TÜRKİYE’nin ilk seri üretim otomobil markası ’Anadol’la 14 bin 500 kilometrelik Pekin- Paris Rallisi’ne katılan Ahmet Öngün, ülkemizde 60 milyar dolarlık büyüklüğe sahip otomotiv sektörünün mimarının Anadol olduğunu söyledi. 1967 model Anadol’la 37 gün zorlu parkurları geçtiğini söyleyen Öngün, "Anadol’umuz yaşasaydı bugün dünya otomotiv sektöründe bir Türk markası olacaktı" dedi.
EDİRNE’de 650’nci Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri ve Kültür Haftası Etkinlikleri kapsamında sahneye çıkan şarkıcı Fatih Ürek, yarın yapılacak ağalık ihalesine davet edildi. Ağalığın birtakım sorumlulukları olduğunu söyleyen Ürek, "Ağalık hakikaten saygın bir iş. Ben gelirim de diğer ağalarımız kızmasın sakın" dedi.
Dünyanın en ünlü klasik otomobil yarışı olan ve zorlu parkuru nedeniyle 1907 yılından bu yana yalnızca 4 kez gerçekleştirilen Pekin-Paris Rallisi’ne (Peking to Paris) ilk kez katılan Türk pilotlar Ahmet Şefik Öngün ve Erdal Tokcan yarışı ikinci tamamladı.
Türk Takımı, 14 bin 500 km'lik Pekin-Paris Rallisi’ne 1967 model Anadol ile damgasını vurdu. Anadol'a büyük ilgi gösteren yabancılar kendileri için de arabanın aynısını istiyor. Şimdiye kadar 31 günü geride kalan yarışta hiç arıza yapmayan ve ikinci sırada bulunan Anadol'un, 16 Ekim'de Paris'te sona erecek yarışı yine aynı sırada tamamlaması bekleniyor.
Klasik otomobil yarışı Pekin-Paris Rallisi’ne, bu yıl ilk kez Türk pilotlar katılacak. 5.3 milyon dolar bütçeyle gerçekleştirilen ralliye, Türk Takımı 1500 liraya aldıkları ve 100 bin dolara yarışabilir duruma getirdikleri 1967 model Anadol A1 ile katılacak. Ülker’in ana sponsorluğunu üstlendiği Türk Takımı’nın elde edeceği gelir, 250 öğrenciye burs olacak.
Eski bir otomobilin koleksiyonerler açısından değerli sayılması için birçok kriter var. Bir otomobile klasik diyebilmek için o otomobilin 70’li yıllardan önce, sınırlı sayıda üretilmiş olması veya otomobil tarihindeki bir yeniliğin ilk uygulandığı örnekler arasında olması gerekiyor.
Dünyadaki 60 Porsche Club’tan biri olan Porsche İstanbul Club’un Başkanı Ahmet Şefik Öngün, "Kulübümüze üye olmak için Porsche sahibi olmanız gerekmiyor. Tüm Porsche tutkunları üyemiz olabilir. Türbanlı bayanları da kulübümüze bekliyoruz" diye konuşuyor.
Cep’te numara taşınabilirliği kasım ayında Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın memleketinde start alacak. Uygulamanın başlamasından bir gün önce Erzincan’da düzenlenecek olan ve üç GSM operatörü ile Telekomünikasyon Kurumu yönetiminin katılacağı Erzincan Zirvesi’nde, numara taşınabilirliği ile ilgili son uyarılar yapılacak.
Türk pilotların elde ettikleri sonuçlara bakıldığında yurtdışında başarı arayan meslektaşlarından eksik bir yanlarının olmadığı açıkça ortaya çıkıyor. Örneğin, ’Fiesta Sporting Trophy’ adı verilen ve Dünya Ralli Şampiyonası’nın altı yarışından oluşan organizasyona bakıldığında bu açıkça görülüyor. Bu organizasyonda ülkemizi temsil eden üç pilot da rakiplerinden geride kalmadıklarını gözler önüne sererken, çoğu zaman onların önünde de yer almayı biliyor.
ALCATEL Teletaş’ın yönetiminden ayrılan Lütfi Yenel ile Gantek Teknoloji’nin kurucusu Ahmet Öngün, birbirlerinin şirketine ortak olarak güçlerini birleştirme kararı aldılar. Şirket, askerliğini yapmamış tecrübesiz gençlere de kapılarını açtı.
İş hayatına Keban’ın bilgisayar ve yazılım sistemlerini kurarak atılan Ahmet Öngün’ün şirketi Gantek Teknoloji, geçen yıl 10 milyon doları yurt dışından olmak üzere 40 milyon dolar ciro yaptı. Öngün’ün hedefinde Bodrum’a teknoloji köyü kurmak var. Öngün, "Bilişimciler rahat ortamlarda daha verimli olabiliyor" dedi.