KATLANAN, YIRTILAN, YENEN KARTVİZİTLER
Başarının garantisi değildir ama olumlu ilk izlenim yaratmakta kartvizitin üstlendiği görev küçümsenemez. Bir kartvizitin görevi sadece ad, soyad ve irtibat bilgilerinin vermek değil, aynı zamanda ait olduğu kişinin işini en iyi şekilde anlatmaktır. Dolayısıyla kendi işini yapan veya serbest çalışanlar için kartvizitlerinin sıra dışı olması önem taşır. Söz sıra dışılığa geldiğinde bazı örnekler gerçekten sınırları zorluyor. İşte bu tür uygulamalardan geniş bir seçki.
TOK & STOK
FACEBOOK YÜZÜNDEN BAZI ÜLKELERDE TUTUKLANABİLİRSİNİZ
Arkadaşınızın doğum gününde içki içerken veya gittiğiniz eğlence mekanında dans ederken ya da tatilde denize girerken çekilmiş ve Facebook sayfanızda paylaştığınız fotoğraflar, bazı ülkelerde tutuklanmanıza, işkence görmenize ve hatta idam cezasına çarptırılmanıza bile neden olabilir.
Uluslararası Af Örgütü
Etkili ve iyi logo tasarımının dikkat çekici olması gerektiği tartışma götürmez. Dikkat çekmenin yollarından biri de tüketiciye çözmesi gereken bir bulmaca sunmaktır. Logonun sakladığı gizli mesajın veya yapılan oyunun keşfedilmesi, onu ortaya çıkaran kişinin zihninde logoyu unutulmaz kılar.
AMAZON
A harfinden Z harfine giden ok işareti hem firmanın a’dan z’ye her şeyi sattığını anlatıyor hem de gülümseme işareti olarak müşteri mutluluğuna odaklanıldığını simgeliyor.
EN KÖTÜ LOGOLAR
Pazarlama iletişim açısından en önemli unsurların başında markanın logosu gelir. İyi tasarlanmış bir logo sadece markanın tanınmasını sağlamaz aynı zamanda kim ve ne olduğunu da söyler. Başarılı logo tasarımında ilk kural elbette dikkat çekici olmasıdır. Tüketiciyi ilk anda etkilemeli ve ilgisini yakalamalıdır. Tabi bu arada dikkat çekici bir logo yapmayaya çalışırken, tasarımcının kendisinin de çok dikkatli olması gerekir. Aksi takdirde hiç umulmadık bir mesaj veren veya beklemedik bir görsel içeren tasarım yapabilir.
A-STYLE
“MUHAMMED” HASSASİYETİ
Coca-Cola’nın 11 Avrupa ülkesinde mayıs - ağustos döneminde düzenleyeceği promosyon kampanyası İsveç pazarında tartışmalara neden oldu.
Meşrubat devinin yeni kampanyasında şişeler üzerindeki etiketlerde yer alan Coca-Cola yazısı ülkedeki en popüler insan isimleri ile değiştiriliyor. Kampanyanın bu uygulama ile tüketicilere sevdikleriyle kişiselleştirilmiş Coca-Cola paylaşma imkanı sağlandığı belirtiliyor.
Coca-Cola İsveç Pazarlama Müdürü Eric Nilsson basın açıklamasında, ülke genelinde 150 milyon şişenin etiketlerinin değiştirileceğini ve bu sayede basit ama katılımcı bir yöntemle tüketicilerin aile fertleri ve arkadaşlarıyla Coca-Cola paylaşma deneyimi yaşacaklarını belirtti. Tüketiciler ayrıca delaencoke.se adresindeki web sitesinde kendi sanal şişelerini de tasarlayabiliyorlar.
Buraya kadar her şey normal ve sıradan bir promosyon kampanyası gibi görünse de, thelocal.se adresindeki web sitesinde yer alan habere göre, İsveç’te kullanılan en yaygın erkek isimleri arasında yer alan
MARKALARIN KÖKLERİ?
NIKE
MARKALAR DÜNYASININ GÖRDÜĞÜ EN KÖKLÜ LOGO DEĞİŞİKLİKLERİ
Büyük markalar genellikle logoları konusunda tutucudurlar ve pek değişiklik yapmayı sevmezler. Yapılanlar da ufak tefek ve çok dikkat çekmeyecek boyutta olur.
Tabii bunu tüm büyük markalar için genellemek mümkün değil. Kimi zaman öylesine köklü değişiklikler yaşanır ki eski ve yeni logo iki farklı şirkete aitmiş gibi olur.
Örneğin, Coca-Cola’nın logosu 1880’lerden bugüne kadar neredeyse hiçbir değişiklik yaşamamış gibidir. Firma bu istikrarın faydasını da görmektedir, bugün en iyi bilinen logolardan biri Coca-Cola’nınkidir.