Almanya, koronavirüs belasının can almaya başlaması üzerine mart ayı başında dünyanın çeşitli kesimlerine olduğu gibi Avrupa ülkelerine de sınırlarını kapattı. Danimarka, İsviçre, Fransa, Lüksemburg ve Avusturya sınırlarında yıllar sonra yeniden giriş çıkışlarda kontrollere başlandı.
#Yaz Tatilini UnutunTeknoloji çağından turizm de nasibini alıyor ve bu çağın içine doğan Y ve Z kuşakları artık trendleri belirliyor. 2020’yle birlikte harcama gücünün büyük bölümüne 1980’lerde ve 1990’lı yılların ilk yarısında doğan Y kuşağı sahip olacak. 2030’da itibariyle turizm sektörünün dinamiklerini değiştirmesi beklenen 1990’lı yılların sonlarında doğan teknoloji bağımlısı Z kuşağı da şimdiden etkisini hissettirmeye başladı. Daha çok aktivite ve deneyim isteyen bu nesiller için macera ve eğlence turizmi öne çıkıyor.
#2020 Seyahat TrendleriTürkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi.
#E-TicaretSağlık turizmi son yılların en önemli konusu. Özellikle Ankara, termal turizmi ve eğitim araştırma hastanelerinin fazlalığı İle ön planda yer alıyor. Konunun detaylarını öğrenmek için Başkent Üniversitesi öğretim üyesi F. Bahar Işın ile sohbet ettik. “Mecburi istikamet sağlık turizmidir, etkin ve etkili bir eylem planı ile tüm paydaşların adanmışlığı, ülkemizi ve şehrimizi bu pazarda lider ve öncü konuma getirecektir” diyen Kılıç, şunları söyledi:
#AnkaraKüresel anlamda aşılamayla birlikte koronavirüs pandemisinin etkisi azaldı. Yazın gelmesiyle turizm sezonun açılmasının da normalleşme sürecine denk gelmesi sektörü daha da hareketlendirdi. Tatil anlayışları Covid etkileriyle değişti. Talep normalleşmeyle artarken, sonbaharda tatil yapmak isteyenler için en ucuz ve en tercih edilen yerleri araştırdık.
#TatilSeyahat etmeyi çok özledik ama dünya çapında aşılama tamamlanana kadar daha çok yurtiçinde planlar yapmaya devam edeceğiz gibi... Yurtdışına yolculukları özleyenler Zeynep Atılgan Boneval’in ‘Dünya Bize Gelsin’ serisinde anlattıklarıyla bir podcast yolculuğuna çıkabilir.
#Gezginİçinde bulunduğumuz ve işletmeleri ve sektörleri radikal bir biçimde etkileyen değişim süreci, pazarlamanın geleneksel tanımının ve uygulama alanlarının da yeniden gözden geçirilmesini gerektiriyor… Yeni teknolojiler, özelikle yapay zekâ, büyük veri, 5G ve IoT (nesnelerin interneti), her sektördeki firmaların müşterileri ile etkileşim kurma şeklini önemli ölçüde değiştiriyor. Bu teknolojiler ve hayatımıza giren artan dijital kanallar ile pa-zarlamacılar artık, müşterilerinin yaşamlarına değer katmak için her zamankinden daha fazla fırsata sahipler.
#Ergi ŞenerBu yılın seyahat trendleri COVID-19 ekseninde şekillenmeye devam edecek. Artık gideceğimiz destinasyonu keyfimizin kâhyası değil, Hijyen ve güvenliği önplana alan seçenekler belirleyecek. 2020’nin yükselen trendleri olan karavan, kiralık tekne, ailece izole tatil ve kampçılık 2021’e de damgasını vuracak tatil seçenekleri olacak.
#2021 Seyahat TrendleriTÜRSAB’ın ‘COVID-19 Sürecinde Türkiye ve Dünya Turizmi Değerlendirmesi’ raporuna göre Türkiye’nin turizmdeki rakiplerinden İspanya, turizmde ilk 8 ayda yüzde 76, Yunanistan ilk 7 ayda yüzde 81 geriledi. İlk on ayda Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı ise yüzde 72.5 düştü.
#GazetehaberleriTurizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı’nın hedefi Türkiye’yi ziyaretçi sayısı ve turizm gelirleri bakımından daha yukarılara taşıyarak güçlü bir marka oluşturmak... Sektörün içinden gelen Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, bugüne dek birçok önemli projeye imza attı. Bunlardan biri de bir buçuk yıl önce kurulan Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı.Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü olarak iki yıldır görev yapan, Türkiye’nin yurtdışı tanıtım faaliyetlerinin yürüten önemli isimlerden biri olan ve aynı zamanda ajansın hem Yönetim Kurulu hem de İcra Kurulu üyesi Timuçin Güler’le geçen hafta buluşup maskeli-mesafeli bir söyleşi gerçekleştirdik.
#Turizm Tanıtma Ve Geliştirme AjansıGoogle tarafından hazırlanan ve işletmeler için değerli ve güncel bilgilerle dijital pazarlama ipuçları içeren Think with Google platformu, Türkiye’deki turizm sektörüne ilişkin değerlendirme ve verileri gündemine taşıdı. Think with Google platformunda yayınlanan ve turizm sektörü için ilham verici bir rehber niteliği taşıyan bilgilere göre, bu dönemde sektör oyuncularının değişen tüketici ihtiyaçlarını ve eğilimleri doğrultusunda hızlı aksiyon almaları büyük önem taşıyor.
#GoogleAnkaralı başarılı modacı Ece Salıcı, koronavirüs salgınının tüm sektörleri olduğu gibi modayı da etkilediğini ve değiştirdiğini belirterek, “Ekolojik boyutta toksik olmayan, dönüştürülebilir moda ürünleri üretiliyor ve geliştiriliyor. Pek çok moda markası geri dönüştürülmüş kumaşlardan koleksiyonlar üretiyorlar. İkinci el çanta, ayakkabı satışları her geçen gün artıyor. Vintage kıyafetler ise hiç olmadığı kadar moda” yorumunda bulundu. Tüketicilerin bundan sonraki süreçte daha az ve öz, kaliteli, sezonsuz ürünlere yöneleceğini ifade eden Salıcı, salgın sürecinin moda üzerindeki etkisini ve sezon trendlerini anlattı.
#Haşim KILIÇSevgili Mirela Cerica... Arnavutluk’ta başlayan hikâyesine, henüz 10 yaşındayken geldiği ve aşık olduğu İstanbul’da devam etti. Boğaziçi Üniversitesi mezunu olan Cerica, küçük yaşlarda başlayan moda aşkının yoğunluğuyla ‘ver elini Londra’ diyerek, Londra’da sanat/moda eğitimi veren Saint Martins’de tasarım okudu. Kendi adını taşıyan markası ‘Mirela Cerica’ ile moda dünyasına giriş yapan Cerica, birçok ülkeye yaptığı seyehatlerde, tasarım tarzı ve moda kimliğini de şekillendirdi. Mirela Cerica’yı tanıdığımda bende uyandıran ilk izlenim, ‘içsel bir yolculuk, herkesi çok sevmesi, sevgiyle büyüyen ve etrafına da sevgiyle ışık saçan, bunu tasarımlarına da sevgi ve şıklık birlikteliğiyle yansıtması’ oldu.
#Aysun KabaTürkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, Mersin, Adana, Antakya ve Gaziantep illerinde gastronomi ziyaretçi sayısının yılda 3 milyonu bulduğunu, hedeflerinin 3 yılda bunu 10 milyona çıkarmak olduğunu belirterek, "Türkiye'de gastronomi turizmi çerçevesinde seyahat eden turistlerin yüzde 88'i destinasyon tercihlerinde iyi yemeğin önemine vurgu yapıyor. Türkiye'de gastronomi turizmi turlarına katılanlar yüzde 25 daha fazla harcama yapıyor" dedi.
#Gastronomi TurizmiHer zaman yeni yılın bir öncekinden çok daha iyi geçmesini isteriz. Peki 2019 beklentilerimizi karşılayacak mı? Birçok açıdan evet! 2018’in büyük kısmı geriye dönüp olan biteni düzeltmekle geçti. Fakat şimdi bu durum tamamen değişiyor.
#Susan Miller