Öğretmen Akademisi Vakfı’nın eğitime bakış açısı çok farklı.
Vakfın öğretmenleriyle bir gün geçirdim ve öğretmenlere bir konuşma yaptım.
Farklılığı bizzat gözlemledim.
Kuru bilgi aktarımına ve klasik seminerlere inanmıyorlar. Öğretmenler bizzat sürecin içine dahil edilerek ve yaşayarak eğitimi özümsüyor; tartışma, paylaşım, vaka incelemeleri yapıyor. Klasik eğitimlerde olduğu gibi hadi sen anlat ben dinleyeyim yok!
Türkiye ekonomisi gelişiyor ama insani yatırım indeksinde gerilerde. Neden?
Çünkü para insana yatırım için harcanmıyor. Adamın evi ve arabası oluyor ama becerisi, görüşü, fikirleri, kitap okuması değişmiyor. Yani gelişmiyor.
İşte bu yüzden eğitim çok önemli.
İşte bu yüzden öğretmen çok önemli. Öğretmene çok iş düşüyor.
Bu yüzden öğretmenler hak ettiği profesyonellik statüsünü kazanmalı.
Ben de bu sürece katkıda bulunmak için bir öğretmen yemini hazırladım. Hipokrat yemini gibi.
Umarım öğretmenler, müdürler, veliler, öğrenciler, sendikalar ve MEB bu yemini gündeme alır. Okullarda bu yemin tartışmaya açılır. Geliştirilir ve bir MEB politikası olur.
Umarım eğitimi önemseyen her kişi bu yeminin çıktısını alıp en yakın okula götürür.
Bütün öğretmenlerimin öğretmenler gününü kutlarım.
Türkiye ekonomisi gelişiyor ama insani yatırım indeksinde gerilerde. Neden?
Çünkü para insana yatırım için harcanmıyor. Adamın evi ve arabası oluyor ama becerisi, görüşü, fikirleri, kitap okuması değişmiyor. Yani gelişmiyor.
İşte bu yüzden eğitim çok önemli.
Türkiye'yi Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ve Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül'ün temsil ettiği NATO zirvesinde, çok sayıda lider birbirleriyle samimi görüntüler sergiledi.
İŞTE NATO ZİRVESİNE KATILAN LİDERLERİNİN BEDEN DİLİ ANALİZİ
Benim tüm derdim her öğrencinin/çocuğun kendi kapasitesini kesfetmesine yardımcı olacak ve onlara hayat başarısı getirecek bir eğitim sistemi kurmak.
Ama şu andaki okul sistemi bunu sağlıyor mu? Hayır.
3 milyondan fazla işsiz var. Bu sayı düşecek mi?
Ekonomi düzelse de düşmeyecek. Çünkü bu 3 milyonun büyük bir kısmı 21. yüzyıl becerilerine sahip değil. İş bulmaları zor.
Bu bayram çocuğunuzla tanışın. Kardeşinizle tanışın. Kuzeninizle tanışın. Babanız ve annenizle tanışın.
Tanışmak mı? Evet!
Sevdiklerinizi ne kadar tanıyorsunuz?
Tanımak ne demek?
MEB yetkilileri ile TÖDER üyeleri tarafından gerçekleştirilen Amerika ziyaretinin detaylarını bizzat TÖDER başkanı Enver Yücel anlattı.
Enver Yücel’in konuşmasını dinleseniz, hepiniz eğitimci olmak istersiniz.
(Bu arada hep aynı yapıyı görüyorum. Başarıyı sağlayan en büyük etken heyecan.)
Eğitimin birçok kanayan yarası var. Her biri üzerinde düşünülmüş, TÖDER ve MEB tarafından somut adımlar atılmış. Bu çok sevindirici.
Ölçme ve değerlendirme
Şu anda en önemli sorunumuz ölçme ve değerlendirme. Türkiye’de ölçme ve değerlendirmenin amacı ne?
Öğrencinin kendisine aktarılan bilgileri dönem sonunda ne kadar ezberledigini ölçmek ya da sınıflandırmak.
Ama ölçme ve değerlendirmenin amacı, çocuğun ne kadar öğrendiğinin yanı sıra, daha iyi öğretmek için neye ihtiyacı olduğuna karar vermek.
Örneğin, bir kişinin ilişkisi var mı yok mu insanoğlu merak eder, diyor mark filmde. Facebook’a sadece ilişki statüsünü eklemek inanılmaz bir fark yaratıyor.
Ülkeyi yöneten birçok bakanın ya da müsteşarın adını bilmiyoruz ama bize hiçbir faydası olmayan Angelina Jolie hakkında neredeyse her şeyi biliyoruz.
Sosyal medya ağırlık kazanıyor ama insan doğası çok da değişmiyor. Facebooktaki arkadaş listesindeki kişilerin sayısı buna güzel bir örnek.
Nasıl mı? Ama ilk önce biraz başa dönmek gerekiyor.