Hande Can

Yılın son işbirliği: The North Face x Gucci

26 Aralık 2020
2020’yi uğurlamaya sayılı günler kala, moda dünyası yepyeni bir işbirliği ile hepimize umut oldu.

Outdoor markası olan The North Face ile İtalyan moda devi Gucci, 70’lerin ruhunu yansıtan, maksimalist desenlerden oluşan oldukça keyifli ve ikonik bir koleksiyona imza attı. Retro desenlerin hakimiyetindeki tasarımlar, outdoor parçalara farklı gözle bakmamızı sağlıyor.
Gucci’nin kreatif direktörü Alessandro Michele daha önce outdoor ürünlere karşı olan sevgisini “Off The Grid” adlı kapsül koleksiyonunda belli etmişti.
Sonrasında 2020 Pre-Fall için de aynı yolu izleyerek “So Deer To Me” koleksiyonunda da hayvan desenlerine geniş yer ayırmıştı.
Daha önce Supreme ve Maison Margiela gibi dev isimlerle işbirliği yapan The North Face, tam da doğaya daha fazla yüzümüzü dönmüşken, çiçekleri içimize sokması mükemmel bir zamanlama oldu.
Maalesef pandemi dolayısıyla seyahat engelimiz olduğu için bu muhteşem koleksiyona sahip olma şansımız çok az.
4 Ocak’ta Londra’da, 9 Ocak’ta ise Gucci’nin Berlin, Paris, Londra ve Milano’daki mağazalarında satışta olacak. 22 Ocak’ta ise hem Gucci, hem de The North Face ortaklaşa olarak web sitelerinde satışa sunacak.
MODADA GÜÇ BİRLİĞİ

Yazının Devamını Oku

Artık izole olma kapasitem doldu

19 Aralık 2020
Yasaklar sebebiyle oturacak, nefes alacak ve toplantı yapacak yer kalmayınca parklar kurtarıcımız oldu.

Kahvesini, sandalyesini alan kendini sahile atıyor.

Mesela benim yeni toplantı lokasyonum Bebek Parkı.

Artık dijital toplantılar ve webinar’lardan kafamı kaldırıp dışarıya adapte olmak istiyorum.

Çünkü izole olma kapasitem fazlasıyla dolmuş durumda.

2 sandalye ve 2 sıcak içecek eşliğinde çıkan fikir alışverişlerinden çok mutluyum ama hava oturamayacak kadar soğuk olduğunda devrelerim yanmaya başlıyor.

Oturup toplantı yapacak bir yer olmaması, kafa kafaya verip proje üreteceğimiz uzun toplantı mekanlarının kapalı olması, bir tatlı ve kahve eşliğinde sohbet edilecek yerin bulunamaması sinirlerimi altüst etmiş durumda.

Eve sığamıyorum, dışarıda oturamıyorum...

Sonra kafamı dağıtmak için başlıyorum rapor okumaya.

Yazının Devamını Oku

Dijital ikinci el alışveriş etkinliği: Modayı Paylaş

12 Aralık 2020
Kaynakların giderek daha da tükendiği bir dönemde H&M Türkiye; tasarımcı, iş kadını, sanatçı ve moda dünyasından alanında öncü 47 kadını, kendi tasarımlarına ve gardıroplarındaki kıyafetlerine ikinci bir şans vermeleri için bir araya getirdi. “Benim Kıyafetim Senin Kıyafetin Olsun” diyerek modada dönüşüme öncülük edecek bu değerli kadınlardan biri olmaktan gurur duyuyorum.

Gardıroplarımızı açıp, seçtiğimiz kıyafetlere ikinci bir şans vermek hem modayı herkesle paylaşmanın mutluluğu hem de satıştan elde edilen geliri bağışlayarak doğada geri dönüşüme katkı sağlamamızın gururu anlatılamaz güzellikte bir his.
Bu platformun amacı kıyafetleri geri dönüştürmek, hiçbir kaynak kullanmadan alışveriş yapmak ve sürdürülebilir moda geleceğinin geniş kitlelere yayılmasını sağlamak.
Satışı gerçekleşen tüm ürünlerin geliri WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı), OGEM-VAK (Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınları ile Mücadele Hizmetlerini Destekleme Vakfı) ve DenizTemiz Derneği / TURMEPA’ya bağışlanacak.
Sürdürülebilirlik vizyonu ve modada döngüsel ekonomiye dikkat çeken isimlerden bazıları Arzu Sabancı, Ahu Yağtu, Buse Terim, Edvina Sponza ve Yasemin Taciroğlu...
Dört gün sürecek “Modayı Paylaş - HM” etkinliği 17 Aralık saat 18.00 itibariyle www.modayipaylas.com adresinde başlayacak. Hem sevdiğiniz kişilerin gardıroplarından bir parçaya sahip olmak hem de vakıflara katkı sağlamak için bu etkinliği kaçırmamanızı tavsiye ederim.
Biz sürdürülebilirliğe bireysel boyutta katkı sağlamaya çalışırken, Burberry markası “ReBurberry Fabric” isimli yeni programla daha da yüksek bir ses çıkarabilme hedefinde.
İngiliz Moda Konseyi ile bir araya gelerek artık kumaşları ihtiyacı olan moda öğrencilerine bağışlayacağını duyurdu. Yani kumaş israfının önüne geçip sürdürülebilirliğe katkı sağlarken, aynı zamanda da geleceğin moda tasarımcılarına yatırım yapıyor olacak.

Yazının Devamını Oku

Atıkla güzel olunabilir mi?

5 Aralık 2020
Muhteşem kasım, Black Friday, hatta gelmek üzere olan Cyber Monday gibi tüketim amaçlı çılgın alışveriş günleri üzerine moda ve sürdürülebilirlik kavramı arasında ciddi denge sorunu ortaya çıkmış durumda.

Bu gıda sektörü için de geçerli.
Gereksiz büyüklükteki porsiyonlar, şuursuz yapılan market alışverişlerinden kaynaklı bir sürü çöpe giden malzemeler...
Peki gıda dahil tüm bu çöpe giden malzemelerin tekrar kullanılmasından ortaya çıkan yaratıcılıkla gardırobunuzun demirbaşlarına kavuşmaya ne dersiniz?
H&M modayı değiştirme çabasıyla bizi “atıkları giymeye” teşvik ediyor.
“Moda sektöründeki en büyük tüketim problemi ve fabrikalardaki uygunsuz çalışma şartları hep H&M’den kaynaklı, bu nasıl bir kavram kargaşası?” dediğinizi duyar gibiyim.
Dünya genelinde gelen tepkilere duyarsız kalmayıp, tüm bu şartları düzeltmek için yıllardır mücadele eden, tamamen geri dönüştürülmüş malzemelerden tasarladıkları modellerle, 2012 yılında ilk defa tüketiciyle buluşturdukları Conscious Exclusive koleksiyonu ile tüm markalar arasında öncü olan da yine kendileri.
Gezegenin şu anda içinde bulunduğu tehlikeli durumu tersine çevirmeye çalışıp, olumlu gelecek üzerine odaklanmaları, gıda mahsulü atıkları doğal liflere dönüştürerek yenilikçi kumaşlar üretmeleri, atığa odaklanarak yaratıcılığı ve sürdürülebilir modanın sınırlarını zorlamaları, tüketici olarak benim ayrımcılık yapmamı ortadan kaldırıyor.

Yazının Devamını Oku

Soğuk havalarda şık olmak mümkün mü?

28 Kasım 2020
Çok ama çok üşüyen bir insan olarak kabus dolu günlerim başladı. Havaların soğumasıyla birlikte kıyafet seçimlerimde ilk önce sıcak tutup tutmadığına bakıyorum.

Hele sokakta o soğukta kısa üstler giyip hiç üşümeden dolaşanlara ciddi anlamda hayranlığım söz konusu, benim için imkansız bir durum çünkü.
Neredeyse içime şimdiden yün atlet giyeceğim, o derece. Ama soğukla birlikte şıklığı elden bırakmalı mı?
Zor olsa da cevabım kesinlikle “hayır”.
Bu hususta dikkat edilmesi gereken birkaç tane püf nokta var.
Mesela kaban seçimi. Evet, kabanlar içimize giydiğiniz her şeyi kamufle ediyor.
O yüzden işimiz daha zorlaşıyor.
Klasik bir model yerine kışın kasvetli günlerinde, bu sezonun trendlerinden olan canlı renkteki suni kürkler, pelerinler ve kabanlar kadar sıcak tutan kalın, uzun ve salaş yün hırkalar da doğru başlangıç olacaktır.

Yazının Devamını Oku

Artırılmış gerçeklik ile Arzu Sabancı

21 Kasım 2020
Pandemi dolayısıyla tüm markalar lansman ve sezon tanıtımlarını dijital ortama taşımak zorunda kaldı.

Zoom toplantıları ve web konferanslar vazgeçilmezimiz haline geldi.
Her marka, koleksiyon tanıtımı yaparken kimsenin düşünmediği ve yapmadığını uygulamaya çalışıyor.
Şimdiye kadar yerli yabancı birçok markanın dijital koleksiyonunu izledim.
Ama “Arzu Sabancı for Koton” işbirliğinden ortaya çıkan “augmented reality” yani “artırılmış gerçeklik”le yapılan lansmandan daha iyisini görmedim.
Bu proje ile Arzu Sabancı’nın sunumunu ve en ince detayına kadar düşündüğü koleksiyonu anlatmasını izlemek müthiş keyifliydi.
“Arzu Sabancı for Koton” uygulamasını telefonunuza indirdiğinizde artırılmış gerçeklik deneyimini yaşamanız için birçok püf nokta da karşınıza çıkıyor.
Ben uygulamayı evde denedim ve sanki Arzu Sabancı salonumda bana koleksiyon tanıtımı yaptı.

Yazının Devamını Oku

Markaların doğru bilinen yanlış okunuşları

14 Kasım 2020
Sosyete ve sosyal çevremde çok iyi okullarda okumuş, hayatının bir kısmını yurtdışında geçirmiş, pahalı ve trend kıyafetleri alıp giyen, zengin bir isimle evlenip maddi olarak çok iyi yerlere gelen, kendini bilirkişi olarak gören fakat nerede ne giyeceğini bilmeyen, moda terimlerinden bihaber ve hatta en önemlisi o kadar para verip giydiği markanın ismini doğru telaffuz edemeyen çok kişi var.

Bir de bunun üniversite okumamış, doğru düzgün yabancı dil konuşamayan ama çok iyi bir evlilik yaptığı için sayılı zenginler arasına girmiş bir kesimi de var. Onlar gerçekten evlere şenlik... Sakın yanlış anlamayın, buradaki amaç insanları küçümsemek değil. Hele ki teknoloji elimizin altındayken ve her türlü bilgi sadece bir tık uzağımızdayken “bilmiyordum”un arkasına sığınmamak lazım. Ama tekrarlıyorum burada sorun bilmemek değil, sorun bilmediği her şey hakkında en iyisini biliyormuş gibi davranmak. İşte bu noktada işler değişiyor... Bu aynı “Business (biznız) biletim var, Milano’ya alışverişe gidemiyorum” demeye benziyor. Öncelikle “biznıs” değil, nasıl söylendiğini duymadıysanız eğer Google’da araştırabilirsiniz. Fransızca da bilmek zorunda değilsiniz, ben de bilmiyorum. Ama en basit modelinin 10 bin dolardan başladığı, almak için kendinizi helak ettiğiniz, araya aracı sokup hemen sahip olmak için daha da fazla para ödediğiniz Hermes çantalarınızın nasıl söylendiğini bilmek zorundasınız. Artık bu noktadan sonra bilmeme lüksünüz yok. İsteyen istediği yerde, istediğini giyebilir ama sezon başı Chanel tüvid şort, ceket takım alınca “Nasıl olsa hava tam ısınmadı” deyip plaja inerken giyerseniz “bilirkişi” değil “görgüsüz” olursunuz. Bunu da bizlerin söylemesine gerek kalmamalı. Bir diğer kafa karışıklığı yaratan konu da moda terimleri. Dış giyim konusunda karıştırılan iki şey var: Manto mu, palto mu? İkisi arasındaki fark nedir? Teknik olarak manto, kadın dış giyimi, palto ise erkek dış giyimi için kullanılır. Kadınlar mantoyu, erkekler paltoyu kullanmalı ama dilimizde kaban kelimesi daha yaygın olarak kullanılıyor. Kadın, erkek ayrımı yapmadan “kaban” deyip de geçebilirsiniz. Aşağıda ülkemizde de çok tercih edilen dünyanın en iyi Fransız ve İtalyan markalarının okunuşlarını yazacağım. Yazdıklarımı dinleyerek tekrarlayabilmeniz için YouTube’da 3-4 dakikalık marka okunuşlarıyla ilgili videolar var. Onları da dinlemenizi tavsiye ederim. 
Fransız markalarıHermes (Ermes)Yves Saint Laurent(İv.Sen.Loğran)Louis Vuitton(Lu.İ.Vi.Ton)Céline (Se.Linn)Christian Louboutin(Kristian.Lubutan)Dior (Dioğ)Cartier (Kar.Ti.E)Chloé (Klo.E)Lanvin (Loğ.Ven) Balmain (Bal.Ma)Givenchy (Ji.Van.Şi)

İtalyan markalarıGiorgio Armani(Cor.Co.Armani)Bottega Veneta(Bottega.Ve.Net.Ta)Bvlgari (Bul.Gari)Gucci (Gu.Çi)Missoni (Mi.Soo.Ni)Moschino(Mos.Kii.No)Versace (Ver.Saa.Çe)

Yazının Devamını Oku

Dijitalleşme çağında kişiye özel alışveriş

7 Kasım 2020
Bu kış yine bizi kısıtlanmış bir hayat bekliyor. Bu sefer daha hazırlıklı olacağımızı düşünüyorum. Bütün yaz markalar, moda evleri ve PR ajansları bu olası senaryoya göre birçok farklı strateji üretti. Mesela Covid-19’un kontrolsüz bir şekilde artışı nedeniyle AVM’lere girişlerin azalmasından kaynaklı mağazalar satışlarını Zoom üzerinden gerçekleştirecek.

Pinko, önümüzdeki hafta bunu ilk defa deneyimleyecek.
Marka, 9-11 Kasım tarihleri arasında randevu sistemiyle ve tamamen kişiye özel olarak koleksiyon satışını Zoom üzerinden yapacak.
Nereden mi biliyorum? Çünkü koleksiyon tanıtımını ben yapıyorum.
Uzun zamandır bu sistemin üzerinde çalışıyoruz. Her müşteri 30 dakikalık zaman aralığında koleksiyondaki ürünlerin vücuduna ve tarzına uygun olup olmayacağını inceleyebilecek.
Bunu da dijital hayat şartlarını göz önünde bulundurarak planladık.
Mesela her seans sadece o kişiye özel olacak ve o zaman dilimi içinde başka bir müşteri alınmayacak.
Stil danışmanı olarak randevu alan kişi için önden hazırlık yapacağım ve bedeni, tarzı, vücut tipi ve ten rengine göre kıyafetleri seçip sunacağım.

Yazının Devamını Oku