Opel, Tigra ile 42 milyara tavanı 18 saniyede açıyor

Güncelleme Tarihi:

Opel, Tigra ile 42 milyara tavanı 18 saniyede açıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 19, 2005 00:00

Opel, tamamen yenilediği Tigra modeliyle, coupe cabrio modasına uydu. 18 saniyede coupe’den cabrio’ya dönüşen Tigra Twintop, tek bir düğmeye dokunuşla açılıp kapanabilen, elektro-hidrolik katlanabilir bir çelik tavan ile markanın ilk iki koltuklu coupe-cabrio aracı. 1.4 litre motora sahip olan Tigra Twintop’un fiyatı ise 42 bin 200 YTL’den başlıyor.

Türk tüketicisinin ilk olarak 1993 yılında tanıştığı ve yoğun ilgi gösterdiği Tigra modeli, geçtiğimiz yıl ikinci jenerasyonuyla karşımıza çıktı. Corsa platformu üzerinde üretilen Tigra Twintop selefi gibi markanın mini sınıftaki temsilcisi. Farklı tasarımı ve iki kişilik oturma kapasitesi ile dikkat çeken araç, Türkiye’ye sadece 1.4 litre 90 beygir ve 1.8 litre 125 beygir benzinli motor seçenekleri ile getiriliyor. Otoyaşam olarak bu hafta 1.8 litrelik motor seçeneğini test ettiğimiz Tigra Twintop’un anahtar teslim satış fiyatı, 1.4 litrelik versiyonda 42 bin 200 YTL’den, 1.8 litrelik versiyonda ise 52 bin 500 YTL’den başlıyor.

YETERLİ İÇ MEKAN SUNUYOR
/images/100/0x0/55ea1063f018fbb8f868fede


Tigra’nın genel tasarımı, platformunu paylaştığı Corsa’dan oldukça farklı. Daha çok ağabeyi Astra ile başlayan tasarım çizgilerine sahip olan aracın radyatör ızgarası, takla barları ve tavanın ‘C’ sütunundaki mat kromaj kaplamalar dikkat çekici detaylar arasında. Otomobilin arka stop grubuysa, Astra GTC’den izler görülüyor. Tigra Twintop iki kişilik bir otomobil olmasına rağmen yeterli bir iç mekan genişliği sunuyor.

Uzun boylu yolcuların sıkışma hissine kapılma riskinin fazla olduğu iç mekanda yine Corsa ve Astra’dan izler görmek mümkün. 6’li CD değiştirici ve MP3 çalma özelliği bulunan müzik sisteminin ses kalitesi yeterli düzeyde. Koltuk döşemeleri sportifliği destekleyen yapıda tasarlanmış. Koltukların arka kısmında 70 litrelik bir eşya gözü bulunuyor. Aracın süspansiyon sistemi, küçük tasarlanan direksiyon simidi, kısa vites topuzu ve metal pedal kiti tamamen sportif ruhun desteklenmesi için özel olarak tasarlanmış. Alçak oturma pozisyonu aracın daha kolay kontrol edilebilmesini sağlarken, süspansiyon sistemi sert olmasına rağmen konfordan ödün vermiyor. Direksiyon sisteminin arkasına yerleştirilen kumanda sayesinde müzik sistemini kontrol etmek kolaylaşıyor.

DÖRT MEVSİME UYGUN

Dört mevsim hava koşullarına bağlı olarak, kılık değiştiren bu kompakt otomobil hem açık hava keyfi hem de coupe sürüş keyfini birarada sunuyor. Tigra’nın bagaj hacmi, tavan mekanizması kapalıyken 500 litrelik kapasitesiyle sınıfındakiler arasında en iyisi olarak göze çarpıyor. Katlanabilir ve akıllı tavan, aracın önünden başlayarak arkasına kadar uzanan zarif, orantılı ve dikkat çekici tasarımını çok iyi tamamlıyor. İki kişilik Tigra TwinTop’ta arka bagajın yükleme kapasitesine ek olarak, koltukların hemen arkasında çantanızı veya ceketinizi saklamak için ideal bir bagaj ağı ile ayrılmış 70 litrelik bir bölme daha bulunuyor. Tavan katlandığı zaman bile 250 litrelik bagaj hacmi sağlayan Tigra, 70 litrelik bölümle beraber toplamda 500 litre ile sınıfının en büyük bagaj hacmine sahip.

KÜÇÜK KASAYA BÜYÜK MOTOR

Bu haftaki test konuğumuz olan Tigra Twintop’ta, Opel’in uzun yıllardır kullandığı 1.8 litre hacmindeki motor görev yapıyor. 6000 d/d’de 125 beygir güç ve 4600 d/d’de 165 Nm tork üreten motor, küçük yapıdaki araca yeterli performansı kazandırıyor. 3000 d/d’ye kadar gücünü pek belli edemeyen motor, bu devirin üstüne çıkıldıkça gerçek gücünü göstermeye başlıyor. Bu motor ile 0’dan 100 km/s hıza 9.4 saniyede ulaşan Tigra Twintop’un, maksimum hızı saatte 204 kilometre. Şehir dışı tüketimi 5.8 litre olan araç, şehir içinde 10.9 litre, ortalamada ise 7.7 litre yakıt tüketiyor. Sadece 1.4 litrelik versiyonda ‘Easytronic’ isimli otomatik şanzıman seçeneği opsiyonel olarak satın alınabiliyor.

BAGAJ KAPAĞI ELEKTRİKLİ

Aracın standart donanımında ise şu ekipmanlar bulunuyor: ABS, ETC (Elektronik Çekiş Kontrolü), ESP, ABS, fren destek sistemi, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, hıza duyarlı elektro-hidrolik direksiyon, alüminyum görünümlü kaplamalar, sportif pedal kiti, direksiyondan kumandalı radyo/CD/MP3 çalar, deri kaplı direksiyon simidi, elektrik kumandalı camlar, klima, polen filtresi, sportif koltuklar, yol bilgisayarı, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu ve direksiyon simidi, elektrikli ve ısıtmalı aynalar, elektrikli bagaj kapağı, alaşım jantlar ve sportif egzoz çıkışı.

Tavanı açmak için önce sürgüler kaldırılmalı

Otomobilin tavanını açmak için öncelikle tavanı ön bölüme bağlayan kilitlerin açılması gerekiyor. Ardından cam açma düğmelerinin arkasında bulunan tavan mekanizmasının butonuna basılarak tavan bagaj bölümüne gizleniyor. Tavan kapatılmak istendiğinde ise açma düğmesinin yanındaki butona basılması gerekiyor. Tigra TwinTop, coupe’den cabrio’ya çok kolay ve çabuk bir şekilde dönüştürülebiliyor. Bunun için kontak anahtarını çevirdikten sonra, pencere çevresinin solunda ve sağında bulunan her iki tavan sürgüsünü serbest bırakmanız ve tavan butonuna basmanız yeterli oluyor. Çelik tavan 18 saniye içinde, dört hidrolik silindir, beş elektrik motoru ve 18 kontakt sensörü sayesinde otomatik olarak bagaj kapağının altına katlanmış oluyor. Ardından da tavanın katlanmış olduğunu onaylayan akustik bir sinyal duyuyorsunuz.

Sürüş izlenimi

Emre ÖZPEYNİRCİ

Hislerle değil mantıkla kıyasladım

Bu hafta Tigra Twintop’u talihsiz bir şekilde İtalya’da Porsche Cayman S’yi kullandıktan hemen sonra test etme fırsatı buldum. Tahmin edersiniz ki araç ne kadar başarılı olursa olsun, bir Porsche’nin arkasından test edildiğinde çok da cazip gelmeyebiliyor. Aman yanlış anlamayın, hangi aracı kullanırsam kullanayım, o an aynı hisse kapılacağımı tahmin ediyorum. Sonuçta, karşılaştırdığımız araçların biri 116 bin Euro diğeri ise 30 bin Euro civarında. O yüzden hislerimle yaptığım kıyaslamayı mantık olarak yapmıyorum.

Gelelim Tigra Twintop’a... Öncelikli olarak 125 beygirlik versiyonu test ettiğim için performans konusunda tatmin oldum. Tek sorun aracın yüksek sürate çıktığında çıkardığı sesler. Bu da üstü açılabilen bir otomobilin verdiği konfor düşünüldüğünde bazılarımız tarafından göz ardı edilebilir. İç mekanın ferahlığı ve kontrol düğmelerinin pratikliği çok iyi. Elektrikli bagaj ise tavan açılmadığı takdirde, sınıfında oldukça iyi bir kapasite sunuyor.

Aracın en büyük problemi ise, (sadece bizdeki test aracında mı var bilmiyorum) tavanı açılırken mekanizmada yaşanan bir problem nedeniyle ‘C’ sütununun çizilmesinden oluşuyor. Bu da tavan kapalıyken aracın dış görünümünde (gri olan C sütunu üstünde çizikler oluşuyor) kötü bir görüntüye yol açıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!