KOMİK REKLAM ÖRNEKLERİ
Mizah, reklamcının en sık başvurduğu yollardan biridir. Araştırmalar, tüketicinin ciddi ve bilgi içeren reklamlardan ziyade kendilerini eğlendiren, güldüren reklamlara daha çok dikkat ettiklerini gösterir. Fakat her komik reklamın işe yaradığı söylenemez. Mizah stratejisini kullanan reklamın başarısındaki anahtar, espri unsurunun hem reklamı yapılan ürüne hem de reklamın hedef kitlesine uygunluğudur. Komiklikle münasebetsizlik arasındaki ince çizgiye dikkat etmek gerekir. Yapılan esprinin, şakanın, komikliğin ürünle alakalı olması lazımdır. İşte, temel dikkat çekme yöntemi olarak mizahtan faydalanan, farklı ürün kategorilerine ait reklamlara 50 örnek...
Sizce hangileri hem gülümsetiyor hem de ürünü başarıyla satıyor?
1. JUMBO FISTIK
YASAKLANAN MODA REKLAMLARI
Reklamları en fazla tartışma yaratan sektörlerin başında moda ve kozmetiğin geldiği söylenebilir. Tartışmaların temelinde genellikle reklamda kadının cinsel meta olarak kullanılması, cinsellik, çıplaklık gibi unsurlar yer alır. İşte son yıllara ait, sınırı aşan ve denetim kurumlarınca yayından kaldırılarak yasaklanan reklamlara bazı örnekler .
1. CALVIN KLEIN JEANS AVUSTRALYA
Model Lara Stone’un yer aldığı bu Calvin Klein reklamı, tecavüz ve kadına şiddet çağrışımı yaptığı gerekçesiyle Avustralya Reklam Standarları Bürosu tarafından yayından kaldırıldı.
YARATICI VOLKSWAGEN REKLAMLARI
Amerika’nın New York şehrinin Manhattan bölgesinde, Ned Doyle, Maxwell Dane ve William Bernbach isimli üç arkadaşın 1949 yılında kurdukları reklam ajansı, 1950’ler ve ‘60’ların efsane Volkswagen kampanyalarına imza atar. Ajansın bugünkü adı DDB’nin “B”si olan William Bernbach’ın reklamcılık anlayışı farklıdır, markaya ilgi duymayanları çekmek yerine mevcut müşteriyi “marka elçisine” dönüştürmeyi tercih eden stratejiye inanır. Volkswagen kampanyalarına imza atan Bernbach'ın “yaratıcılar ekibi”nde Bob Gage yönetiminde sanat yönetmeni Helmut Krone ve reklam yazarı Julian Koenig de yer alır. Bu ekibin elinden çıkan kampanyalar arasında “Think small” (Küçük düşün) ve “Lemon” (Limon) başlıklı reklamcılık tarihine geçmiş ilanlar da vardır.
YARATICILIKTA SINIR TANIMAYAN REKLAMLAR
Bu yıl 10.’su düzenlenen reklam yaratıcılığı yarışması Chip Shop Ödülleri’ne katılmanın tek kuralı, hazırlanan reklamların sahte olması. Yani gerçek bir marka veya müşteri için değil hayali ürün ya da ajansın mevcut müşterilerinden olmaması gerekiyor. Buradaki temel amaç, gerçek bir markanın kuralları ve müşterinin kısıtlaması olmadan reklamcının yaratıcılığını dilediği gibi kullanabilmesine imkan sağlamak. Sonuçta ortaya gerçek hayatta reklamverenin asla onaylamayacağı, yayınlansa pek çok insanı kızdırabilecek, zaman zaman ahlak kurallarını bile hiçe sayan ama komik, farklı, yaratıcı işler çıkıyor. Chip Shop Ödülleri’nin 2013 sonuçlarından küçük bir seçkiyi aşağıda görebilirsiniz. Ödül kazanmış diğer çalışmaları yarışmanın chipshopawards.com adresindeki sitesinde görmek mümkün.
DÜNYADAN YARATICI İÇKİ REKLAMI ÖRNEKLERİ
HEINEKEN
DÜNYADAN İLGİNÇ PREZERTAVİF REKLAMI ÖRNEKLERİ
“Kızlar, kendinizi koruyun. Partnerinizden prezervatif kullanmasını isteyin.” Reklam ajansı: Ogilvy, Portekiz.
TASARIMDA YARATICI NEGATİF ALAN KULLANIMI
Grafik tasarımcı Noma Bar illüstrasyonlarında negatif alanı kullanarak düşündürtüyor. Bar’ın çalışmaları son derece yalın olsa da bir o kadar etkileyici. “Tasarımına şekil ve anlam vermek için negatif alanı kullanan sanatçının dayanağı, konuyu çevreleyen boşluktur” diyen sanatçının konu hakkında “Negative Space” adıyla yayınlanmış bir de kitabı var. Eğitimini Bezalel Sanat ve Tasarım Akademisi’nde tamamlayan İsrail doğumlu Bar, 2001 yılından bu yana Birleşik Krallık’ta çalışıyor.
1. KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ
EN TARTIŞMALI 20 REKLAM
1. INTEL’İN KÖLELERİ
Intel firmasının 2007 tarihli bu reklamı, kölelerin sahipleri önünde diz çökmesine benzediği için eleştiri almıştı.