Gürül Öğüt

Bizi beğenirseniz,hiçbir çocuğu aşılamayacağız

27 Nisan 2013
UNICEF, çocuk felci aşısı için Facebook’ta beğeni değil bağış istiyor.

 

FACEBOOK’TA BEĞENMENİN KİMSEYE BİR FAYDASI YOK


 

 

* Filmi izlemek için görsele tıklayın.

 

Sosyal medyanın en popüler uygulamalarından biri de

Yazının Devamını Oku

Kadınlar sandıklarından daha güzeller

23 Nisan 2013
Önce kendilerinin sonra başkalarının tarifiyle çizilen eskizler, kadınların kendilerini güzel görmediklerini gösteriyor.

 

 

 

 

 

SANDIĞINIZDAN DAHA GÜZELSİNİZ

 

Yazının Devamını Oku

Reklamcılara verilen rüşvet çeşitleri

20 Nisan 2013
Maç bileti gibi sıradan bir hediyeden, süper lüks otomobillerle test sürüşüne kadar reklamcılara teklif edilen rüşvet hikayeleri...

 

REKLAMCILARA VERİLEN RÜŞVET ÇEŞİTLERİ

Her meslek dalında olduğu gibi reklamcılıkta da rüşvet söz konusu olabilir. Basit bir hediyeden, çeşitli teşviklere ve kimi zaman zarf içinde paraya kadar farklı rüşvet türleri olabilir. Dijital reklamcılık alanında uzmanlaşmış iMedia Connection isimli internet sitesi çeşitli reklamcılara bugüne kadar aldıkları rüşvet tekliflerini sorarak bir derleme hazırlamış.

 

NAKİT

 

Yazının Devamını Oku

Kadına yönelik şiddet vitrinde

16 Nisan 2013
Cansız mankenlerin şiddet görmüş halleri, önemli bir sosyal soruna işaret ediyor.



MAĞAZA VİTRİNİNDEN TOPLUMSAL MESAJ

 * Filmi izlemek için görsele tıklayın.


Yapılan araştırmalara göre İtalya’da her üç kadından biri aile işi şiddete maruz kalıyor. Çok büyük bir toplumsal sorun olan bu problemin çözülmesi yolunda yapılabilecekler arasında, konunun gündemde tutulması ve şiddete maruz kalan kadınların ilgili makamlara başvurmaya teşvik edilmeleri yer alıyor. Bu amaçla yola çıkan reklam ajansı Leo Burnett’in Milan ofisi, ülkenin önde gelen giyim mağaza zinciri ile işbirliği yapmış. Vivienne Westwood isimli zincirin ana mağazasının vitrininde yer alan cansız mankenler, şiddet görmüş kadınlara dönüştürülmüş. Çalışmayı anlatan vaka çalışmasının filmini izlemek için görsele tıklayabilirsiniz.


Yazının Devamını Oku

Tacizin izi asla silinmez

15 Nisan 2013
Cinsel tacizin yarattığı travmanın izi hayat boyu kalır

 

TACİZİN İZLERİ ASLA SİLİNMEZ

 

Çocuk Hakları Vakfı Merkezi isimli sivil toplum kuruluşunun Tayland’da yayınlanan kampanyası kamuoyunu çocuklara yönelik cinsel taciz konusunda bilinçlendirmeyi hedefliyor. Yaşlı kişilerin fotoğraflarını içeren ilanların görselleri yıllar geçse de tacizin izlerinin silinmediğini çarpıcı bir şekilde anlatıyor. Leo Burnett Bangkok isimli ajans tarafından hazırlanan kampanya Adfest ve International Andy Awards reklam yarışmalarında ödül de kazanmış.

 

 

 

Yazının Devamını Oku

İnanılmaz katliama dikkat çeken reklam

13 Nisan 2013
Brezilya kamuoyunun inanılmaz katliama dikkatini çekmek ve yağmur ormanlarının yok olmasının önüne geçmek için ilginç bir işe imza atmış.

 

HER 4 DAKİKADA, 1 FUTBOL SAHASI KADAR

ORMAN YOK OLUYOR

 



 

* Filmi izlemek için görsele tıklayın.

Yazının Devamını Oku

Yaratıcı kartvizitler

9 Nisan 2013
Yaratıcı kartvizitler,kadınlara özel reklam,tadılabilen dergi ve ilginç reklamlar...

YARATICI KARTVİZİT NASIL OLMALI?

 

Bir şirkette çalışıyorsanız kartvizitiniz hakkında pek söz sahibi değilsinizdir. Kurumsal uygulama neyse, siz de ona uyarsınız. Ne var ki kendi iş yeriniz varsa veya serbest çalışıyorsanız, kartvizitiniz hakkında dilediğiniz gibi karar verebilirsiniz. Tabii dikkatli olmak koşuluyla. Ne de olsa hakkınızdaki ilk izlenimi vitrin görevi üstlenen kartınız verecek.

 

Bir kartvizit ne kadar profesyonelce hazırlanmışsa, verildiği kişi üzerinde o derecede etkili olduğu şüphe götürmez. Etkileyici bir kartvizit istiyorsanız işin profesyoneline hazırlatmanızda, yani bir grafik tasarımcı ile çalışmanızda fayda var. İhtiyaçlarınız doğrultusunda ideal çözümü ancak bir tasarımcı önerebilir. Çünkü kartın boyutundan üzerindeki yazanın tipografisine; kullanılacak renklerin seçiminden bizzat kartın tasarımına kadar bir dizi konuda karar vermek gerekir.

 

Bu temel unsurların dışında ayrıca standart mı yoksa sıradışı, farklı bir şey isteyip istemediğinize de karar vermelisiniz. Mesleğiniz her ne olursa olsun, eğer yaratıcı ve farklı bir yoldan gitmek isterseniz, işte size ilham verebilecek farklı işkollarından çok değişik örnekler...

 

Yazının Devamını Oku

Renklerin arkasındaki psikoloji

6 Nisan 2013
Tüketici hangi renkten nasıl etkileniyor? Logo için renk seçiminde nelere dikkat edilmeli?

RENKLERİN ARKASINDAKİ PSİKOLOJİ

 

Pazarlama, izleyici odaklı bir iletişim türüdür. Dolayısıyla izleyicinin yani hedef kitlenin nasıl düşündüğü, neye ilgi duyduğu, nasıl tepki verdiği iyi bilinmelidir. Bu yüzden psikoloji, pazarlama iletişiminin temel araçları arasında yer alır;örneğin, marka konumlamasında sıkça kullanılır.

Renk, ürün veya hizmetin konumlandırılmasında önemli bir rol oynar. Her rengin insanlar üzerinde özgün ve farklı etkisi vardır. İnsanın mevcut ruh haline bağlı olarak renkler farklı duyguları canlandırır veya tahrik eder. Onun için renklerin doğasını ve etkilerini bilmek hedef kitlenin tepkisini anlamaya yardımcı olabilir

 

Marka konumlandırmalarında renkleri başarıyla kullanan pek çok şirket sayılabilir. Örneğin, kahve denildiğinde akla ilk gelen renkler arasında kahverengi veya siyah değil yeşil yer alır. Kahve zinciri Starbucks yeşili logosundan kağıt bardaklarına kadar her alanda başarıyla kullanmıştır. Satış noktalarının iç dekorasyonu bile yeşil üzerine tasarlanmıştır. Starbucks yeşili kullanarak kendisini çevreye duyarlı, saygılı, genç, ev ile iş veya okul arasında arkadaşlarla bir araya gelerek keyifli zaman geçirilen yer olarak konumlandırmıştır.

 

YEŞİL

Yazının Devamını Oku