Murat TOSUN
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 23, 2008 00:00
Türk pilotların elde ettikleri sonuçlara bakıldığında yurtdışında başarı arayan meslektaşlarından eksik bir yanlarının olmadığı açıkça ortaya çıkıyor. Örneğin, ’Fiesta Sporting Trophy’ adı verilen ve Dünya Ralli Şampiyonası’nın altı yarışından oluşan organizasyona bakıldığında bu açıkça görülüyor. Bu organizasyonda ülkemizi temsil eden üç pilot da rakiplerinden geride kalmadıklarını gözler önüne sererken, çoğu zaman onların önünde de yer almayı biliyor.
Genç nesil rakiplerine kök söktürürken eski nesil ralli pilotlarının başardıklarını da unutmamak gerekiyor. Balkan Şampiyonlukları, Avrupa F2 Şampiyonluğu, yurtdışı yarışlarda elde edilen başarılar geçmişten geleceğe Türk pilotların imkanları biraz daha fazla olsa rakiplerine kök söktürecek ve ülkemizin adını gururla temsil ettirecekler dedirtiyor.
PUAN ALAN TEK TÜRK
Bilindiği gibi Dünya Ralli Şampiyonası arenasında günümüze kadar Türk pilotlar aradıkları desteği bir türlü bulamadı. Bunlar arasında yıllar önce Dünya Ralli Şampiyonası arenasına çıkan Volkan Işık halen bu şampiyonadan puan almayı başaran tek Türk pilot olma unvanına sahip. Oysa o günlerden bu günlere bu sonucun çok daha ileriye taşınmış olması gerekirdi. Dünya Ralli Şampiyonası arenasından puan almayı başaran tek pilotumuz olan Volkan Işık son iki sezondur ise Avrupa Ralli Şampiyonası’nda mücadele ediyor. Geçtiğimiz sezonun ortalarına kadar şanssızlıklarının kurbanı olan Volkan Işık tüm yaşadıklarına rağmen sezonun son yarışlarında sergilediği performansla ikinciliği ülkemize getirmeyi başarmıştı.
Volkan Işık, Avrupa Ralli Şampiyonası’nın 2008 sezonunda ise daha iddialı. Sezonun geride kalan 6 yarışının ardından geçtiğimiz sezona göre çok daha iyi bir yerde olan Volkan Işık bu sezon istenen şampiyonluğa uzanacak gibi görünüyor. Fiat Punto Super 2000 ile parkurlarda yer alan ve co-pilotluğunu tecrübeli isim Kaan Özşenler’in yaptığı Işık, sezonun tamamlanan altı yarışının ardından topladığı 34 puanla üçüncü sırada yer alıyor. Geçtiğimiz sezon son yarışta şampiyonluğu Fransa’da Fransız pilot Simon Jean Joseph’e kaptıran Işık bu yıl bunu bir daha yaşamak istemiyor. Işık, Pilotlar Şampiyonası’nda ikinci sırada yer alan Polonyalı rakibi Michal Solovow ile bu yarış öncesi arasında 6 puan olan farkı da 1’e indirdi. Şampiyona lideri olan Luca Rossetti’nin ise 45 puanı bulunuyor. Sezonun iki yarışından puan çıkaramayan Volkan Işık geçtiğimiz yıl son yarışlarda gösterdiği performansı bir kez daha tekrarlarsa zafere ulaşmaması için hiçbir engel bulunmuyor.
ÖNEMLİ BİR SINAVI GEÇTİK
Bulgaristan’ın Borovetz şehri etrafında düzenlenen sezonun altıncı yarışında Fiat Motorsporları Takımı adına yarışın Volkan Işık-Kaan Özşenler ikilisi start öncesinde hedeflerini ilk üç sıra içinde finiş görmek olarak açıklamıştı. Ekip, 3 gün boyunca geçilen 13 özel etap sonunda hem genel klasmanda hem de Avrupa Ralli Şampiyonası klasmanında ikinci olarak istediğini almış oldu. Yarış sonrasında bir açıklama yapan Volkan Işık konu hakkında şunları söyledi: "Yarış öncesi hedefimiz ilk üç sıra içerisinde finişe ulaşmaktı ve bunu başardığımız için çok mutluyuz. Özellikle ikinci gün tempomuz çok yüksekti ve Donchev’i geçebilmek için her şeyi denedik. Fakat aradaki farkı kapatmak kolay değildi. Yine de 27 saniyelik farkı 6 saniyeye kadar indirmek bizim için önemliydi. Otomobilimiz bu yarışta oldukça iyiydi ve hiç sorun çıkartmadı. Buradan aldığımız puanlarla hedefimiz olan Avrupa Ralli Şampiyonluğu yolunda önemli bir sınavı geçmiş olduk."
Klasikler ralli parkurunda kapıştı
İstanbul Rallisi’nde klasik otomobillerin sergiledi mücadele yarışa damgasını vurdu. Bu yıl 29’uncusu düzenlenen İstanbul Rallisi’nde start alan 9 klasik otomobil yarışı izlemeye gelenlere de nostalji rüzgarları estirdi. Parkur Racing tarafından hazırlanan bir Ford Escort MK1 ile start alan ve Ahmet Öngün-Hakan Uçucu’dan kurulu olan Gantek ekibi, yarışa mutlak birincilik hedefi ile başladı. Klasik otomobillerin Pazar günü geçtiği 6 etabın tamanında en iyi zamana yaparak yarışı birinci sırada tamamlayan Ahmet Öngün yarış sonunda yaptığı açıklamada, "Yarıştığımız kategorideki araçların en yenisi 1975 model. Klasik araçların da şu anda yarışan otomobiller kadar hızlı olabileceğini kanıtladık" dedi.
Nefesleri kesen pilotaj gösterisi
Sakarya Motorsporları Kulübü tarafından düzenlenen ve Parkshop Outlet’in sponsor olduğu Kross Kart yarışlarının ikinci ayağı İzmit Hendek’te yapıldı. 3 ayak üzerinden yapılan yarışlar sırasında ortaya çıkan pilotaj gösterisi izleyenlerin keyifli anlar geçirmesini sağladı. Eşit güçlerdeki otomobillerin kullanıldığı organizasyonda mücadeleye de ülkemizin önde gelen off-road pilotları katıldı.
Organizasyonu düzenleyen eski off-road yarışçılarından Uğur Kızıl araçları hazırlarken özelikle dikkat ettikleri konunun her şeyin eşit olması olduğunu dile getirirken, şampiyonanın bundan sonraki yıllarda da devam edebilmesi için elinden geleni yapacağını belirtti. 72 beygir güç üreten Renault 12 motorlarının kullanıldığı bu araçlar 420 kg olan toplam ağırlıklara sayesinde tam anlamıyla birer performans makinesine dönüşmüş durumda.
Hamilton yine şov yaptı Mercedes evinde kazandı
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda heyecan McLaren Mercedes Takımı’nın evi olan Almanya Hockenheim Pisti’nde devam etti. Son yarışı kazanarak iyice moral toplayan McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton bu yarışa da ilk sırada başlama hakkını elde etti. Yarış başladığında da ilk sıradaki yerine koruyan Hamilton, Timo Glock’un start düzlüğünde yaptığı kazanın ardından tüm planları alt üst oldu. Bu turdan sonra yarışa güvenlik aracı dahil olunca neredeyse tüm pilotlar pit alanına ziyaret etmeye başladı ve sıralama tam anlamıyla arapsaçına döndü. Bir ara beşinciliğe kadar gerileyen Hamilton yarışı kazanmayı ise aklına koymuştu. Bu karışıklığı en iyi kullanan isimse Renault pilotu Nelson Piquet oldu. Hayatında ilk defa bir yarışa liderlik yapan çaylak pilot herhalde en güzel dakikalarını bu bölümde yaşadı. Fakat, ikinci sıradaki Massa ve lider Nelson arkalarındaki Hamilton gerçeğini unutmuşa benziyorlardı. İlk başta Massa’yı geride bıkarak ikinciliğe yükselen Hamilton sonrasında da Nelson’un yanından bir şimşek gibi geçerek, liderlik koltuğunu bıraktığı gibi geri aldı. Bu yarışın ardından Hamilton genel klasman liderliğini güçlendirirken, Massa’da takım arkadaşı Raikkonen’in bir adım önüne geçti.