütfen görüşlerinizi benimle paylaşın. Şimdi söz verdiğim gibi gelelim bu ilk sayımızda neler yaptığımıza?

1)Türkiye’nin ilk Performans Egzozu testi: 6 Farklı marka performans egzozunu aynı motosiklete takarak, dinamometre üzerinde, aynı gün içinde, tüm değerlerini grafik olarak aldık. Türkiye’de pek çok motor sevdalısının beklediği bu testti, yemek araları hariç toplam 13 saatte yaptık.

2) 2 teker ile 4 tekeri kapıştırdık: Tüm ekibin hayallerini süsleyen, İstanbul Park Pist’inde GSX-R 600 ve Porsche Cayman S’i kapıştırdık. GSX-R ’ı Sinan Sofuoğlu, Cayman’ı Mert Aytuğ kullandı. Transponder takıp tur zamanları üzerinden yaptığımız karşılaştırma sırasında biz de ekip olarak azımızın suyu akarak onları seyrettik. Eh sonucu söylememek lazım değil mi?

3) Testler: 2Teker’in her sayısında bol test okuyacaksınız. Bu sayıda Kawasaki Versys’i test etmek bana nasip oldu. Geçen haftaki kehanetlerimde Kawasaki’nin en çok satacak modeli Versys olacak derken işkembeden sallamadım anlayacağınız. Versys ile geçirdiğim 5 gün bana böyle hissettirdi. Tuhaf, tarifi zor bir makine. Hangi sınıfa girdiğine hala karar veremedim. Versys’in dışında Harley Davidson Night Rod, Derbi Gp 1, Hyousung GT 250 R testleri de, 2Teker sayfalarında sizi bekliyor.

4) Yeni Başlayanlar Sayfalarımız: Motosiklete yani başlayanlar için her sayı devam eden bir süreci anlatan, 12 sayılık bir motosiklet kültürü dosyası hazırladık. Amacımız kimseye yazılarla motosiklete binmeyi öğretmek değil. Ama bu sayfaları okumadan motosiklet almayın diyebilirim. Çünkü sıfırdan yani motosiklet alma kararından itibaren başınıza geleceklerin hepsi bu dosyalarda olacak. Amacımız motora yeni başlayan her motorcunun belli bir bilgi ile donatılması. Bilinçli motorcular hepimizin hayatını kurtaracak biliyorsunuz.

5) HarcıAlem Sayfaları: Harcıalem Türk Dil Kurumu sözlüğünde; ’her keseye uygun, herkesin alıp kullanabileceği, kolay ulaşılabilir, ucuzÖ’ olarak açıklanıyor. Biz de bütçemize uygun motorları test ettiğimiz bu sayfalarımızın adını Harcıalem koyduk. Böylece satış rakamları ile şaşırtan, kullanıcısı bol, harcıalem motorların testlerine de bu sayfalarda yer verdik.

6) Pertcan ve Kazaları: ’Pertcan’ derginin en enteresan sayfalarından biri. Demedi demeyin Pertcan benden bile daha meşhur olacak bir karakter. Pertcan her sayıda kaza yapıyor ve biz de 2 Teker olarak bu kazayı yorumlayıp, kazadan önemli dersler çıkarıyoruz. Bahtsız bedevi Pertcan’ı çok seveceğinize eminim.

7) MotoKurye Sayfaları: Her sayımızda 2 tekerlekli dostlarımızla ilgili sayfalar hazırlıyoruz. Amacımız hem onlara sahip çıkmak hem de onların sorunlarına yer vererek, onlar adına kamuoyu oluşturmak. Zaman zaman çok eğlenceli sayfalar da hazırlayacağız motokurye dostlarımızla beraber.

8) Motopedi: Motopedi her sayıda motosikletle ilgili, teknik bir konunun basit bir dille anlatıldığı bu sayfalarımızda çok yararlı bilgiler okuyacaksınız. Bu sayıda Süspansiyon sistemlerini konu aldık.

9) Acemi Teker Sayfaları: 2Teker olarak her yıl bir bay bir bayan motor sevdalısını bu sevdasına kavuşturmaya karar verdik. Nasıl yani demeyin. İlk sayıda ’Bayan Acemi Teker’imizle tanışacaksınız ama henüz ’Bay acemi Teker’imizi bulamadık. Ne mi yapacağız? Bu ’Acemi Teker’leri sıfırdan motora başlatacağız. Ehliyet kursuna gönderip ehliyetlerini aldıracağız. Sonra kaskıydı, montuydu, botuydu eldiveniydi beraber karar verip bir güzel donatacağız. En kral eğitim kurumlarında eğitime yollayacak, onun için en doğru motoru seçip altına vereceğiz. Ondan tek istediğimiz ise bu süreci sizlerle paylaşması yani yazarak anlatması. Böylece motora yeni başlamayı düşünenler, onların üzerinden bu süreci görmüş olacaklar. Aaaa vallaha gönül ister ki her sene onlarca, yüzlerce kişiye bunu yapalım ama şimdilik kapasitemiz 2. Ama dediğim gibi ’bay acemi teker’imiz hala yok.

10) 256: İkiyüzelli altı köşemizin amacı 250 cc altındaki motorların karizmayı çizmediğini, onların da kendine has bir duruş ve özelliklerinin olduğunu anlatabilmek. Avrupada hayatı boyunca bu cc.nin üzerine çıkmayan motor sevdalıları olduğunu düşünürseniz 250cc ve altındaki motorların Türkye’de hak ettikleri yeri henüz bulamamış olduğunu anlayabilirsiniz. Bu sebeple her sayımızda, 250cc ve altında bir motoru bu sayfalarda test ediyoruz.

Daha anlatamadığım pek çok eğlenceli ve bilgi dolu sayfalarımız var. Yarın itibarı ile İstanbul’da, sonraki 2 günde de tüm Türkiye’de dağıtımı yapılacak dergimi aldıktan sonra lütfen tüm görüş ve önerilerinizi benimle paylaşın. Çünkü daha iyisini yapabilecek gücümüz ve hevesimiz var. Şimdi top sizde, bize de heyecanla oturup sizden gelecek yorumları beklemek kaldı. Bir de 2. sayı için çalışmak elbette. Allah yine uykusuz geceler yaklaşıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!