Paylaş
MARKALAR DÜNYASININ GÖRDÜĞÜ EN KÖKLÜ LOGO DEĞİŞİKLİKLERİ
Büyük markalar genellikle logoları konusunda tutucudurlar ve pek değişiklik yapmayı sevmezler. Yapılanlar da ufak tefek ve çok dikkat çekmeyecek boyutta olur.
Tabii bunu tüm büyük markalar için genellemek mümkün değil. Kimi zaman öylesine köklü değişiklikler yaşanır ki eski ve yeni logo iki farklı şirkete aitmiş gibi olur.
Örneğin, Coca-Cola’nın logosu 1880’lerden bugüne kadar neredeyse hiçbir değişiklik yaşamamış gibidir. Firma bu istikrarın faydasını da görmektedir, bugün en iyi bilinen logolardan biri Coca-Cola’nınkidir.
Diğer yandan logo bilinirliği ve tasarımda istikrar her firmanın birinci öncelliği değildir. Bazı büyük firmalar son derece köklü değişiklikler yapmaktan çekinmezler. Apple bu tür markalardandır. Şirketin logosu yıllar içinde birbirinden oldukça farklı şekiller almıştır.
İşte BusinessInsider tarafından derlenmiş, bir dizi büyük markanın yaşadığı köklü logo değişiklikleri:
IBM
PEPSİ
VW
Volkswagen’ın ilk kaplumbağa modelinin Adolf Hitler tarafından tasarlandığı söylenir. Firmanın II. Dünya Savaşı öncesi kullandığı, gamalı haçla çevrelenmiş logo da Hitler’in etkisini yansıtmaktadır. Gamalı haçtan kısa sürede vazgeçen VW, logosunu yıllar içinde sadeleştirerek bugünkü düğmeye benzer haline getirmiştir.
AUDI
Audiwerke, bugün bilinen Audi firmasını oluşturan dört şirketten biridir. İsme gönderme yapan ilk logo ile bugünkü minimalist halkalı logo arasındaki fark son derece radikaldir.
FEDEX
APPLE
Steve Jobs tarafından tasarlanan ilk logo Newton’un yerçekimini keşfettiği anı resmediyor. Bu ilk logo o kadar karmaşık ki bakmayı zorlaştırıyor. Nitekim firma bu karmaşık logodan 1976’da vazgeçerek bugünkü logonun kökü olan gökkuşağından oluşan elma tasarımına geçmişti.
SHELL
Shell’in logosu kavramsal olarak değişmemiş olsa da firmanın orijinal uygulaması ile bugünkü arasında çok büyük farklılık söz konusu.
NOKIA
Nokia'nın ilk logosu Norveç’in en büyük endüstriyel kuruluşlarından biri olduğu dönemi yansıtıyor. Balıklı tasarım bugün hâlâ devam etse, cep telefonu sektörü için eğlenceli olabilirdi. Belki de bunun için böylesine bir değişime gidilmiştir.
FIAT
MAZDA
Mazda'nın orijinal logosu da Pepsi’ninki gibi harflerden oluşuyordu. Firma, üç farklı uygulamanın ardından 1997’de stilize “M” logosuna geçti.
KODAK
SAAB
Saab, geçtiğimiz yüzyıl boyunca birçok kez çerçeveli ve çerçevesiz logo tasarımları arasında gidip gelmişti. Son olarak bu yıl yine çerçeveden ve ejderha başından vazgeçilerek, minimalist anlayış tercih edilmiş.
GÖLGE VE IŞIĞIN İNSAN YÜZÜNE ETKİSİ
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Fransız müzik grubu Opale’nin yeni albümlerinin lansmanı için film yönetmeni Nacho Guzman ile hazırladıkları klip, gölge ve ışığın insanın ifadesini nasıl değiştirdiğini gösteren ders niteliğinde olmuş.
ANAHTARINIZI UNUTTUYSANIZ, NIKE’IN BİR ÖNERİSİ VAR
* Filmi izlemek için görsele tıklayın.
Uzun bir günün ardından yorgun argın eve döndüğünüzde, anahtarınızı unuttuğunuzu fark etmek çok can sıkıcı olsa gerek. Bir şekilde yedek anahtara ulaşma şansınız yoksa tek yapabileceğiniz çilingir çağırmak. Nike’ın önerdiği bir diğer seçenek ise jimnastikçi Gabby Douglas gibi yapmak.
Yazarın son yazıları |
#28 Nisan 2013 Kadınlara özel tasarlanmış en saçma ürünler
#24 Nisan 2013 Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız
#21 Nisan 2013 Kadınlar sandıklarından daha güzeller
#17 Nisan 2013 Reklamcılara verilen rüşvet çeşitleri
#14 Nisan 2013 Kadına yönelik şiddet vitrinde
#10 Nisan 2013 İnanılmaz katliama dikkat çeken reklam
Paylaş